لئونارد کوهن درگذشت + بیوگرافی لئونارد کوهن Leonard Cohen

تاريخ : 21 آبان

لئونارد کوهن رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای مشهور کانادایی درگذشت

لئونارد کوهن درگذشت + بیوگرافی لئونارد کوهن Leonard Cohen, پورتال خبری فرهنگی گهر

بیوگرافی لئونارد کوئن :

لئونارد کوئن (به انگلیسی: Leonard Cohen) (زاده ۲۱ سپتامبر ۱۹۳۴ در مونترآل، مرگ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶) شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای کانادایی بود. شهرتش بیشتر به خاطر موسیقی اوست.کوئن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، انزوا و روابط میان فردی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرده است.

کوئن در ۱۰ مارس ۲۰۰۸ به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد. وی در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ درگذشت.

لئونارد کوهن درگذشت + بیوگرافی لئونارد کوهن Leonard Cohen, پورتال خبری فرهنگی گهر

ئونارد کوئن در سال ۱۹۳۴ در یک خانواده متوسط یهودی در مونترال کانادا زاده شد. پدرش که تاجر پوشاک بود، در نه سالگی لئونارد درگذشت.

او در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه مک‌گیل دانش‌آموخته شد و در سال ۱۹۵۵ به خاطر نوشته‌های خلاقانه‌اش جایزه ادبی Mc. Naughton را از آن خود کرد.

کوئن شیوه زندگی بسیار آزادی را برگزیده بود که شامل ارتباط با زنان متعدد، آزمودن ال.اس.دی و سفر به دور دنیا می‌شد.

اولین حضور کوئن در صحنه موسیقی، جشنواره موسیقی مردمی نیوپورت (Newport Folk Festival)، در تابستان ۱۹۶۷ بود. این روند با دو کنسرت در نیویورک و یک حضور برای اجرای اشعارش در تلویزیون سی‌بی‌اس دنبال شد.

جوایز و افتخارات

کوئن در سال ۲۰۱۱ به دلیل «مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشته‌است» جوایز شاهدخت آستوریاس – یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا – را دریافت کرد. هیئت داوران جایزهٔ پرنس آستوریاس در مورد کوئن گفتند که «او تصویری آفریده‌است که در آن، شعر و موسیقی درهم آمیخته‌اند و به چیز گران بهای تغییرناپذیری بدل شده‌اند».

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي