شما هم برای ورزش نکردن بهانه می آورید ؟

تاريخ : 31 تیر

شما هم برای ورزش نکردن بهانه می آورید ؟

چه چیزی مانع ورزش کردن شما شده است؟ آیا وقت ندارید، انرژی ندارید، یا فقط از ورزش کردن بدتان می آید؟ ما راه حل ها را به شما خواهیم گفت. پس لباس های ورزشی تان را بپوشید.

بهانه اول: “من وقت برای ورزش کردن ندارم.”

روزانه چند ساعت تلویزیون تماشا می کنید؟ در هنگام تماشا کردن تلویزیون از بند های کششی ورزشی استفاده کنید و یا در اتاق قدم بزنید. همچنین شما می توانید برنامه های مورد علاقه خود را ضبط کنید و در هنگام دیدن آنها، پیام های بازرگانی را رد کنید و در زمانی که با این روش صرفه جویی کرده اید ورزش کنید.

اگر شما زمان های فراغت کوتاهی دارید، می توانید برنامه ورزشی خود را به زمان های کوتاه تقسیم کنید. ۱۰ دقیقه ورزش کردن در روز بهتر از ورزش نکردن است.

فراموش نکنید که زمان خود را برای کارهایی خرج کنید که مفید هستند. شاید جایگزین کردن تلویزیون خانه با یک تریدمیل بهترین کار ممکن باشد.

شما هم برای ورزش نکردن بهانه می آورید ؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

بهانه دوم: “خسته هستم.”

ورزش کردن در واقع انرژی بیشتری به شما می دهد. بدن شما با ورزش کردن هورمون اندورفین که باعث می شود شما احساس بهتری داشته باشید ترشح می کند.

شاید بهترین کار این باشد که صبح ها ورزش کنید تا در باقی طول روز سرحال باشید.

صبح ها نمی توانید زود بیدار شوید؟ اشکالی ندارد. هر زمان که می توانید ورزش کنید. وسط روز یا آخر روز هم زمان های مناسبی برای ورزش کردن هستند.

بهانه سوم: “به خاطر مراقبت از بچه ها، به ورزش کردن نمی رسم.”

بچه ها را هم با خودتان به ورزش ببرید. در حالی که بچه ها در پارک در حال بازی کردن هستند شما نیز در همان اطراف قدم بزنید و یا طناب بزنید. برای رفتن به پارک و برگشتن از آنجا نیز می توانید پیاده روی کنید.

با بچه هایتان به دوچرخه سواری بروید. یک میز پینگ پنگ هم گزینه ی خوبی است. پیاده روی های خانوادگی هم تقریبا هر هفته و در تمام شهر ها برگزار می شود. بازی های کامپیوتری با تحرک جدید نیز می توانند مفید باشند.

ورزش کردن والدین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سلامت کل خانواده داشته باشد.

بهانه چهارم: “ورزش حوصله ام را سر می برد.”

ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید. سعی کنید قبل از انتخاب، ورزش های مختلف را امتحان کنید. متخصصان ورزشی معتقدند که برای هر فردی یک ورزش وجود دارد که با تمام وجود به آن علاقه مند شود و آن را با علاقه انجام دهد.

اگر فکر می کنید که مثلا دیدن تلویزیون یا خواندن مجله در هنگام ورزش کردن به شما احساس بهتری می دهد، پس همین کار را بکنید. در حالی که روی تریدمیل (با سرعت کم) هستید، مجله مورد علاقه ی خود را مطالعه کنید.

سعی کنید با دوستانتان به ورزش بروید و یا اینکه در ورزش های گروهی شرکت کنید. امتحان کردن ورزش های جدید و متنوع نیز می تواند گزینه ی خوبی باشد.

بهانه پنجم: “من کلا علاقه ای به تحرک داشتن ندارم.”

قبل از هر چیزی از خودتان بپرسید که “چرا؟”

آیا دلیلش این است که نمی خواهید عرق کنید؟ شما می توانید در مکان هایی ورزش کنید که تهویه مطبوع داشته باشد و یا ورزش هایی مانند شنا را انتخاب کنید که با این مشکل نیز مواجه نشوید. ورزش هایی مانند یوگا نیز وجود دارند که میزان عرق کردن در آنها بسیار کم است.

آیا مفاصل شما اذیت می شوند؟ استخر بروید. ورزش کردن در آب مفاصل را کمتر تحت فشار قرار می دهد. تقویت عضلات نیز می تواند به حل این مشکل کمک کند. اگر محدودیت های فیزیکی شما جدی است، بهتر است با پزشکتان در این مورد مشورت کنید.

اگر شما نسبت به وزن خودتان احساس خوبی ندارید، بهتر است با دوستانتان به ورزش بروید و یا ورزش را در خانه شروع کنید. انتخاب لباس های مناسب نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بهانه ششم: “من قبلا ورزش کردن را امتحان کردم و جواب نگرفتم.”

اهدافتان را کوچک و واقع بینانه انتخاب کنید. این روش موفقیت های کوچک اما متوالی به دنبال خواهد داشت.

موفقیت های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شروع به ورزش کردن اولین موفقیت برای شما محسوب می شود. پس همین را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از تشویق ها و تبریک های دوستان و اعضای خانواده خود لذت ببرید.

زمانی که برای مدتی حرفی در مورد موفقیت هایتان برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی نداشتید، بدانید که باید تلاشتان را بیشتر کنید و یا اینکه اهدافتان را کوچکتر کنید و برنامه ورزشی خود را تغییر دهید.

این قضیه که حس می کنید یک سری از دوستانتان منتظر شنیدن خبر موفقیت های بیشتر از سوی شما هستند می تواند به شما انگیزه بدهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي