لغو تحریم های ایران تا سه ماه اول سال 2016

تاريخ : 17 شهریور

در این مطلب به خبری در مورد زمان لغو تحریم های ایران می پردازیم. این طور که پیداست قرار است سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی تحریم ها علیه ایران برداشته شود.

لغو تحریم های ایران تا سه ماه اول سال 2016, پورتال خبری فرهنگی گهر

چهار دیپلمات غربی آشنا به روند مذاکرات و توافق هسته ای اعلام کردند تحریمهای اقتصادی به خصوص تحریم های نفتی علیه ایران تا سه ماه اول سال ۲۰۱۶ میلادی برداشته می شود.طبق توافق بین ایران و قدرت های جهانی قرار شده تمام تحریم های اعمال شده علیه ایران حذف شود و اموال بلوکه شده ایران در غرب نیز بازگردانده شود. به گفته این دیپلمات ها در ماه ژانویه و فوریه سال آینده میلادی حذف تحریم ها شروع می شود و در ماه مارس به طور کلی حذف خواهد شد.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکایی از هم اکنون روابط خود را با ایران کلید زده اند و در این راستا هیئت های سیاسی و اقتصادی این کشورها در رفت و آمد به تهران هستند.

یوکیا آمانو دبیر کلی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در یک کنفرانس خبری در وین گفت: هر کاری برای تسریع بازرسی های این سازمان در تاسیسات هسته ای ایران و ارائه گزارش کامل انجام خواهد شد.

آمانو در پاسخ خبرنگاران درباره زمان اعلام گزارش هیچ اظهار نظری نکرد و گفت: نمی توانیم تاریخ مشخصی برای اتمام بازرسی ها ارائه کنیم. بر این اساس در صورت تایید آژانس از کاهش غنی سازی توسط ایران تحریم ها برداشته می شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي