رونمایی از شیائومی ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو

⚡⚡⚡

رونمایی از شیائومی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو

شرکت شیائومی از دو فبلت جدید خود رونمایی کرد که با استقبال خوب طرفداران این برند مواجه شد. شیائومی ردمی نوت ۵ و شیائومی ردمی نوت ۵ پرو فبلت های جدید شرکت شیائومی هستند. گهر در این بخش در مورد گوشی های جدید شیائومی بیشتر صحبت می کند.

شیائومی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو معرفی شد

رونمایی از شیائومی ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو, پورتال خبری فرهنگی گهر

دو فبلت ۶ اینچی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو به صورت رسمی توسط شیائومی با حاشیه‌های باریک رونمایی شده است.

شیائومی، به صورت رسمی از دو گوشی جدید ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو رونمایی کرده است. مراسم خبری معرفی گوشی‌های جدید شرکت چینی، در هند برگزار شده است و این دو مدل به ترتیب با قیمت پایه ۱۵۵ دلار و ۲۱۸ دلار به بازار عرضه خواهند شد. گوشی‌های ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو شیائومی از طریق فروشگاه Flipkart و Mi.com قابل خریداری خواهند بود و می‌توانید به آن‌ها از طریق توزیع‌کنندگان مختلف نیز دسترسی داشته باشید.

در میان مدل‌های معرفی شده، ردمی نوت ۵ پرو یک گوشی کاملاً جدید است؛ این فبلت که به صورت جهانی عرضه خواهد شد، نمایشگری ۵.۹۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن Full HD+ مانند ردمی نوت ۵ دارد اما پردازنده جدید اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام با هشت هشته پردازشی، برای آن درنظر گرفته شده است. تراشه مذکور از پردازنده Kryo 260 با هشت هسته پردازشی برخوردار است و هسته‌های پردازشی نیز روی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز عمل خواهند کرد. برای رندر محتوای گرافیکی، اسنپدراگون ۶۳۶ از واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۹ استفاده می‌کند. مدل استاندارد نیز به تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 مجهز شده است.

مدل «پرو» در دو نسخه با چهار یا ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ هر دو نسخه، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهند. در مقابل، ردمی نوت ۵ تنها با سه گیگابایت یا چهار گیگابایت رم ارائه می‎شود و فضای ذخیره‌سازی این نسخه‌ها، به ترتیب ۳۲ و ۶۴ گیگابایت است.

ردمی نوت ۵ پرو به دوربین دوگانه در پنل پشتی خود مجهز شده است؛ در نگاه اول، چیشن عمودی دوربین دوگانه و جای‌گیری فلاش LED بین سنسورها، طراحی دوربین اصلی آیفون ۱۰ اپل را تداعی خواهد کرد. با این‌حال، فبلت‌های میان‌رده شیائومی پنل پشتی از جنس فلز دارند. جانشین ردمی نوت ۴ و مدل «پرو» آن در زمینه عکاسی کاملاً از یک‌دیگر متمایز هستند؛ ردمی نوت ۵ به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز F2.2 مجهز شده است و از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED بهره می‌گیرد.

در مقابل، ردمی نوت ۵ پرو به دوربین دوگانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ همان‌طور که گفته شد، چینش دوربین‌ها به صورت عمودی است. سنسور ۵ مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر درنظر گرفته شده است و بدین شکل، عکاسی با افکت بوکه امکان‌پذیر خواهد بود. ضمن اینکه فبلت مذکور به یک دوربین سلفی خیره‌کننده ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که فلاش LED دارد. شیائومی مدعی است دوربین سلفی، می‌تواند فرآیند احراز هویت کاربران را ساده‌تر کند زیرا چهره کاربران را به منظور آنلاک کردن دستگاه تشخیص می‎دهد. همچنین حسگر اثرانگشت در پنل پشتی جای گرفته است و می‌توانید از سنسور اثرانگشت برای ورود به گوشی کمک بگیرید.

هر دو مدل از فبلت‌های جدید شیائومی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند؛ با این‌حال، خبری از درگاه USB نوع C نیست و قابلیت شارژ سریع برای برای آن‌ها درنظر گرفته نشده است. رام MIUI 9 روی گوشی‌های ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو نصب شده است؛ این رام بر مبنای سیستم‌عامل اندروید نوقا توسعه یافته است.

جانشین ردمی نوت ۴ و مدل «پرو» آن به رنگ‌های مشکی، طلایی، رز گلد و آبی وارد بازار خواهند شد. لازم به‌ذکر است که ردمی نوت ۵ در واقع نسخه تغییر برند یافته ردمی ۵ پلاس برای عرضه در بازار چین محسوب می‌شود و گوشی کاملاً جدیدی نیست.

فبلت ۶ اینچی شیائومی ردمی نوت ۵ با قیمت ۱۵۵ دلار وارد بازار خواهد شد؛ این مدل، سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد. نسخه دیگری از آن با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه نیز عرضه خواهد شد که ۱۸۶ دلار قیمت دارد. مدل «پرو» نیز با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه و شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت به ترتیب با قیمت ۲۱۷ دلار و ۲۶۴ دلار وارد بازار خواهد شد.

باید اشاره کرد که شیائومی، مدتی پیش از ردمی ۵ با نمایشگر ۵.۷ اینچی رونمایی کرده بود؛ این مدل برخلاف ردمی ۵ پلاس، ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو به نمایشگری با رزولوشن HD+ و نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ مجهز شده است. ضمن اینکه پردازنده ردمی ۵ ضعیف‌تر از تراشه مورد استفاده در اعضای جدید سری «ردمی» است.

منبع: گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي