خواص عسل برای پوست ، آکنه ، جای زخم

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 23 دی

عسل یک محصول طبیعی از زنبور عسل که خواص شگفت انگیزی دارد ، خواص عسل برای پوست و همچنین آکنه و جای زخم بررسی و اثبات شده است در این مقاله خواهید خواند…

در شکل طبیعی عسل با فعالیت آنزیم ، مواد گیاهی و باکتریهای زنده جمع می شود تا یک ماده قدرتمند با صدها کاربرد عملی ایجاد کند.

فرآیند منحصر به فرد تولید عسل ، آن را به ویژه برای استفاده های آرایشی مانند پاک کردن آکنه ، بهبود زخم ها و شاداب شدن پوست ارزشمند می کند

عسل خام بیشترین پتانسیل را برای استفاده موضعی روی پوست دارد. در ادامه این مقاله را بخوانید تا بفمید عسل چگونه به سلامت پوست شما کمک می کند

خواص عسل برای پوست ، آکنه ، جای زخم, پورتال خبری فرهنگی گهر

خواص عسل برای پوست صورت

عسل طبیعی مملو از اجزای مفید برای پوست شما است ، به خصوص اگر آکنه، اگزما و یا پسوریازیس دارید.

عسل طبیعی به تعادل باکتری های موجود در پوست شما کمک می کند ، و این خاصیت باعث شده از آن برای تولید داروهایی رفع آکنه استفاده شود. عسل مانوکا به عنوان یک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر می رسد که از سایر محصولات محبوب بسیار مؤثر است.

عسل باعث بهبود سلولهای پوست می شود . اگر دچار لکه های پوستی یا شیوع اگزما هستید ، عسل می تواند بهبودی را تسریع و التهاب را کاهش دهد. عسل مانوکا در ترمیم زخم ها به سرعت مؤثر است که اکنون توسط پزشکان در مراحل بالینی مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل همچنین یک لایه بردار طبیعی است ، به این معنی که استفاده از آن روی صورت شما باعث خشک شدن پوست  و ایجاد سلول های جدید پوست می شود

موارد مصرف عسل روی صورت

استفاده از عسل بر روی صورت شما بسیار ساده است ، اگرچه روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

عسل برای درمان آکنه، پسوریازیس و اگزما

از عسل به عنوان یک ماسک می توان برای درمان آکنه ، اگزما پوستی و… استفاده کرد

مهمترین چیز در مورد استفاده از عسل برای درمان این شرایط ، استفاده از عسلی مانند عسل مانوکا (عسلی که از گیاه مانوکا بدست می آید) است.

بسیار مهم است که عسل شما هنوز هم حاوی باکتری های سالم باشد تا بتوان از آن برای درمان استفاده کرد. این کار سیستم ایمنی بدن شما را فعال کرده و به التهاب و قرمزی و همچنین بهبود لکه ها کمک می کند.

یکی از راه های استفاده از عسل برای صورت شما مخلوط کردن آن با سایر مواد برای ایجاد یک درمان آرام بخش برای صورت است. قبل از انجام این کار ، حتماً یک تست از عسل و سایر مواد دیگر را انجام دهید تا مطمئن شوید که حساسیت نخواهید داشت.

خواص عسل برای پوست ، آکنه ، جای زخم, پورتال خبری فرهنگی گهر

مخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب قدرتمند آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

سه قسمت عسل و یک قسمت آن را دارچین تازه یا دارچین خالص مخلوط کنید و با استفاده از مایکروویو ، مخلوط را کمی گرم کنید. روی پوست خود بمالید و مخلوط را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بگذارید. با استفاده از آب گرم کاملاً بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

عسل برای روشنایی و درخشندگی پوست

محققان ارتباط ۱۰۰%مستقیمی بین استفاده از عسل و روشن شدن پوست پیدا نکرده اند . اما از آنجا که عسل خاصیت ضدلکه دارد ، استفاده از آن بر روی صورت شما می تواند سلول های مرده پوستی را که پوست شما را لکه دار می کند از بین ببرد که در نتیجه می تواند پوست را روشن تر نشان دهد.

بعد از شستن صورت با آب و صابون ، عسل مانوکا یا انواع دیگری از عسل خام غیرقابل تصفیه را به صورت خود بمالید. در صورت تمایل ، عسل را با آب تصفیه شده رقیق کنید تا راحت تر پاک شود.

عسل برای بهبود زخم

عسل به روند بهبودی بدن  و همچنین بهبود زخم و آکنه بسیار کمک می کند. شما می توانید از عسل به عنوان یک درمان لکه بر روی زخم ها استفاده کنید ، از آن هر روز روی زخم تا زمان خوب شدن بمالید.

البته یک مطالعه نشان داده است که عسل ممکن است برای جای زخم ناشی از سوختگی و بریدگی عمیق مناسب نباشد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي