فهرست کامل همه برنامه های تلویزیون در ماه رمضان 95

در ادامه فهرست کامل همه برنامه های تلویزیون در ماه رمضان 95 را می بینید

فهرست کامل همه برنامه های تلویزیون در ماه رمضان 95, پورتال خبری فرهنگی گهر

هر سال برنامه و سریال‌های متنوعی برای پخش در ایام ماه رمضان از شبکه‌های مختلف سیما در نظر گرفته می‌شود که در این مقاله به معرفی این برنامه ها پرداخته شده است.

سه سریال مناسبتی برای پخش در ایام ماه رمضان از سه شبکه سیما در نظر گرفته شده و برنامه های مناسبتی بسیاری از جمله برنامه های «شهر باران»، «ماه عسل»، «ماه خدا»، «نو سفران» و… برای پخش از شبکه های مختلف تدارک دیده شده اند تا همانند سال های گذشته رسانه ملی نیز در کنار جامعه دارای فضایی معنوی باشد که در ادامه این مقاله به معرفی این سریال ها و برنامه ها پرداخته شده است.

شبکه یک

برنامه «ماه خدا»: برنامه ای با محوریت قرآن، دعا و اهل بیت

«ماه خدا» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی ماه رمضان است که از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. تهیه‌کنندگی این برنامه برعهده حمیدرضا قطبی و مجید عباسی است. مدت زمان این برنامه 140 دقیقه است و ساعت 2 بامداد از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

حسن سلطانی اجرای برنامه «ماه خدا» را بر عهده دارد و این برنامه با محوریت قرآن، دعا و اهل بیت پخش می شود. تلاوت قرآن، دعای سحر و اذان جزو آیتم‌های ثابت محسوب می‌شوند، امسال بخش‌های جدیدی به «ماه خدا» اضافه شده است که استودیوی کارشناسی از جمله آنهاست. در این آیتم حاج آقا طباطبایی و آقایان اسماعیلی، برازش و دیگر کارشناسان به بحث‌های کارشناسی می پردازند.

محوریت این برنامه قرآن، دعا و اهل بیت است و مدیحه‌سرایی و ادعیه‌خوانی به صورت زنده پخش می‌شود. از جمله مداحانی که امسال در برنامه حضور دارند، کریم خانی و سادات رضوی هستند.

از جمله آیتم‌های جدید دیگر، «تیک تاک» نام دارد. در این بخش قطعاتی آماده خواهد شد که با صدای محمد صالح اعلاء پخش می شوند. آیتم بعدی «دست نیاز» است که در آن هنرمندان به خواندن مناجات پرداخته‌اند. این بخش با تصاویر و صدای هنرمندان همراه است.

در برنامه امسال «ماه خدا» یک بخش مستند نیز در نظر گرفته شده است که در خصوص خانواده شهدای مدافع حرم است و با محوریت سحرگاه به روی آنتن می رود.

برنامه «شهر باران»: برنامه ای با موضوعات اجتماعی

«شهر باران» ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما در ایام ماه مبارک رمضان است که به تهیه کنندگی احسان ارغوانی از روز اول ماه مبارک رمضان هر روز به روی آنتن خواهد رفت.

احسان ارغوانی سال گذشته برنامه «امروز هنوز تموم نشده» را روی آنتن داشت. به گفته احسان ارغوانی، شهر باران برنامه ای ترکیبی با فضایی شاد و امید بخش خواهد بود که هر روز بعد از خبر ساعت ۱۹ آغاز می شود و تا پیش از مشروح اخبار ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت.

مسائل اجتماعی از قبیل ازدواج و تشکیل خانواده محور اصلی این برنامه است و هر شب متناسب با موضوع، دو یا سه گروه مهمان به این برنامه می آیند. مهمانان برنامه را اقشار مختلف جامعه تشکیل می دهند که از بطن جامعه هستند. افراد معروف و سلبریتی همچون ورزشکاران و هنرمندان تا افراد موفق و عادی کشور در این برنامه حضور دارند.

آیتم های مختلفی در برنامه پیش بینی شده است که آیتم «امام رضا(ع)»، «مناجات» و «دستان خالی» از جمله این بخش ها هستند و قرار است هر شب رأس ساعت ۲۰ نماهنگی مخصوص با موضوع امام رضا(ع) پخش شود. شهر باران به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان ارغوانی، کاری از گروه معارف اسلامی شبکه یک است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب بصورت زنده به روی آنتن خواهد رفت.

سریال «پادری»: سریالی طنز در ادامه مجموعه موفق «دودکش»

سریال «پادری» که پیشتر به نام «دودکش 2» معرفی شده بود در واقع ادامه مجموعه «دودکش» است که ماه رمضان 92 از شبکه یک سیما پخش شد.

در خلاصه داستان مجموعه «پادری» که به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی ساخته شده و با دست مایه های طنز همراه است، آمده: قالیشویی مشتاق تعطیل شده و فیروز در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد. او که با انبوهی از فرش های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می دهد.

این مجموعه در 21 قسمت چهل و دو دقیقه ای تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب بعد از اخبار ساعت 21 پخش می شود.

براساس برنامه ریزی ها این سریال از شنبه تا پنج شنبه و جمعه ها طبق روال گذشته سریال تاریخی «معمای شاه» روی آنتن خواهد رفت.

در فاصله بین چهارم تا هشتم تیر (مصادف با لیالی قدر) سریال مناسبتی پنج قسمتی پیش بینی شده است. جمشید مشایخی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، مجید یاسر، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و زینب فلاحت پیشه بازیگران اصلی سریال پادری هستند که در این مجموعه ایفای نقش می کنند.

کوروش نریمانی این سریال را نوشته و امیر کریمی مدیر تصویربرداری آن است.

شبکه دو

برنامه «نو سفران»: برنامه ای برای روزه اولی ها

«نو سفران» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو برای مخاطب نوجوان این شبکه است که اولین سال تجربه آنها برای روزه گرفتن است. این برنامه به صورت زنده روی آنتن می رود و محمدمهدی ابهری تهیه کننده گی آن را بر عهده دارد و توسط سیدجواد هاشمی سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت ۳ بامداد اجرا خواهد شد و همراه سحرخیزان نوجوان و خانواده های آنان خواهد بود.

«نو سفران» کاری از گروه کودک و نوجوان است که با هدف توجه ویژه به نوجوانان در خانواده و انتقال باورهای دینی به نسل جدید، همراهی بزرگسالان با نوجوانان و کودکان در لحظه های معنوی سحر و احیای آیین های مذهبی و دینی تدارک دیده شده است.

بیان قصه های قرآنی، تجربه اولین روزه، قصه گویی چهره های مشهور، روابط بین نسلی خاصه نقش پدران در افکار و رفتار نوجوانان، مستند تازه روزه، قرآن و اذان نوجوان، آموزش احکام، حدیث روز و … از بخش های مختلف برنامه است که در اولین تجربه روزه داری همراه نوجوانان و خانواده های آنان است.

برنامه «شیدایی» :برنامه ای با محوریت تسهیل ازدواج جوانان

«شیدایی» نام جُنگی شبانگاهی است به تهیه کنندگی محمد نبهان که هر شب ساعت ۲۳:۱۵ به صورت زنده روی آنتن شبکه دو سیما می رود. این برنامه با محوریت تسهیل ازدواج جوانان شکل گرفته است. همچنین سنت های حسنه در ماه مبارک رمضان و همراهی و مساعدت افراد جامعه با یکدیگر در حضور خانواده ها و هنرمندان عرصه های مختلف از دیگر موضوعاتی است که در این جنگ شبانه مورد بحث قرار می گیرد.

هم افزایی در تقویت و افزایش روحیه خیرخواهی و کمک به همنوعان در کنار پرداختن به آداب شهرهای کشور در ماه رمضان، انعکاس فعالیت های سازندگی روستائیان، ابلاغ سلام به محضر امام رضا (ع) از گویش ها و لهجه های مختلف کشور و … از بخش های مختلف این برنامه است.

سریال «برادر» :سریال ویژه ماه رمضان از شبکه 2 سیما

شبکه دو سیما سریال «برادر» به نویسندگی آرش قادری و کارگردانی جواد افشار که توسط نعمت چگینی برای پخش در شب های ماه مبارک رمضان تهیه شده را از ۱۸ خردادماه ساعت ۲۱:۱۰ روی آنتن می فرستد.

«برادر» محصول شبکه دو سیماست و از بازیگران آن می‌توان به:‌ حسین یاری، حسن پورشیرازی، کاوه خداشناس، رضا توکلی، مجید واشقانی، پوریا پورسرخ، گلاره عباسی، کاظم بلوچی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، سید مهرداد ضیایی، قدرت ا… صالحی، محمدهادی قمیشی، نسرین نکیسا، محمد رسول صفری، مژگان بیات، فرشید صمدی پور و… اشاره کرد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: حاج کاظم پهلوان مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه نگار پر جنب و جوش است، علیه واردات برنج های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، در تجارت سالم حاج کاظم رخنه کرده و همین امر به وقوع ماجراهایی منجر می‌شود که… .

دیگر عوامل سریال «برادر» عبارتند از: افشین احمدی: مدیر تصویربرداری، ابوالفضل نباتی: تصویربردار، محمد حسن پور: نورپرداز، فرهاد عزیزی فرد: طراح صحنه، ونوس اباذری: طراح لباس، فردین خلعتبری: آهنگساز، محمد علیزاده: خواننده، فرهاد توکلی فارسانی: سازنده تیتراژ، سید جلال موسوی: طراح گریم، نازلی هروی: عکاس، ناصر هادیانفر: مدیر تولید، بابک رضا خانی: تدوین گر، سیدمحمود رضا موسوی نژاد: صداگذار، هادی افشار: صدا بردار.

افزون بر سریال «برادر»، شبکه دو فیلم های سینمایی دیدنی و جذابی را برای روزهای پنجشنبه و جمعه در کنار فیلم های مستند با موضوعات متنوع در جدول پخش خود در نظر گرفته است.

برنامه «محله گل و بلبل» :

عمو پورنگ و قصه های «محله گل و بلبل» که از زمان پخش آن توانسته در میان مخاطبان جایگاه ویژه ای پیدا کند در ماه مبارک رمضان نیز با سوژه ها و موضوعات متناسب و جذاب همراه طیف گسترده مخاطبان خود است. این برنامه در طول هفته از ساعت ۱۸ به تهیه کنندگی مسلم آقاجان زاده و کارگردانی احمد درویشعلی پور از شبکه دو پخش می شود.

تلاوت های روزانه با برنامه جزءخوانی قرآن نوجوانان :

گروه کودک و نوجوان شبکه دو تدارک جُنگی قرآنی و معرفتی را به فراخور این ایام برای رده سنی مخاطب خود دیده است. این ویژه برنامه زنده به همراه جزءخوانی قرآن توسط نوجوانان از حرم حضرت معصومه (ع) ساعت ۱۱ صبح هر روز در ایام ماه مبارک به روی آنتن می رود.

مجموعه گفت و گو محور «رو به راه» :

مجموعه گفت و گو محور «رو به راه» نیز که پیش از این هر هفته یک پرونده اجتماعی را برای مخاطبان باز کرده و طی چهار روز از چهار منظر مختلف به آن می پرداخت، تدارک ویژه ای برای ایام ماه مبارک رمضان دیده است. این برنامه به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران و اجرای مژده لواسانی کاری است از گروه امور اجتماعی که در ماه رمضان ساعت ۱۹:۵۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

گنجینه های معرفت در بیان اخلاق و آموزه های اسلامی :

درس اخلاق حضرت آیت الله مکارم شیرازی پس از خبر ۲۰:۳۰ و قبل از پخش سریال «برادر» از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

همچنین سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان به تهیه کنندگی سعید پورفرج، کاری از گروه امور اجتماعی است که ساعت ۱۳:۳۰ در روزهای ماه مبارک رمضان برای پخش در نظر گرفته شده است. پخش مستقیم و زنده ویژه برنامه شب های قدر از مشهد مقدس و قم نیز از جمله برنامه های در نظر گرفته شده توسط واحد تامین برنامه و پخش شبکه دو برای این ایام است.

مستند «از لاک جیغ تا خدا» :برنامه ای پر بیننده با موضوع تکریم حجاب

مستند «از لاک جیغ تا خدا» که قسمت های گذشته آن مورد تحسین و استقبال گسترده مخاطبان خاص و عام قرار گرفته بود، کاری است از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی که در ماه رمضان هر روز ساعت ۱۷:۱۵ در جدول پخش برنامه ها قرار دارد. محوریت این برنامه تکریم حجاب و بانوان محجبه است همراه با روایت هایی از بانوانی که به تازگی موفق به بهره مندی از پوشش چادر شده اند. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است.

می توان گفت انعکاس و تصویر تحولات درونی انسان در این برنامه که تاکنون بیش از ۱۰۰ قسمت از آن پخش شده و همچنان در حال تولید و پخش است، مورد توجه قرار گرفته است. این برنامه در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه و با بخش های متفاوت نسبت به گذشته به مخاطبان تقدیم می شود.

برنامه «با هم برای هم» :

«با هم برای هم» عنوان برنامه ای است که به تولیدات مردمی در زمینه فیلم، عکس و دلنوشته با موضوعات متناسب با ماه رمضان می پردازد. موضوعات متنوعی چون آداب و رسوم ماه رمضان، روزه اولی ها، کودکان و ماه رمضان، غبارروبی مساجد، مراسم ختم قرآن، سفره اکرام، سفره های ساده افطار و سحر و … در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است. «با هم برای هم» به تهیه کنندگی محمود فلاح پرویزی هر روز ساعت ۸:۲۵ و ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

برنامه «کوی محبت» :

«کوی محبت» عنوان برنامه ای ست که با هدف پرداختن به سیره اهل بیت(ع) از بقاع متبرکه، امامزاده ها و اماکن زیارتی روی آنتن می رود و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) را بررسی می کند. این برنامه در ماه مبارک رمضان با رویکردی ویژه به صورت زنده از اعتاب مقدسه پخش می شود. «کوی محبت»، کاری است از گروه امور اجتماعی به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی که جمعه ها و لیالی قدر ساعت ۱۹:۵۰ از شبکه دو پخش می شود.

برنامه «نمادو» :دوربین شبکه دو در اقصی نقاط کشور

«نمادو» دوربین شبکه دو است که بنا دارد طی ایام ماه رمضان به نقاط مختلف کشور سفر کند و گزارشی مستند از رسوم سنت های ماه رمضان در اقصی نقاط کشور، نگاه جامعه شناسی به مسائل پیرامون این ماه، حرفه های گوناگون و … را به مخاطبان این شبکه عرضه کند.

جشنواره ها و مراسم ماه رمضان در نقاط مختلف به صورت بروز، مشاغل خاص در فضاهای دیده نشده، ماه رمضان از نگاه مردم، شب در رمضان و زندانیان ستاد دیه از بخش های مختلف این برنامه است که در گروه نهادهای اجتماعی به تهیه کنندگی هادی خدادی تولید می شود. زمان پخش «نمادو» در این ایام هر روز ساعت ۱۲:۴۵ و ۲۲:۱۵ خواهد بود.

مستند «ستارگان محراب» :

مستند «ستارگان محراب» کاری از گروه نهادهای اجتماعی به تهیه کنندگی محمد کریمی دونا و حجت عیدی برنامه ای است که به معرفی ائمه جماعات شاخص و برجسته مساجد تهران اختصاص دارد و پخش آن در ایام ماه مبارک رمضان ساعت ۹ صبح خواهد بود.

این برنامه با موضوع پرداختن به علمای برجسته و مدرسان حوزه علمیه قم که پایگاه اصلی فعالیت آنها در سنگر مسجد بوده، تولید می شود و هریک از ایشان از روحانیون برجسته و امامان جماعت بنام دوران معاصر خویش بوده اند.

مسابقه «ثانیه ها» :مسابقه ای با اجرای علیرضا خمسه

مسابقه «ثانیه ها» تولید مسابقه ای با ساختاری متفاوت و متناسب با ماه رمضان را در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس این مسابقه با حضور شرکت کنندگانی از اقشار مختلف و طراحی پرسش هایی همخوان با ایام ماه مبارک رمضان و روزهایی که در آن قرار دارد و دیگر تغییراتی که تیم سازنده به منظور جذابیت بیشتر و رقابتی سالم و دانش افزا در آن اعمال کرده؛ رویکردی ویژه و متمایز نسبت به قسمت های پیشین به خود گرفته است.

مسابقه «ثانیه ها» با اجرای علیرضا خمسه کاری از گروه امور اجتماعی است به تهیه کنندگی ابراهیم بهادری که ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه دو پخش می شود.

شبکه سه

برنامه پر طرفدار «ماه عسل»

قسمت اول برنامه «ماه عسل» دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۵ روی آنتن می رود و مانند سنوات سابق به مرور و پیگیری برخی سوژه‌ های مهم سال گذشته اختصاص دارد.

در اولین قسمت این برنامه که گزارشی از زندگی امروزه مهمان‌های سال گذشته «ماه عسل» خواهد بود، از دکور جدید این برنامه نیز رونمایی می‌شود.

دکور امسال «ماه عسل» برخلاف سال‌های گذشته به صورت مکانیکی نخواهد بود اما به گونه‌ای است که برای اولین بار نحوه ورود مهمانان به دکور پخش می‌شود و شکل اجرای احسان علیخانی بر آن تاثیرگذار است. یکی از ویژگیهای اصلی در دکور برنامه این است که نور در دکور برنامه بیشتر شده است و رنگ مشکی به کار رفته در سالهای گذشته تا حد زیادی کمتر شده و به سمت روشنایی رفته است.

«ماه عسل» یک برنامه زنده تلویریونی با زمینه اجتماعی-معنوی و با حضور مهمان‌هایی از متن جامعه است که از سال 1386 تاکنون هر سال ماه رمضان قبل از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شود. ایده اولیه این برنامه متعلق به احسان علیخانی است که پس از اجرای برنامه‌های مناسبتی «جزر و مد» در سالهای 84 و 85 تصمیم گرفت خودش برنامه‌ای مستقل برای ماه رمضان بسازد و این گونه بود که «ماه عسل» از سال 86 متولد شد.

مهمان‌های این برنامه غالباً مردم عادی جامعه هستند که توانستند در زندگیشان کار مهمی انجام بدهند یا در زندگی افراد دیگر تأثیرگذار بوده‌اند و یا حادثه مهمی در زندگیشان رخ داده است.

از آنجا که این برنامه در ماه رمضان پخش می‌شود، موضوع مورد نظر آن بر مردم تأثیر بیشتری می‌گذارد.

بنا به اعلام روابط عمومی برنامه «ماه عسل» ۹۵ از دوشنبه ۱۷ خرداد ماه هر روز ساعت ۱۹ به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

پخش مسابقات فوتبال یورو 2016 و مسابقات والیبال تیم ملی

با توجه به زمان پخش فوتبال و بازی‌های والیبال تیم ملی که پخش آنها از شبکه سه سیما صورت می گیرد، برنامه‌های خاص شبانه متناسب با ایام ماه رمضان از جمله برنامه های نمایشی در شبکه سه سیما پخش نخواهد شد و پخش مجموعه ای تلویزیونی از این شبکه در نظر گرفته نشده است.

«سریال چرخ فلک»

با وجود اینکه غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما از عدم پخش مجموعه ای تلویزیونی از شبکه سه سیما در ایام ماه رمضان خبر داده بود هنوز سریال «چرخ فلک» به عنوان سریالی برای پخش در ماه رمضان از شبکه سه سیما عنوان می شود و با این احتمال هنوز نمی توان از پخش یا عدم پخش این سریال از شبکه سه سیما صحبت کرد.

مجموعه تلویزیونی اپیزودیک «چرخ فلک» به تهیه کنندگی مجید مولایی از تولیدات مرکز امور نمایشی سیماست. این مجموعه مراحل تولید خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرد و همچنان تصویربرداری آن ادامه دارد. اپیزودهای این سریال را عزیز‌الله حمیدنژاد و بهرام عظیم پور به طور مجزا جلوی دوربین می‌برند.

عوامل اصلی مشترک این سریال اپیزودیک عبارتند از تهیه‌کننده: مجید مولایی، نویسنده: علیرضا طالب‌زاده، مجری طرح: کامبیز دارابی، تدوین: حسین غضنفری، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، طراح چهره‌پردازی: محمدرضا قومی، مدیرتولید: حیدر زرقومی و مشاور رسانه ای: هادی داداشی.

داستان سریال پیرامون تاثیر اعمال انسان بر روی زندگی روزمره او است و اینکه تقاص در همین دنیاست و هر عملی که ما انجام می دهیم نتیجه اش به خودمان باز می گردد. این سریال داستان‌هایی را از طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی و شکل ارتباط میان مردم روایت می‌کند و مثل اغلب کارهایی که توسط طالب زاده نگارش می شود پرلوکیشن است و همه تصاویر در استان تهران ضبط خواهد شد.

در این سریال به دلیل اینکه اپیزودیک تهیه و تولید می شود تعداد بازیگرانی که ایفای نقش می کنند و در هر قسمت به صورت بازیگر مهمان وارد می شوند بسیار بالاست و جزو تولیدات سنگین تلویزیونی است که تعداد بسیاری از بازیگران در آن ایفای نقش می کنند. ولی از بازیگران اصلی این مجموعه می توان به میلاد کی‌مرام، بهناز جعفری، اندیشه فولادوند، لیلا اوتادی، احسان امانی، فرزانه نشاط خواه، علیرضا جعفری، عباس غزالی، مریم بوبانی، مینا جعغر زاده و فتانه ملک محمدی اشاره کرد.

مستند «دوباره زندگی» (فصل 2)

برنامه ای مستند با عنوان «دوباره زندگی»(فصل 2) که نگاهی نو و تازه به مقوله مرگ دارد . در این برنامه با انسان های گوناگون از ادیان مختلف، در فضاهای متفاوت و در کشورهای آسیایی و اروپایی پیرامون دیدگاهشان در رابطه با مقوله مرگ گفتگو شده است. این برنامه در 26 قسمت 20 دقیقه ای کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیماست .

برنامه «سمت خدا»

«سمت خدا» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی است که در ماه مبارک رمضان با اجرای نجم الدین شریعتی و با حضور کارشناسانی چون حجج اسلام عابدینی، رنجبر، فرحزاد، حسینی قمی و دکتر رفیعی به ترتیب به موضوعاتی چون سیره تربیتی انبیا در قرآن، شرح زیارت جامعه، وصییت های پیامبر اکرم و امیر المومنین و همچنین سیره تربیتی امیر المومنین در نهج البلاغه و بررسی ابعاد مختلف مسئله امامت با محوریت قرآن کریم خواهند پرداخت. این برنامه هر روز به جز پنجشنبه و جمعه ها ساعت 13:30 به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

برنامه «سحرگاهان حرم»: ویژه برنامه سحرگاهی از حرم حضرت معصومه (س)

«سحرگاهان حرم»، ویژه برنامه سحرگاهی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) است که با همکاری و تولید مرکز سیمای نور ـ قم به همراه سخنرانی حجت اسلام دکتر رفیعی، حسینی قمی و…. پخش می شود.

گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما همزمان با برپایی نمایشگاه قران کریم در مصلی تهران 30 برنامه 20 دقیقه ای را به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد با اجرای بهزاد احمدی و خانم قانعی روی آنتن می برد.

ترتیل خوانی قرآن کریم

ترتیل خوانی قرآن کریم نیز به تهیه کنندگی سید مصعب لواسانی در 30 برنامه 90 دقیقه ای به صورت زنده و از ساعت 14:30 با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی به عنوان کارشناس از این شبکه پخش می شود. این برنامه جزخوانی دسته جمعی قرآن مجید را از حرم حضرت معصومه (س) پوشش می دهد.

برنامه «سفره های آسمانی»

«سفره های آسمانی» در 15 قسمت 15 دقیقه ای، مجموعه مستندی به تهیه کنندگی رهبر قنبری است که در خصوص غذاهای آئینی است که میان اقوام ایرانی مرسوم می باشد. ضمنا در این مجموعه به شیوه های تهیه این گونه غذاها می پردازد. پوشش، گویش، آداب، رسوم، کار و جغرافیای اقوام ایرانی نیز مد نظر می باشد. این برنامه از سه شنبه 18 خرداد، هر روز ساعت 18:25 روانه آنتن شبکه سه می شود .

ویژه برنامه های شب های قدر

ویژه برنامه شب های قدر به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران در 3 قسمت 70 دقیقه ای به صورت زنده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان از حسینیه همدانی ها و مهدیه تهران، قرائت دعای جوشن کبیر و بجا آوردن مراسم احیا برای شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب های قدر را از ساعت 23:30 دقیقه پوشش می دهد.

پخش «سخنرانی های مذهبی» حجت اسلام حسینی قمی، سید مهدی میرباقری، سید حمید میرباقری، صدیقی و فاطمی نیا در 30 قسمت 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی هادی آشتیانی هر روز 6:10 صبح روی آنتن می رود.

برنامه «زلال احکام»

«زلال احکام» ویژه ماه مبارک رمضان در 40 قسمت 11 دقیقه ای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمدرضا عطارد است. این برنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده به سوالات مردم و مخاطبان که از طرق مختلف (پیامک، تلفن، پست الکترونیکی و نامه ) به برنامه رسیده است، پاسخ می دهد. این برنامه از شنبه 8 خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان قبل از اذان ظهر روانه آنتن شبکه سه خواهد شد .

برنامه «سمت خدا» در سحرهای ماه مبارک رمضان در 30 قسمت 15 دقیقه ای، ویژه برنامه ای را با حضور حجت الاسلام فرحزاد و اجرای نجم الدین شریعتی پخش خواهد کرد. این برنامه به شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی می پردازد.

شبکه چهار

برنامه «زمرد»: برنامه ای با موضوع آسیب شناسی اجتماعی

برنامه «زمرد» با هدف آسیب شناسی اجتماعی و جستجوی راهکارهایی برای جلوگیری از سوء رفتارهای رایج در جامعه و بهبود تعاملات اجتماعی بر مبنای آموزه های اخلاقی برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده است. این برنامه می کوشد تا با تمسک به مصادیقی همچون توسل،توکل به خدا ،انفاق و بخشش و مواردی که در طول زندگی شبانه روزی در دایره زندگی فردی و اجتماعی افراد پیش می آید،بپردازد تا از این طریق گذشت، توجه به حقوق دیگران و … را ترویج و احیا نماید.

در این برنامه سعی شده است با حضور چند مهمان و کارشناس در حوزه های مختلف ادبی ،اقتصادی ،دینی ،فرهنگی و هنری و با اجرا و کارشناسی علی درستکار ،همراه با گزارشات مردمی در سطح شهر ،موضوعات مورد بحث در یک فضای صمیمانه و با ادبیات و شیوه اجرای متفاوت از دیدگاه های متنوع مورد بررسی قرار گیرد.

«زمرد» به تهیه کنندگی مهدی محمدیان، در ماه مبارک رمضان هرشب ساعت 21 از شبکه چهار پخش خواهد شد.

برنامه «جویبار»: بررسی جایگاه و نقش قرآن در دوران معاصر

«جویبار» از ابتدای ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی کوروش انصاری و اجرا و کارشناسی سعید بیابانکی و دکتر نبی میزبان صاحبنظران و کارشناسان در حوزه شعر و ادب خواهند بود. این برنامه به بررسی جایگاه و نقش بسزای قرآن در دوران معاصر خواهد پرداخت.

«جویبار» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما می باشد که هر روز عصر ساعت 17 به مدت 60 دقیقه روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

برنامه «معرفت»

برنامه «معرفت» که عارفانه های دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی است، از پرطرفدارترین برنامه های دهه اخیر شبکه چهار و همچنین سیما در حوزه عرفان و اخلاق هست که جمعه ها ساعت 19 از شبکه چهار سیما با اجرا و کارشناسی دکتر منصوری لاریجانی و تهیه کنندگی سید محسن مناجاتی پخش می شود. با توجه به این موضوع و سطح بالای استقبال مخاطبین این برنامه ،تامین برنامه شبکه چهار سیما در نظر دارد بنا به درخواست های مکرر مبنی بر بازپخش موضوعاتی از این برنامه پاسخ دهد و در ایام ماه مبارک رمضان منتخبی از این گفتگوهای عارفانه را به مخاطبان خود تقدیم نماید.

«معرفت» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه ، هر روز عصر ساعت 18 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

شبکه پنج

برنامه «زائر رمضان»

«زائر رمضان» عنوان برنامه است که دقایقی مانده به افطار ارتباط زنده با مشهد مقدس برقرار می‌کند. در این برنامه احسان و باز شدن سفره‌های ساده افطار را که برای زائران امام رضا (ع) تدارک دیده شده است، نمایش داده می شود. سعی این برنامه اشاعه این فرهنگ در کشورهای مسلمان دیگر نیز است.

برنامه «عقیق»

شبکه پنج با ویژه برنامه «عقیق» بلافاصله پس از افطار مهمان خانه‌ها می‌شود. این برنامه، همانند پارسال با ساختاری کاملا ترکیبی و مهمان محور، متنوع‌ تر از سال گذشته بلافاصله پس از افطار به روی آنتن می‌رود.

«عقیق» در اصل تجربه ناشناخته‌ها است و فضایی را ایجاد می‌کند که پیش از این بینندگان با آن روبرو نشده‌اند و امسال هم با تفاوت‌های بصری که پیدا کرده برای مخاطبان جذاب‌تر خواهد بود.

این برنامه در روالی که پیش گرفته است، سعی دارد خود را به یک سیر تکاملی بیش از پیش نزدیک کند.

سری دوم برنامه «عقیق» با طراحی دکور جدید و تصویربرداری‌ های دیجیتالی رنگ و لعاب بهتری را از نظر بصری برای مخاطبان ایجاد کرده است.

بخش اصلی برنامه یعنی حضور مهمان‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شود، قسمت اول مربوط به داستان زندگی مهمان ها قبل از روی آوردن به اسلام است. بخش بعدی چگونگی آشنایی آنان با اسلام و در نهایت پرداختن به آن برهه از زندگی شان که مسلمان شدند را نشان ‌می‌دهد.

برنامه «جشن رمضان»

برنامه «جشن رمضان» مانند هرسال از شبکه پنج پخش خواهد شد.

سری جدید برنامه «جشن رمضان» از 18 خرداد ماه مصادف با اول ماه مبارک رمضان در باغ موزه قصر برگزار می شود.

با توافقات صورت گرفته میان باغ موزه قصر کمیته امداد امام خمینی (ره) و شبکه پنج سیما سری جدید جشن رمضان با همراهی هنرمندان و ورزشکاران نام آشنا و با حضور مسئولین لشکری و کشوری در باغ موزه قصر بر پا می شود.

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات مددجویان و کارآفرینان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سراسر کشور، نمایشگاه عکس و برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های تدارک دیده شده این ماه هستند.

ضمن اینکه برنامه «جشن رمضان» درمحل هواخوری مرکزی ساختمان مارکوف باغ موزه قصر هر شب به مدت 80 دقیقه به طور زنده و با حضور همشهریان به روی آنتن خواهد رفت.

علاقمندان جهت حضور در این برنامه می توانند همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 16 الی 24 به باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی، خیابان پلیس مراجعه نمایند.

شبکه آی فیلم

پخش هشت اثر نمایشی از آی فیلم

شبکه آی فیلم هرچند بازپخش مجموعه های تلویزیونی در دستور کارش قرار دارد، اما با کنداکتوری پر و پیمان که تقریبا همه سلایق را در بر می گیرد، به همراه مسلمانان سراسر جهان به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.

پنجمین خورشید، خداحافظ بچه، فاخته، پایتخت 1 و 2، تنهاترین سردار، رویای گنجشک ها و تنهایی لیلا به همراه نسخه اچ دی شده سریال دفاع مقدسی نبردی دیگر آثار منتخب آی فیلم هستند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه