قلعه ای ایرانی در تفلیس

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 19 مرداد

تفلیس پایتخت کشور گرجستان و بزرگترین شهر این کشور می باشد که امروزه یکی از مهم ترین شهر های گردشگری آسیا محسوب می گردد و سالانه گردشگران بسیاری را سوی خود روانه می کند، این شهر بسیار زیبا پر از جاذبه های تفریحی است و از آب و هوای مطلوبی نیز برخوردار است. در سالیان اخیر ایرانیان بسیاری به گرجستان جذب شده اند و یکی از دلایل مهم آن، لغو روادید برای ورود به این کشور می باشد.

قلعه ای ایرانی در تفلیس

قلعه ای ایرانی در تفلیس, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید برای شما جالب باشد بدانید که یک بنای ایرانی در این کشور واقع شده است، پس اگر قصد سفر به گرجستان را دارید توصیه می شود حتما از این قلعه دیدن کرده و به ایرانی بودنتان افتخار کنید، علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر از سفر به این کشور به سایت لحظه آخر مراجعه کرده و از تور گرجستان بازدید کنند. اما سوال اینجاست که چطور شد یک قلعه ایرانی در گرجستان سر بر آورد؟

قلعه ای ایرانی در تفلیس, پورتال خبری فرهنگی گهر

این قلعه با نام قلعه ناریکالا یکی از اماکن تاریخی شهر تفلیس می باشد که قدمت آن به قرن چهارم میلادی باز می گردد، در قرن چهارم سلسله ساسانیان بر ایران حکومت داشتند، در آن دوران خاک ایران گسترده تر بوده و شهر تفلیس نیز جزئی از کشور ایران محسوب می شده، در آن دوره این قلعه به منظور دفاع از مرز ها ساخته شد و کاربردی نظامی داشته است اما امروزه به عنوان یک ابنیه تاریخی مهم و نماد شهر تفلیس تبدیل شده است و در بین مردمان این کشور محبوبیتی خاص دارد. تور تفلیس

قلعه ای ایرانی در تفلیس, پورتال خبری فرهنگی گهر

قلعه ناریکالا در بالای تپه ای تقریبا در مرکز شهر واقع شده و با ایستادن در کنار آن تمام شهر پیش روی شما قرار دارد، این قلعه از لحاظ معماری بسیار زیباست و کاملا سبکی ایرانی دارد به طوری که شاید اگر از ایرانی بودن آن بی خبر باشید با خود بگویید این قلعه چقدر شبیه به قلعه های ایران است! پس به یاد داشته باشید در سفر به گرجستان حتما از قلعه ناریکالا بازدید کنید، همچنین در محوطه این قلعه کلیسایی با عنوان کلیسای سنت نیکلاس نیز قرار دارد که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست. اگر وقت زیادی ندارید و الان تصمیم گرفته اید که به تفلیس سفر کنید می توانید از تور لحظه آخری استفاده و خود را به این شهر برسانید.

قلعه ای ایرانی در تفلیس, پورتال خبری فرهنگی گهر

سایت لحظه آخر یک توصیه دیگر نیز برای شما دارد، همانطور که می دانید بین کشور ایران و گرجستان کشور ارمنستان واقع شده است، در حین سفر به گرجستان و یا در مسیر بازگشت می توانید با استفاده از تور زمینی ارمنستان به این کشور نیز سفر کنید و از جاذبه های آن نیز لذت ببرید و سفر خود را کامل و پر بار تر کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي