عوارض خطرناک اسمارتیز برای سلامتی

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 29 آبان

عوارض خطرناک اسمارتیز برای سلامتی را در این مطلب برایتان عنوان می کنیم

عوارض خطرناک اسمارتیز برای سلامتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

اسمارتیز از جمله آبنبات‌هایی است که کوچک و بزرگ آن را دوست دارند و چندین دهه است که تولید می‌شود. اما مطمئن باشید بعد از خواندن این مطلب حتی جرات نمی‌کنید یک اسمارتیز به دهان بگذارید.

در سال ۱۹۷۶ تولید اسمارتیز ممنون اعلام شد چون طبق بررسی‌ها به شدت برای سلامت مضر بود. تولید اسمارتیز با این وجود مجدد در سال ۱۹۸۳ آغاز شد اما همچنان پزشکان توصیه می‌کنند برای کودکان‌تان این ماده خوراکی را نخرید چون عامل ابتلا به بسیاری از مشکلات است.

اسمارتیز از شکلات شیری، شکر، چربی،لاکتوز،نمک و .. و برخی ترکیبات مضر از جمله لسیتین سویا، شربت ذرت، صمغ عربی و رنگ‌های مصنوعی تشکیل شده است.

لسیتین سویا از سویای تغییر ژنتیک یافته به دست می‌آید و عامل ابتلا به سرطان، ناباروری در هر دو جنس ، مشکلات مغزی و اختلالات رفتاری بویژه در کودکان است.

شربت ذرت نیز از ذرت تغییر ژنتیک یافته گرفته می‌شود و حاوی فروکتوزی است که حاوی فلز سنگین جیوه است. مصرف این ماده عامل ابتلا به بیماری‌های هپاتیتی، سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی است.

صمغ عربی نیز ماده‌ای غیر قابل هضم در دستگاه گوارش است و باعث نفخ، حالت تهوع، اسهال و گاز روده می‌شود. صمغ عربی آلرژی‌زا هم هست و می‌تواند سبب حملات آسمی و ضایعات پوستی شود.

رنگ مصنوعی آبی عامل بیش‌فعالی در کودکان است و احتمال بروز تومورهای مغزی، کاهش فشار خون، کهیر، آسم یا تب یونجه را بالا می‌برد.

رنگ قرمز عامل مشکلات دهان و دندان و کهیر است و ماده‌ای سرطان‌زاست.

رنگ زرد نیز باعث بیش فعالی، آلرژی، تهوع، اسهال، سردرد و واکنش‌های آلرژیک پوستی است.

به این دلایل توصیه می‌شود بجای مصرف اسمارتیز از شکلات تلخ استفاده کنید که بسیار برای بدن مفید است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي