طرز تهیه خورش نارنگی

خورشت نارنگی هم یکی دیگر از خورش های فصل سرد می باشد که باب میل بعضی ها قرار میگیره ، طرز تهیه خورش نارنگی را در مطلب زیر برایتان می گذاریم…

طرز تهیه خورش نارنگی

طرز تهیه خورش نارنگی

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۲ ساعت
مجموعاً: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

مواد اولیه :

برای ۵ نفر
مرغ  نصف ۱عدد یا ۴قطعه
هویج ۳عدد (بزرگ)
نارنگی ۵عدد (بزرگ)
لیمو ترش ۳عدد (کوچک و سبز)
آرد برنج ۱قاشق غذاخوری
پوست نارنگی ۱لیوان (خلال شده)
زعفران ۱قاشق غذاخوری (دم کرده)
پیاز  ۱عدد (کوچک)
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم
عسل ۱قاشق سوپخوری
گلاب به میزان لازم
شکر به میزان لاز

طرز تهیه:

ابتدا هویج را شسته و پوست بگیرید و به دلخواه خرد کرده یا رنده بزنید.

۱سوم آن را نگه دارید. پیاز را نگینی کنید و در مقداری روغن داغ یا کره تفت دهید تا سپس مرغ شسته شده و بدون پوست را به پیاز اضافه کنید و کمی سرخ کنید.

دو سوم هویج را در روغن و در تابه ای جداگانه تفت دهید تا نرم شود سپس به همراه ۳ لیوان آب به مرغ اضافه کنید.پس از اینکه آب غذا به جوش آمد در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید بپزد.

خلال پوست نارنگی را کاملا از قسمت سفید جدا کرده و ۳بار بحوشانید و آبش را خالی کرده و در دفعه آخر با مقدار کمی شکر و گلاب بجوشانید و دوباره آبش را خالی کنید تا تلخی آن گرفته شود.داخل تابه ای مقدار کمی روغن بریزید و آرد را در روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس آرد را به همراه خلال پوست نارنگی و مقداری نمک به خورش اضافه کنید ، خوب مخلوط کنید تا آرد جذب آب خورش شود.

نارنگی ها را پوست بکنید و گوشت نارنگی را از پوست آن جدا کنید سپس فیله های نارنگی ، آب لیمو ترش، ، شکر و زعفران دم کرده را به خورش اضافه نمایید ، در تابه ای جدا گانه عسل بریزید و اجازه دهید کاملا داغ شده و به حالت جوشیدن برسد.

سپس بقیه هویج را در آن ریخته و خوب سرخ کنید تا هویج ها درخشان و زیبا شوند .وقتی خورش آماده شد هویج را روی آن ریخته و به همراه برنج سرو کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه