فواید شگفت انگیز بادام برای رشد موها

تاريخ : 11 خرداد

فواید شگفت انگیز بادام برای رشد موها

آیا از صرف صدها هزار تومان برای خرید محصولات و داروهای درمانی برای مراقبت از موهایتان خسته شده‌اید؟ شما به همان اندازه‌ای که وقت صرف می‌کنید تا ببینید چه محصولاتی بدرد شما می‌خورد، اهمیت یک ماده‌ی غذایی که در آشپزخانه‌تان وجود دارد و می‌تواند برایتان معجزه کند را نادیده می‌گیرید.

۱. بادام از ریزش مو جلوگیری می‌کند

بادام می‌تواند ۲۵ درصد از میزان مورد نیاز منیزیم بدنتان در روز را تامین کند. جالب است بدانید که ریزش مو هم اغلب به کمبود منیزیم ارتباط دارد. در حقیقت یک چهارم فنجان بادام، می‌تواند ۴۵ درصد منیزیم و ویتامین E مورد نیاز بدن شما را فراهم کند، که هر دوی این‌ها برای رشد سالم موها و پوستتان مفید است.

فواید شگفت انگیز بادام برای رشد موها, پورتال خبری فرهنگی گهر

۲. بادام پوست سرتان را تغذیه می‌کند

حتی چند قطره روغن بادام، سرشار از ویتامین D و E است. هنگامی که این روغن را به پوست سرتان ماساژ می‌دهید، پوست سر و کاتیکل‌های موهایتان تغذیه می‌شوند و نتیجتاً رشد پیدا خواهند کرد. حداقل هفته‌ای یکبار از روغن بادام استفاده کنید تا موهایی قوی‌تر، سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید.

۳. از وز شدگی و ریزش مو جلوگیری می‌کند

موهای خشک تمایل دارد تا دچار موخوره شود، بشکند و وز بشود. در این شرایط ریزش مو و مشکلات دیگر نیز ممکن است به سراغ شما بیاید. اما، اینجا جاییست که بادام بعنوان ناجی شما به وسط میدان می‌آید. بادام حاوی مواد مغذی فراوانی است که ویتامین B مهم‌ترینشان است. این ویتامین نیز از ریزش مو، وز شدگی و موخوره جلوگیری کرده و کیفیت موهایتان را ارتقا می‌دهد.
با ما تبلیغ کنید

۴. به ترمیم آسیب‌های مو کمک می‌کند

بادام سرشار از پروتئین است. پروتئین هم به ترمیم آسیب‌ها و آسان کردن روند رشد مو کمک می‌کند. هنگامی که شما بادام می‌خورید یا از شیر یا روغنش استفاده می‌کنید، موهایتان را تغذیه می‌کند. از آجیل‌ها نرم کننده‌هایی عالی بدست می‌آید.

۵. به رویه سایی از سلول‌های مرده کمک می‌کند

هنگامی که موهایتان را با شیر بادام ماساژ می‌دهید، سلول‌های مرده‌ی پوست سرتان نیز از بین می‌رود. اینکار باعث می‌شود تا فولیکول‌های موهایتان تمیز شوند و سریع‌تر و راحت‌تر رشد کنند. همچنین موهایتان نیز تقویت می‌شود.

۶. به رشد موها کمک می‌کند

بادام حاوی مقدار زیادی آهن است. آهن، توانایی جابجایی اکسیژن توسط خون به تمام نقاط بدن از جمله پوست سرتان را بهبود می‌بخشد. در دراز مدت، این اتفاق نیز باعث خواهد شد موهایتان رشد بهتری داشته باشد.

۷. موهایتان را نرم می‌کند

نرم کردن و آبرسانی به موها یک نیازمندی مهم است. یک نرم‌کننده‌ی طبیعی بی‌خطر است و دوباره رطوبت و مواد مغذی را به موها بازگردانده و موهایتان را درخشان، قوی و نرم نگاه می‌دارد. از بادام می‌توان یک نرم کننده‌ی عالی ساخت. چند بادام را در طول شب در کاسه‌ای آب بیندازید. صبح آن‌ها را له کرده و کمی روغن زیتون به آن بیفزایید. اگر برایتان ممکن بود این ماسک را به طور منظم به موها و پوست سرتان بمالید. این نرم کننده، یک غذای معجزه آسا برای موهای شماست.

۸. به موهایتان درخشش دو چندان می‌دهد

بادام‌هایی را بخیسانید و خمیر بدست آمده از آن را فردا صبحش به موهایتان بمالید. اگر این کار را دائما تکرار کنید خواهید دید که موهایتان درخشنده‌تر شده است، چرا که مستقیما روی ریشه‌ی موهایتان کار کرده است.

بادام به هر شکلی که باشد، برای داشتن موها، پوست و بدنی سالم یک خوراکی مهم بحساب می‌آید. از همین امروز این خوراکی عالی و خوشمزه را به برنامه‌ی غذایی خود بیفزایید و شاهد مزایای بی نظیرش باشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي