قرص اورامین اف

تاريخ : 3 بهمن

قرص اورامین اف حاوی ویتامین های گروه A ,B,C,D,E جینسینگ و رویال ژلی می باشد. درباره این داروی مکمل ویتامین ها در مطلب زیر بیشتر بدانید…

قرص اورامین اف + موارد مصرف و عوارض

قرص اورامین اف, پورتال خبری فرهنگی گهر

کپسول ژلاتینی اورامین اف دوون فارم حاوی ویتامین های گروه B ،A ،C ،D ،E، جینسینگ و رویال ژلی می باشد. کپسول اورامین-اف برای رفع خستگی و ترمیم سریع تر زخم ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

کپسول یا قرص اورامین اف

اورامین اف یه مکمل مولتی ویتامین مینرال به همراه ژل رویاله. در صورتی که بدن افراد با هر جنسیت و سنی، دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی شده باشه، به این محصول نیاز داره تا از عواقب کمبود انواع مواد مغذی دور بمونه.

نکته مهم:
از مصرف خودسرانه مکمل های غذایی خودداری کنین و فقط با صلاحدید پزشک اونها رو مصرف کنین

در صورتی که از مواد غذایی مختلف به ویژه میوه و سبزی ها به اندازه کافی مصرف می کنین، نیازی به مکمل ندارین.

چه افرادی غالبا دچار کمبود ویتامین و املاح می شوند ؟

افراد در صورتی که دچار کمبود ویتامین باشن، کمبود اشتها پیدا می کنن و مصرف مکمل ها می تونه، این کمبود اشتها رو جبران کنه اما تشخیص کمبود داشتن مواد مغذی، فقط با پزشک معالجه و نباید این مکمل ها خوسرانه مصرف بشن.

قرص اورامین اف, پورتال خبری فرهنگی گهر

ویژگی های قرص ژلاتینی اورامین اف:

تقویت قوای جنسی و جسمی
تقویت سیستم ایمنی
محرک سیستم اعصاب مرکزی
خواص ضد دیابتی
درمان علائم یائسگی
فعالیت خون سازی
ضد استرس
حاوی مقادیر فراوانی از پروتئین و ویتامین ها
افزایش توان و انرژی بدن
محرک فعالیت سیستم ایمنی

روش مصرف معمول:
با اینکه روش و میزان مصرف باید با تشخیص پزشک صورت پذیره، اما به صورت معمول این روش توسط پزشکان توصیه می شه:

دوز معمول برای کودکان بالای ۱۲ سال و بزرگسالان روزانه ۱ کپسول و یا مطابق دستور پزشک مصرف بشه، همچنین مصرف بیش از ۲ کپسول در روز توصیه نمی شه.

دو خطر تداخل دارویی:از مصرف همزمان این مکمل با تتراسایکلین های خوراکی، آنتی اسید، فسفات ها و دوپامین ها می تواند ایجاد مشکل کند، همچنین مصرف همزمان با آنتاگونیست های آلدوسترون و تریامترن ممکنه باعث هایپرکلسمی بشه.

محتویات قرص اورامین اف :

پتاسیم، منگنز، مس، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D، تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، کلسیم پانتوتنات (ویتامین B5)، پیریدوکسین (ویتامینB6)، نیکوتینامید (ویتامینB3)، سیانوکوبالامین (ویتامینB12)، ویتامینC (اسید آسکوربیک)، روی و…

در مورد محصول فوق به دلیل وجود سالیان متمادی در بازار ایران توضیحات مختصر تری نسبت به محصول ذیل داده شده تا مصرف کننده محصول نسبتا جدید در بازار ایران را مورد پژوهش قرار دهد…..

اورامین ای چیست و چه کاربردی دارد؟

قرص اورامین اف, پورتال خبری فرهنگی گهر

گیاه جینسینگ:

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد “جینسینگ” می باشد که بهتر است آن را “گیاه جوانی” یا “نوش دارو” بنامیم.
در کتاب های سنتی و به عربی ریشه گیاه را “جنسه” و “جنسا” می نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می شود.
گیاهی است از خانواده عَشقه Araliaceae که نام علمی آن Panax ginseng می باشد.

خواص و کاربرد:

جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.
یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد “جینسینگ” می باشد که بهتر است آن را “گیاه جوانی” یا “نوش دارو” بنامیم.

شواهد مستند نشان می‌دهد که گیاه جین سینگ دارای آثار متعدد فارماکولوژی از جمله دارای اثر ضد خستگی (تقویت کننده قوای جسمی و فکری) می‌باشد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که بسیاری از اثرات ضد خستگی جین سینگ مربوط به اثر محرک جین سینگ روی سیستم اعصاب مرکزی است.
از جینسنگ در طب سنتی برای درمان دیابت، تقویت قوای جسمی و جنسی و نیز به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌شود. در طب نوین نیز مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از جینسنگ به عنوان مکمل غذایی باعث بهبود کیفیت زندگی شده‌است که می‌تواند به خاطر خاصیت ضدالتهابی جینسنوزایدها و اثر آن‌ها در مقابله بهتر بدن با استرس باشد. برای درمان سرطان نیز این گیاه بسیار توصیه می‌شود.
جینسینگ را به عنوان یک عامل پیشگیری کننده و نیز اعاده کننده و کارا به منظور افزایش ظرفیت جسمانی و ذهنی و روانی تأئید کرده و نقش به سزای آن را به منظور کمک در بهبود عوارضی چون ضعف، ناتوانی، از دست دادن تمرکز در طول دوره نقاهت مورد توجه قرار داده است تا کنون چندین نوع مختلف آن از ریشه این گیاهان تخلیص شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

قرص اورامین اف, پورتال خبری فرهنگی گهر
ویتامین های گروه B:

ویتامین های گروه B در بدن منافع بسیاری دارند از قبیل:
· افزایش و تقویت میزان متابولیسم و سوخت و ساز در بدن
· تقویت و افزایش سلامت پوست و قدرت عضلانی
· افزایش سلامت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی
· افزایش رشد و تقسیم سلولی که بویژه در مورد گلبولهای قرمز خونی موجب جلوگیری از کم خونی می گردد.
· کاهش خطر سرطان پانکراس که این نوع سرطان یکی از کشنده ترین انواع شناخته شده می باشد.

همه این ویتامین ها در آب محلول بوده و در تمام بدن انتشار می یابند.

فولیک اسید به همراه ویتامینB12 و ویتامین C به بدن در تجزیه، استفاده و تولید پروتئین های جدید کمک می کند. این ویتامینها در تشکیل گلبول های قرمز خون و سنتز DNA نقش دارند. DNA حامل اطلاعات ژنتیکی می باشد. فولیک اسید همچنین در رشد بافت ها و عملکرد سلول ها کمک می نماید. مصرف مقادیر مناسب فولیک اسید، قبل از بارداری و پس از آن می تواند در جلوگیری از تعدادی از نقایص تولید مثلی شامل اسپینا بیفیدیا (Spina Bifida) مؤثر باشد.

نیاسین یکی دیگر از این ویتامین ها است که در دستگاه گوارش، پوست و اعصاب نقش دارد. همچنین در تبدیل غذا به انرژی نیز اهمیت دارد. ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در کنار سایر ویتامین های این گروه عمل می کند. این ویتامین جهت رشد بدن و تشکیل گلبول های قرمز خون ضروری بوده و در آزاد کردن انرژی از کربوهیدرات ها نیز شرکت دارد.

تیامین یا ویتامین B1 نیز در تبدیل کربوهیدراتها به انرژی مؤثر است. همچنین برای عملکرد طبیعی قلب، سیستم عصبی و عضلات ضروری است. اسید پانتوتنیک و بیوتین نیز دو ویتامین مهم از این گروه هستند که جهت رشد لازمند و به بدن در تجزیه و مورد استفاده قرار دادن غذاها کمک می کنند. (در متابولیسم نقش دارند). ویتامین B6 به سیستم ایمنی در تولید آنتی بادی کمک می کند. آنتی بادی ها در محافظت از بدن در مقابل بسیاری از بیماری ها شرکت دارند. این ویتامین برای انجام طبیعی عملکرد اعصاب و در تشکیل گلبول های قرمز خون نقش دارد . ویتامین B12 مانند سایر ویتامین های گروه B در متابولیسم اهمیت دارد. این ویتامین نیز در تشکیل گلبولهای قرمز خون و تقویت سیستم عصبی مرکزی نقش دارد.

کلسیم :

یکی از مهمترین مواد معدنی در رشد، سلامت و تولید مثل بدن انسان است. در ساخته شدن طبیعی دندان ها و استخوان ها شرکت کرده و می توان گفت که مقادیر مناسب و کافی آن در طول زندگی می تواند از بروز اوستئوپروزیس (osteoporosis) جلوگیری نماید. کلسیم در فرایندهایی چون انعقاد خون، انتقال پیامهای عصبی، انقباض عضلانی و آزاد سازی تعدادی از هورمون ها نقش دارد. همچنین برای ضربانهای طبیعی قلب وجود کلسیم ضروری است.

ویتامین A :

در شکل گیری و تقویت دندانها، بافت اسکلتی و بافت نرم، غشاهای مخاطی و پوست سالم کمک می کند. این ویتامین را با نام رتینول نیز می شناسند چون در شبکیه چشم (رتینا) تولید رنگدانه می نماید. ویتامین A موجب تقویت بینایی بویژه در نور کم می گردد.ویتامین C :
یک ویتامین محلول در آب می باشد که جهت رشد و تکامل طبیعی بویژه در کودکان اهمیت دارد. این ویتامین برای رشد و ترمیم بافتی در تمام بخشهای بدن مورد نیاز است و در تشکیل کلاژن، پروتئین مهم در ساخته شدن پوست، تاندون ها، لیگامنت ها و رگ های خونی نیز نقش فعالی دارد.

ویتامین D :

رشد و تقویت استخوانها تا حدود زیادی وابسته به ویتامین D است. این ویتامین محلول در چربی بوده و در متابولیسم طبیعی کلسیم مورد نیاز است. ویتامینD برای جلوگیری از بروز بیماری ریکتز (rickets) ضروری است. این بیماری ناشی از کمبود ویتامین D ،کودکان را درگیر کرده و علایم آن تشکیل ناقص و غیر طبیعی استخوان، اختلال در مصرف کلسیم در بدن و ضعف ناشی از آن می باشد.

ویتامین E :

یک آنتی اکسیدان می باشد که از بدن در مقابل آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد به سلول ها، بافت ها و اندام های بدن آسیب می رسانند و در بسیاری از بیماری ها نقش دارند. ویتامین E همچنین در تشکیل گلبولهای قرمز خون شرکت کرده و در استفاده از ویتامین K به بدن کمک می کند.

پتاسیم :

یک ماده معدنی بسیار مهم برای بدن است که در متابولیسم و عملکردهای بدن نقش های متعددی دارد. پتاسیم در تنظیم تعادل اسید – بازی در بدن نقش ایفا می کند. همچنین در متابولیسم کربوهیدرات ها و سنتز پروتئین از اسید های آمینه نیز شرکت دارد. جهت ساخته شدن عضله و در حالت کلی جهت رشد بدن پتاسیم بسیار اهمیت دارد.

منیزیم :

در بدن عملکردهای مهم دارد که از آن جمله می توان به تأثیر آن در انقباض و آزاد شدن عضله، نقش آن در عملکرد برخی آنزیم ها در بدن و اهمیت آن در تولید و انتقال انرژی و نیز در سنتز پروتئین اشاره نمود.

فسفر :

سفرفراوانترین آنیون درون سلولی در بدن انسان به شمار می آید. فسفر در بدن جهت ذخیره و متابولیسم انرژی، استفاده از ویتامین های گروه B، بافری کردن مایعات بدن، ترشح یون های هیدروژن از کلیه و عملکرد صحیح عضله و عصب و نیز حفظ تعدال کلسیم مورد نیاز می باشد. فسفر در تشکیل استخوان ها و دندان ها و جهت داشتن استخوان ها و بافت های نرم سالم ضروری است. عدم وجود مقادیر کافی فسفات در بدن ایجاد هیپوفسفاتمیا (فسفات کم در خون) می کند که می تواند خطرات فراوانی برای سلامتی ایجاد کند.

کروم :

در همه مواد آلی در مقادیر بسیار ناچیز وجود داشته و به نظر می رسد که یک ماده معدنی اساسی باشد. میزان کروم در نوزادان بیشتر از افراد بالغ است. با افزایش سن قدرت حفظ کروم در بدن کاهش می یابد. میزان کروم در بافت های بدن انسان بسته به نقاط مختلف جهان و نیز عادت های تغذیه ای بسیار متفاوت است. کروم در متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها بسیار نقش ایفا می کند. در متابولیسم قند در بدن با انسولین همکاری کرده و به نظر می رسد که تأثیر و کارآمدی انسولین را افزایش داده و موجب تسهیل انتقال گلوکز به سلول ها شده و در نتیجه مانع از افزایش قند در خون می گردد. در جذب پروتئین و رشد عمومی بدن از کروم بعنوان یک ماده معدنی در پیشگیری از دیابت بسیار استفاده می شود.

ویژگی های محصول:
کپسول اورامین ای داون فارم کمک به تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در داروخانه دکتر شهبازی – تقویت قوای جسمی و جنسی
– تقویت سیستم ایمنی
– افزایش توان و انرژی بدن
– محرک فعالیت سیستم ایمنی
– تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي