فواید فلفل تند برای سلامتی

تاريخ : 23 دی

فلفل تند انواع مختلفی دارد که در اینجا منظور همان فلفل قرمز تند است. این فلفل طبع گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کپسایسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست. فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکار برده شده است.

فواید فلفل تند برای سلامتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

از نظر تاریخی ، افزودنی های تند به مواد غذایی قبل از اختراع یخچال و فریزر در جلوگیری از هدر رفتن آب و هوای گرم کمک کرده است. خواص ضد میکروبی کپسایسین حتی ۷۵ درصد از رشد باکتری ها را مهار می کند.

با وجود فلفل دلمه ای ، سس های تند و  ادویه های گرم به مواد غذایی ، حتی اگر اکنون مواد غذایی را در یخچال قرار می دهیم ، از ما در برابر مسمومیت های غذایی محافظت می کند. برای به حداکثر رساندن این مزایای سلامتی ، خوردن تندترین فلفل باعث افزایش این تأثیرات می شود.

در ادامه ۱۰ فواید فلفل تند برای سلامتی را می خوانید

فواید فلفل تند برای سلامتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱ – موثر در سیستم گوارشی

کپسایسین موجود در فلفل در واقع به عنوان یک ماده ضد تحریک کننده عمل می کند. به افراد مبتلا به زخم معده سالها گفته شده است که از غذاهای تند خودداری کنند ، اما تحقیقات نشان داده است که فلفل برای این مشکل مفید است.

فواید فلفل تند برای سلامتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

به عنوان مثال ، پودر فلفل مقادیر کمی از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی دیگر را برای کمک به مسائل گوارشی مانند ، بهبود معده ناراحت، کاهش گاز روده ، درمان اسهال و … را به عنوان یک درمان طبیعی برای گرفتگی دردها فراهم می کند.

این کار را با کاهش اسیدیته در دستگاه گوارش که باعث ایجاد زخم می شود ، انجام می دهد. همچنین به تولید بزاق کمک می کند و باعث تحریک آب معده در هضم غذا می شود.

۲ – مفید برای قلب و عروق

فواید فلفل تند برای سلامتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

همچنین به سیستم گردش خون کمک می کند و با کاهش کلسترول سرم خون از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و رسوب های چربی را کاهش می دهد و بنابراین، باعث جلوگیری از لخته شدن بیش از حد خون می شود ، همچنین رگهای خونی را برای کمک به جریان خون رقیق می کند.

۳ – به کاهش میگرن کمک کند

آیا تا به حال درد دیگری در قسمت بدن که تنها تمرکز شما بوده است تا زمانی که درد دیگری نداشته باشید که حتی از آن بدتر شده است ، داشته اید؟ درد اصلی هنگامی که مغز شما روی آسیب جدید متمرکز شود از بین می رود.

فواید فلفل تند برای سلامتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

این پدیده همان اتفاقی است که هنگام مصرف فلفلهای تند برای میگرن رخ می دهد.در اینصورت احساس کلی درد کاهش می یابد.

۴ – تسکین دهنده درد مفاصل

با توجه به خاصیت تسکین دهنده درد قوی کپسایسین از فلفل ، می توان برای کاهش ماده شیمیایی P (فسفر) ، ماده ای که حامل پیام های درد به مغز است ، روی پوست اعمال کرد.

در نهایت ، گیرنده های درد با کم کردن ذخایر بدن ، خود را تخلیه می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، کپسایسین به عنوان یک ضد درد عمل می کند. از آن به طور موثری برای زونا ، نوروپاتی HIV و انواع دیگر درد استفاده می شود.

۵- متابولیسم را بهبود می بخشد / باعث کاهش وزن می شود

فلفل های تند با تولید فرایندهای گرمازا در بدن ما که باعث تولید گرما می شوند و میزان متابولیسم را افزایش می دهند.

فواید فلفل تند برای سلامتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

این فرآیند از انرژی استفاده می کند و در نتیجه کالری اضافی را می سوزاند. علاوه بر این ، اگر فلفل های تند در وعده های غذایی صبحانه مصرف شوند ، اشتها در ادامه روز از بین می رود که در نهایت به کاهش وزن کمک می کند. حتی ممکن است پروتئین ها را در بدن شما تغییر دهد تا به تجمع چربی مبارزه کند.

۶ – بیماری پسوریازیس را بهبود می بخشد

پسوریازیس یک نوع بیماری پوستی خارش دار  به همراه لکه های پوستی که با نام های  پلاکی، خالدار، معکوس، پوسچولار و اریترودرمیک شناخته می شوند. کپسایسین موجود در فلفل ، باعث کاهش چشمگیر تعداد سلول در تکرار و کمک به آن می شود.

۷ – کاهش خطر سرطان

از آنجا که کپسایسین موجود در فلفل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است ، به عنوان یک مبارز سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است و به موجب آن سلولهای سرطانی پروستات را کاهش می دهد .

تحقیقات همچنین نشان می دهد مصرف مقادیر زیادی فلفل در برابر سرطان های پستان ، لوزالمعده و مثانه مؤثر است.

۸ –  با عفونت های آنفولانزا ، سرماخوردگی مبارزه می کند

فلفل های تند پر از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان هایی هستند که از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کنند و در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کنند.

۹ – به تنفس بهتر کمک می کند

خوردن پودر فلفل قرمز به عنوان ضد عفونی کننده هوا که از طریق آن نفس می کشید با بهبود تنفس بهتر کمک می کند.

۱۰ – از آلرژی جلوگیری می کند

به دلیل فواید ضد التهابی کپسایسین ، فلفلهای تند می توانند به جلوگیری از حساسیت و علائم آلرژی کمک کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي