طرز تهیه چیز کیک یلدایی + فیلم آموزش

چیز کیک یلدایی یکی از دسرهایی است که به مناسبت شب یلدا میتوانید آن را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده هایتان لذت ببرید. تهیه این دسر بسیار راحت و با استفاده از قالب طرح انار انجام می شود. می توانید این قالب را از اکثر لوازم قنادی ها یا فروشگاه ها خریداری کنید.

در ادامه این بخش از گهر ، طرز تهیه چیز کیک یلدایی طرح انار را به همراه فیلم آموزش آن برای شما همراهان گرامی آماده کرده ایم. با ما همراه باشید

طرز تهیه چیز کیک یلدایی + فیلم آموزش

طرز تهیه چیز کیک یلدایی + فیلم آموزش

مواد لازم:

  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۲ قاشق غ سرپر
  • پودرقند ۵ قاشق غ سرپر
  • بیسکویت پتی بور یک بسته
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پودر ژله انار یک بسته
  • وانیل نصف ق چایخوری

طرز تهیه:

پودر ژله انار را در یک لیوان آب جوش حل و بن ماری میکنیم تا شفاف شود سپس به آن یک چهارم لیوان آب سرد اضافه و مخلوط میکنیم .

قالبو چرب میکنیم و داخل قسمت طرحدار قالب ، ژله انارو میریزیم و چند دقیقه داخل یخچال میذاریم تا ژله ببنده، زمان که انگشت خود را روی ژله قرار دادید و حالت چسبنده شد باید از یخچال خارج کنید تا ژله زیاد سفت نشه همین که ببنده کافیه .

در فاصله ای که ژله داخل یخچال ،مواد پنیری رو آماده میکنیم.

طرز تهیه مواد میانی (پنیری)

روی پودر ژلاتین نصف استکان آب سرد میریزیم تا اسفنجی شود سپس روی سماور یا کتری در حال جوش میگذاریم تا ذرات آن حل شود و اجازه میدهیم خنک شود ؛

پنیر ماسکارپونه و پودر قند رو با همزن میزنیم تا یکنواخت شود سپس خامه صبحانه و وانیل رو اضافه میکنیم و دوباره با همزن دو سه دقیقه میزنیم سپس ژلاتین شفاف شده را که خنک شده به مواد پنیری اضافه میکنیم و دوباره با همزن کمی میزنیم تا مواد مخلوط شوند.

بعد از اینکه مواد پنیری را آماده کردیم یک سوم آن را روی سماور میگذاریم و با قاشق هم میزنیم تا روان شود ولی نباید بگذاریم گرم شود ، وقتی روان شد با قاشق به آرامی روی لایه ی ژله ای میریزیم و دوباره میگذاریم هفت الی ده دقیقه داخل یخچال بماند تا خودش را بگیرد ، سپس مجدد ژله ی باقیمانده را میریزیم روی آن و دوباره میگذاریم داخل یخچال تا ژله هم ببندد .

همین که ژله بست از یخچال خارج میکنیم و بقیه مواد پنیری رو که کمی روی سماور بن ماری و روان کردیم و خنک شده با قاشق روی لایه ی ژله ای میریزیم و دوباره میگذاریم داخل یخچال تا تقریبا ببندد ، در این فاصله لایه بیسکویتی را آماده میکنیم.

طرز تهیه لایه بیسکوییتی

طرز تهیه چیز کیک یلدایی + فیلم آموزش

یک بسته بیسکویت پتی بور را با دست کمی خُرد میکنیم سپس توی غذاساز ، خرد کن یا آسیاب پودر میکنیم و کره ذوب شده را به آن اضافه میکنیم و مجدد با همزن میزنیم تا کمی خمیری شود .

سپس قالب را از یخچال بیرون میاوریم و لایه بیسکویتی را میریزیم روی مواد میانی و خوب فشرده میکنیم تا فیکس شود .

مدت زمان قرار دادن در یخچال

سه الی چهار ساعت داخل یخچال میگذاریم تا کاملا ببندد بعد با کارد کناره های چیزکیکو از قالب جدا میکنیم و قالب را ۷ الی ۱۰ ثانیه داخل آب گرم میگذاریم و بعد تکان میدهیم  هر وقت مطمئن شدیم دسر برمیگرده ظرفو روش میگذاریم و برمیگردونیم.

نکات مهم : 

طرز تهیه چیز کیک یلدایی + فیلم آموزش

زمانی که میخواهید لایه بیسکویتی را روی لایه پنیری بریزید اگه لایه پنیری خیلی سفت شده باشه بیسکویبت به آن نمیچسبد پس میتوانید کمی سشوار روی آن بگیرید تا فقط سطح آن کمی ذوب شود و لایه بیسکویتی به آن بچسبد.
اگر لایه ها زیاد سفت شوند هنگام خارج کردن از قالب ، لایه ها از هم‌ جدا می شوند.
به جای لایه بیسکویتی میتوانید از کیک هم استفاده کنید،از هر دستور ساده ی کیک میتوانید استفاده کنید فقط به جای قالب،کیک را داخل سینی ۲۰ در ۳۰ بریزید،طرح قالب از قبل روی کاغذ بکشید و به عنوان الگو ازش استفاده کنید و کیک مورد نظر را بعد از پخت و خنک شدن برش بزنید، قبل از درست کردن چیز کیک باید کیک را آماده کنید و زمانیکه لایه آخر پنیری را ریختین و گذاشتین داخل یخچال و سفت شد با سشوار کمی سطحشو ذوب کنید و کیک را روی آن بگذارید تا به آن بچسبد و چیز کیک را داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.
نکته : حتما پنیر ماسکارپونه و خامه را زودتر از یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط برسند در غیر این صورت ژلاتین داخل مواد گلوله می شود.


فیلم آموزش درست کردن چیز کیک یلدایی طرح انار

منبع
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه