شستن مو با تاید ضرر دارد یا خوب است؟

عوارض شستن مو با تاید یا پودر رختشویی و آیا این کار ضرر دارد یا خوب است؟ را در برخی موارد مثل داشتن شپش سر اثر بخش می باشد ولی آیا این باور غلط که شستن آن باعث پرپشتی مو میشود را در ادامه این مطلب دنبال کنید…

 

شستن مو با تاید ضرر دارد یا خوب است؟

شستن مو با تاید ضرر دارد یا خوب است؟

 

چرا در گذشته شستشوی موی سر با تاید طرفداران زیادی داشت؟

برخی دلایل باعث می گردد که استفاده از یک شوینده برای موها رواج زیادی داشته باشد، تاید یا پودر لباس شوی از جمله ای این شوینده ها است که براساس برخی ادعاها تاثیرات مثبتی در رشد و پرپشتی موها دارد، در همین راستا در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا در گذشته شستشوی موی سر با تاید طرفداران زیادی داشت؟

 

شوینده تاید برای موی سر

تاید به پودر رخت شویی یا همان پودر لباس شویی گفته می شود که جهت شست و شوی البسه به صورت دستی یا ماشینی کاربرد دارد،خاصیت پاک کنندگی این شوینده بسیار بالا است و از گذشته تا به امروز همواره از آن جهت شست و شوی لباس استفاده می شود، اما در گذشته علاوه بر شستن لباس ها، از آن برای شستن موی سر نیز استفاده می شد که در ادامه دلایل رواج آن بیان خواهد شد.

 

پودر رختشویی برای موها چه فواید و عوارضی دارد؟

 

علت استفاده زیاد از تاید در گذشته برای مو

در گذشته عدم وجود شوینده های متنوع و قابل دسترس، تاثیر آن در نابودی شپش (به دلیل شیوع زیاد آن) و قابلیت تمیز کنندگی بالای آن باعث می شد که از این شوینده لباس جهت شست و شوی موها نیز استفاده شود.

حتی برخی افراد معتقد هستند که شستن موها باعث براقیت و پرپشتی موها می گردد، از این رو با توصیه افراد به استفاده از تاید، این ماده ی شوینده لباس جهت شست و شوی موها نیز به کار برده می شد، در حالی که اثبات تاثیر مو در پرپشتی موها نیاز به آزمایشات و تحقیقات معتبری دارد و اگر استفاده از این ماده در برخی افراد موجب تاثیرات مثبت شود، بدین معنی نیست که استفاده مداوم از آن بدون عارضه ی جانبی خاصی خواهد بود.

عوارض شستن مو با تاید

اسیدیته  تاید با پوست سر سازگاری ندارد و شستن مداوم سر با تاید موجب خشکی و زبری موها خواهد شد، ایجاد حساسیت و التهاب پوست سر نیز از دیگر عوارض استفاده از شوینده ی لباس برای شستن موها است.

شامپو و شوینده های سر با فرمولاسیون و ترکیبات خاص خود با ویژگی های مو و پوست سر سازگاری کاملی داشته و ضمن پاک کنندگی کامل موها از چربی و آلودگی ها، بسیاری از نیازهای پوست و مو را مرتفع می سازند.

 

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه