ماجرای خوانندگی نگار معظم در ابیانه و احضار وی به دادسرا

تاريخ : 4 خرداد

نگار معظم خواننده زنی که بیشتر فعالیتش در اینستاگرام است اجرایش در روستای ابیانه برایش دردسرساز شده در ادامه بیوگرافی و عکس هایی از  ماجرای خوانندگی نگار معظم در ابیانه و احضار وی به دادسرا را در این مطلب دنبال کنید و از خوانندگی این زن شیرازی بیشتر مطلع شوید.

ماجرای خوانندگی نگار معظم در ابیانه و احضار وی به دادسرا

ماجرای خوانندگی نگار معظم در ابیانه و احضار وی به دادسرا, پورتال خبری فرهنگی گهر

خوانندگی در هرده ابیانه

 

ماجرا بدین صورت بود که روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه در جریان سفر یک تور گردشگری به روستای ابیانه یک زن حاضر در این تور در محله «هرده» یا «پایین ده» اقدام به ترانه خوانی در فضای باز می‌کند. تعدادی از مردم و حاضران در محل نیز به تماشای تک خوانی این زن می‌نشینند.

ابیانه روستایی تاریخی در ۴۰ کیلومتری شهرستان نطنز در استان اصفهان است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان

با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر آوازخوانی یک زن گفت: « ماجرای تک خوانی یک زن در روستای ابیانه شهرستان نطنز در قالب تورهای گردشگری زیر نظارت این مجموعه نبوده است. »

 

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی

بر اساس بررسی های صورت گرفته، این اقدام در روستای تاریخی و گردشگری ابیانه مربوط به سفری گروهی و دوستانه در هفته گذشته بوده که ارتباطی به تورهای گردشگری مجوزدار نداشت.

این گروه که در حال سفر به استانی دیگر بودند، به ابیانه نیز سفری کوتاه داشتند که آن اقدام نادرست هم در جریان آن سفر در گوشه‌ای از این روستا و در محلی کم تردد صورت گرفته بود.

پس از اطلاع از موضوع یگان حفاظت میراث فرهنگی مستقر در روستای ابیانه به محل مراجعه و از ادامه آن شرایط جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم در قالب تورهای گردشگری مسافرت نمی کنند، تاکید کرد: «همه تلاش میراث فرهنگی اعمال نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری دارای مجوز است و بر این اساس تورهای گردشگری و آژانس های مسافرتی موظف به حفظ شئونات اسلامی و احترام به فرهنگ و آداب جوامع محلی هستند.»

 

الهیاری عنوان کرد:

«بیشتر تورهای گردشگری مجوزدار قوانین و مقررات را رعایت می کنند و راهکارهای قانونی جهت برخورد با تخلف ها از جمله هنجارشکنی و سایر رفتارهای خارج از چارچوب وجود دارد.»

وی تصریح کرد: «در این ماجرا نیز دستگاه های ذیربط پیگیر هستند تا دیگر شاهد تکرار چنین مواردی در مکان های گردشگری نباشیم.»

ماجرای خوانندگی یک زن در ابیانه

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز در این رابطه اظهار داشت:

«پرونده تک‌ خوانی یک زن در ابیانه تشکیل شده و در دادستانی نطنز پیگیری می‌شود.» علی اصفهانی افزود: “هنوز کسی درباره این موضوع دستگیر نشده، اما پرونده این موضوع تشکیل شده و در دادستانی نطنز در حال پیگیری است.”

در همین رابطه، یوسف حسنی، فرماندار شهرستان نطنز، روز سه شنبه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: « عوامل تور خانوادگی گردشگری یاد شده که به خدشه دار کردن عرف اجتماعی و هویت این روستای تاریخی مبادرت کرده اند، شناسایی شده و برخورد با آنان در دستور کار دادستانی نطنز قرار گرفته است.»

یوسف حسنی گفت که دادستانی نطنز دستور توقیف این دو دستگاه اتوبوس گردشگری را صادر کرده است. او افزود: “همچنین مدیر این گروه و خانمی که در این بافت مذهبی در حال خوانندگی بود نیز به دادگاه احضار شدند. ”

درباره خواننده زن 

خواننده کیست؟

خواننده زن در ابیانه نگار معظم است. خواننده شیرازی که مدت هاست در شبکه‌های اجتماعی ویدئو‌های خود را منتشر می‌کند.

او در ویدئوهایش عموما با همسرش مهران ‌بیغرض همکاری می‌کند. صفحه اینستاگرام او حدود ۱۷۷ هزار ممبر دارد و کانال تلگرامش نیز ۱۶ هزار مخاطب دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي