فود کورت چیست ؟ + فود کورت های تهران

تاريخ : 16 اردیبهشت

آیا می دانید فود کورت چیست؟ فود کورت نوع جدیدی از رستوران ها است که به طور معمول در آن ها غذاهای آماده یا همان فست فود سرو می شود. گهر در این بخش به معرفی فود کورت می پردازد.

فود کورت چیست ؟ + فود کورت های تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

فود کورت چیست ؟ + فود کورت های تهران

فودکورت  گونه نسبتا جدیدی از رستوران‌ها و کافه‌هاست که در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و دیگر ساختمان‌های بزرگ وجود دارد و در آنها معمولا غذاهای حاضری و فست‌فود فروخته می‌شود.

در واقع فودکورت ها شباهت زیادی به کافه تریاها دارند. تنوع غذاهای فودکورت ها به اندازه‌ای هست که بتواند ذائقه‌های گوناگون را پاسخگو باشد.

در این غذاخوری‌ها معمولا تهیه و مدیریت سرو غذا آسان‌تر و سریع‌تر از رستوران‌ها انجام می‌شود. فودکورت ها علاوه بر سرو غذا در محل، برای منازل و محیط‌های کاری نیز غذا می‌فرستند.

هدف از ایجاد فودکورت ها تسهیل و تسریع در امور تهیه و سرو غذاست. اگرچه در ایران برخی از این فودکورت ها مجهزتر از رستوران‌های بزرگ هستند.

تاریخچه فوردکورت در جهان

نخستین فود کورت در مارس سال ۱۹۷۴ در مرکز خرید پاراموس پارک در نیوجرسی افتتاح شد. البته قبل از آن تلاش ناموفقی در سال ۱۹۷۱ در این زمینه صورت گرفته بود با این حال فود کورت نیوجرسی نخستین تجربه موفق این کافه ها بود. هدف از ایجاد این فود کورت این بود تا افرادی که برای خرید مراجعه کرده بودند بتوانند همان جا یک غذای سریع و مختصر بخورند و به ادامه خریدشان بپردازند. استقبال از این فود کورت سبب شد افراد دیگری درصدد ایجاد آن در نقاط گوناگون برآیند.

در آغاز مواد غذایی در فود کورت ها در ظروف پلاستیکی سرو می شد و معمولا با کارد و چنگال یک بار مصرف خورده می شد. فود کورت (food court) یا صحن خوراک، گونه ای نسبتا جدید از رستوران ها و کافه هاست که در مراکز خرید، فرودگاه ها و دیگر ساختمان های بزرگ وجود دارد. فود کورت ها معمولا میدانگاه های سرپوشیده ای هستند که بیشتر در آنها فست فود فروخته می شود و مشتریان غذاخوری ها روی صندلی های میان صحنه می نشینند.

آشنایی با مشهورترین فود کورت های تهران

جام جم علاءالدین

فود کورت جام جم اولین فود کورت در ایران است.

در این فود کورت انواع رستوران ها و کافی شاپ های معتبر که این روزها در عرصه تغذیه برند هستند، شعبه دارند، مثل رستوران ایتالیایی لیرو، بوفه چینی و سوشی بارژیک، فست فود علاءالدین، خانه کباب بین الملل، غذای دریایی لاوانسی، مجموعه غذاهای سنتی ایران مهمان، رستوران ایتالیایی مورانو، فست فود سنتی، غذاهای گریل شده زی زی، کافی شاپ و یونا و…

فود کورت جام جام با تنوع در غذاها و سبک های مختلف دنیا محل مناسبی برای پذیرایی از مهمانان خارجی است.

برای رفتن به فود کورت جام جم باید به خیابان ولیعصر، جام جم، نبش طاهری، پاساژ جام جم بروید.

باشگاه انقلاب

اگر دلتان خواست یک ورزش درست و حسابی و پیاده روی در فضایی آرام و استاندارد انجام دهید و بعد از آن یک دل سیر غذاهای خوشمزه بخورید، به باشگاه انقلاب بروید و پس از ورزش از فود کورت آن استفاده کنید. فود کورت باشگاه انقلاب دارای فضایی بسیار جذاب است که در میان آن هفتاد درخت نگهداری می شود. رستوران های زیاد و معتبری در این فود کورت مشغول کار هستند که از میان آنها می توان به یوگوبری، میلانو، کاوالی، دلشیز، رژرو و وزد کافه اشاره کرد.

فود کورت انقلاب در خیابان ولیعصر، خیابان نیایش، حد فاصل بزرگراه های کردستان و سئول، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب قرار دارد.

پالادیوم

اگر به سرتان زد که از یک مرکز خرید شیک و لاکچری خرید کنید و بعد از آن هم خریدتان را با یک غذای خوشمزه و با کیفیت گره بزنید، مرکز خرید پالاریوم و فود کورت آن می تواند بهترین انتخاب باشد.

فود کورت پالاریوم در طبقه سوم این مرکز خرید قرار دارد که در آن می توانید علاوه بر خوردن غذا به تماشای برنامه های جذاب مانند فوتبال و سایر ورزش ها بپردازید.

فودکورت پالادیوم شامل رستوران های مختلفی از جمله رستوران مکزیکی لاسالسا، پیتزا خاتون، کافه لیبرو، سالاد بار پومودورو، غذاهای دریایی لاوانسی، غذاهای ژاپنی کاتسو و… است. برای رفتن به پالادیوم باید به تهران، مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروقی بروید.

برج میلاد

فود کورت برج میلاد واقع در طبقه چهارم این برج می تواند تجربه ای جالب و دلپذیر باشد.

تماشای چشم اندازی زیبا همراه با موسیقی های متنوع و زنده و صرف غذاهای خوشمزه همیشه می تواند آرامش بخش باشد.

فود کورت برج میلاد شامل ده رستوران است که با کیفیت و تنوع خود همه ذائقه ها را پوشش می دهد.

در این فود کورت رستوران های باربیکیو دارش مغولی، لایم، مای برگر، ترکی استانبول، آبگوشت باشی، برجویچ، پاکت، کول کاپ، کاوالی، تک کنتاکی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ هر روز به مشتریان خود سرویس می دهند. برای رفتن به این فود کورت باید به بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد تهران، طبقه چهارم بروید.

نگین ظفر

اگر دنبال یک فود کورت آرام و تمیز و مناسب برای قرارهای دورهمی می گردید، نگین ظفر انتخاب خوبی است.

فود کورت ظفر شامل هشت رستوران با سبک های مختلف است، رستوران مانو، رستوران همیشه سبز، رستوران فلامینگو، رستوران مدارس هنری، رستوران کالاردو، کافه ویونا و… از جمله رستوران ها و کافی شاپ هایی هستند که در نگین ظفر به مشتریان سرویس خوب و باکیفیتی می دهند. فود کورت نگین ظفر می تواند بعد از کلی خرید و پیاده روی در این مجتمع تجاری خستگی شما را با یک غذای خوشمزه در بیاورد.

فود کورت نگین ظفر در خیابان شریعتی، تقاطع ظفر، مجتمع تجاری نگین ظفر قرار دارد.

فودلند

اگر دنبال یک فود کورت آرام اما با تنوع غذایی بالا می گردید، فودلند می تواند انتخاب خوبی باشد؛ فود کورتی بسیار بزرگ که در فضایی بالغ بر ۲۰۰۰ مترمربع قرار دارد و بیست برند مطرح غذایی شامل غذاهایی ایرانی، بین المللی، فست فود و میان وعده در این فود کورت مشغول سرویس دهی هستند که از میان آنها می توان به رستوران های کیدزلند که مخصوص استفاده کودکان است، رستوران های بن لاک که عرضه کننده انواع ساندویچ است، بوفه ریپون که بوفه مختص صبحانه و عصرانه است و… اشاره کرد. فودلند در شهرک غرب، دادمان شرقی، ساختمان طوبی، طبقه چهارم قرار دارد.

هایپر استار

بی شک یکی از جاذبه های خوب هایپراستار علاوه بر تنوع در اجناس و حضور برندهای مختل، فود کورت آن است که می تواند بعد از کلی خرید و پیاده روی در این مجتمع بزرگ با کلی غذاهای خوشمزه و متنوع خستگی تان را در بیاورید.

رستوران آواچی، هانی، مک برگر، رستوران بین المللی سان لیو، رستوران کاپادوکیا و… برای استقبال از شما و ساختن خاطره ای خوشمزه در هایپراستار دور هم جمع شده اند.

برای رفتن به هایپراستار باید بزرگراه شهید ستاری، بلوار فردوس غربی، خیابان بهار جنوبی، خیابان ارم شرقی بروید.

طلایی

اگر به فلکه اول تهرانپارس، ابتدای خیابان پروین بروید، جنب پاساژ سپید فود کورت طلایی قرار دارد، در منطقه ای که پاتوق گشت و گذار اهالی شرق تهران است.

فود کورت طلایی دارای سالنی بسیار تمیز و شیک با حدود ۳۰۰ صندلی است. وجود یک مانیتور ۲۰۰ اینچی در این فود کورت آن را جذاب تر کرده است به خصوص در مواقع پخش مسابقات ورزشی.

همچنین این فود کورت دارای سالن VIP نیز است.

در این فود کورت انواع برندهای رستوران مانند میزگرد، کافه و یونا، تی تو، یو برگر، یوآن و…حضور دارند تا سلیقه غذایی مشتریان را تامین کنند.

پل طبیعت

پل طبیعت اولین پل غیرخودرویی تهران است که بین پارک طالقانی و پارک آب و آتش واقع است.

پل طبیعت این روزها یکی از جاذبه های تهران گردی است.

پلی که بر فراز یک اتوبان قرار دارد و منظره ای استثنایی را رقم زده است. شاید فکرش را هم نمی کردید که روزی روی یک پل بر فراز اتوبان غذا میل کنید، اما فود کورت پل طبیعت این امکان را برای شما فراهم کرده و شما می توانید بر بلندای این پل، طعم مختلف انواع غذاهایی را که دوست دارید، تجربه کنید.

کوروش

اگر قصد یک تفریح کامل شامل فیلم دیدن، خرید کردن و غذا خوردن دارید، آن هم در یک محیط باکیفیت و مناسب، مجتمع تجاری کوروش می تواند انتخاب شما باشد.

فود کورت این مجتمع تجاری دارای رستوران های متنوعی است که هیچ سلیقه ای را ناکام نمی گذارد.

رستوران ایتالیایی پارت، پستو، سالسا، آناتولی، نارسوز و… از جمله رستوران های این فود کورت هستند.

برای رفتن به این فود کورت باید به بزرگراه شهید ستاری، مجتمع تجاری کوروش بروید.

چارسو

میان شلوغی خیابان های حافظ و جمهوری، در دل مرکز خرید چارسو، جایی است برای چشیدن طعم تنوع غذایی در فضایی مدرن و جذاب. بازار چارسو فضایی است که امکان خرید و آشنایی با انواع گوشی های تلفن همراه را در کنار پنج سالن سینما فراهم کرده است.

فود کورت چارسو در طبقه پنجم این بازار قرار دارد که دایره ای کامل از  غذاهاست، غذاهای دریایی، مکزیکی، ایتالیایی، انواع برگرها و…

در این فود کورت انواع برندهای غذایی از جمله لاوانسی، ژیلمو، چیتر چیکن، سام برگر، سوفیا، زیر و… فعالیت می کنند.

مگامال

فود کورت مگامال در طبقه دوم مجموعه مگامال در فضایی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع قرار دارد که ۱۰۰۰ مترمربع از این فضا برای پذیرایی از مراجعه کنندگان قرار گرفته شده که این بخش با اتصال به یک تراس وسیع با چشم انداز کوه های شمال تهران در فصول مختلف میزبان خوبی برای اهالی غذاست.

فود کورت مگامال به همراه فست فودها، کافه تریاها و دیگر غذاخوری هایش ذائقه هر ایرانی را تحریک می کند تا تنوع غذایی کشورمان و دیگر کشورهای جهان را امتحان کند. مگامال در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار در شهرک اکباتان در منطقه پنج شهرداری قرار دارد.

آرن

فود کورت آرن واقع در طبقه سوم مرکز خرید آرن است.

فود کورتی که با جمع کردن بهترین و متنوع ترین برندهای غذایی و رستوران قصد دارد خاطره ای خوشمزه را برای مشتریانش به جا بگذارد؛ برندهای معتبری از جمله لاوانسی، چاپس گریل، راشن، چلوکبابی رفتاری، شنتی، گوگی، رومانا و…

اگر می خواهید فضای دلنشین غذاخوردن را در فود کورت آرن تجربه کنید باید به مرکز خرید آرن واقع در شهرک غرب نرسیده به اریکه ایرانیان بروید.

یاس

اگر سری به میدان هفت تیر، در شمال میدان و نرسیده به بهار شیراز، فروشگاه بزرگ یاس بزنید، می توانید علاوه بر خرید خود از فود کورتی متنوع که دارای ظرفیتی نزدیک به ۲۰۰ نفر است غذای باب سلیقه تان را تهیه و میل کنید.

شاید برای رفتن به فود کورت یاس به مشکل پارک خودرو برخورد کنید اما وسوسه استفاده از فود کورت آن به کمی سختی می ارزد.

در فود کورت یاس انواع غذاهای ملل مختلف سرو می شود.

ارگ تجریش

اگر مسیرتان به میدان تجریش خورده باشد حتما توجه تان به مجتمع تجاری باشکوه ارگ تجریش جلب شده است.

در طبقه سوم این ارگ تجاری فود کورتی مجهز و بسیار شیک واقع است. فود کورت ارگ تجریش در اختیار برند L. Avenue قرار دارد که معروف ترین رستوران فرانسه است. فود کورت اونیو شامل هفت قسمت است که هر کدام از قسمت ها غذاهای متنوعی پخت می کنند، از سالاد و غذاهای ایرانی گرفته تا پیتزا، پاستا، مرغ سوخاری و حتی بستنی.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي