شخصیت شناسی همسر از روی فیلمی که دوست دارد

تاريخ : 18 مهر

[ad_1]

ممكن است سینما رفتن یا فیلم دیدن در خانه  در دوران نامزدی امری معمول باشد اما وقتی می‌بینید كه نامزدتان برای هر قرار ملاقات سینما را در نظر می‌گیرد و محو تماشای فیلم و سریال‌های تلویزیون می‌شود، می‌توانید از این ویژگی او برای شناخت خصوصیات اخلاقی‌اش استفاده كنید.

شخصیت شناسی همسر از روی فیلمی که دوست دارد, پورتال خبری فرهنگی گهر

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد بسیاری از خصوصیات شخصیتی و اخلاقی افراد را می‌توان از روی ژانر فیلم‌هایی كه به تماشای آن علاقه دارند شناخت. بهزاد تریوه، متخصص روانشناسی و مشاور خانواده و عضو انجمن روانشناسی بالینی ایران در این‌باره به نكات ریز و جالبی اشاره می‌كند.

اگر شما هم در دوران نامزدی قرار دارید و دوست دارید بدانید چگونه می‌توانید بهتر و دقیق‌تر ویژگی‌های شخصیتی نامزدتان را از طریق نوع فیلم‌ها و برنامه‌هایی كه به آنها علاقه بیشتری نشان می‌دهد بشناسید، با ما همراه شوید.  به این ترتیب شما هم یک گام به ذهنیت فیلمسازان فیلسوف مثل وودی آلن نزدیک می‌شوید!

طرفداران فیلم‌های حادثه‌ای؛ پر از انرژی

شخصیت‌های هیجانی و افرادی كه خشم‌شان را سركوب كرده‌اند به تماشای فیلم‌های حادثه‌ای (Action) كه به جنگ، خشونت و هرج و مرج می‌پردازد، علاقه‌ دارند. این افراد برانگیختگی را دوست دارند و معمولا سرخوش و بشاش هستند. آنها پرانرژی و خوش‌بین هم هستند.

ماجراجوها حس ششم قوی دارند

افرادی كه به فیلم‌های ماجراجویانه (Adventure) كه در آن شخصیت داستان به سفر می‌رود یا مسیری را برای رسیدن به هدفی دنبال می‌كند علاقه دارند افرادی تغییرپذیرند و از یك فكر یا كار مخاطره‌آمیز سراغ دیگری می‌روند. این افراد بیشتر به جای تامل بر پایه شم تصمیم‌گیری می‌كنند و تصمیمات‌شان هم احتمالا درست از آب درمی‌آید.

انتخاب كمدی؛ شادابی و سرزندگی

تماشای فیلم كمدی (Comedy) بیشتر باب میل افرادی است كه سرزنده و شاداب هستند و به موضوعات خنده‌دار و داستان‌های شاد بیشتر گرایش دارند. پس اگر نامزد شما از تماشای این فیلم‌ها بیشتر لذت می‌برد، آدم سختگیری نیست و شما را خوشحال می‌كند.

خجالتی‌ها درام تماشا می‌كنند

افرادی كه موضعی حزن‌انگیز و غمگین داشته و تمایل دارند احساسات و هیجانات‌شان را سركوب كنند به تماشای فیلم‌های درام (Drama) بیشتر راغب هستند. آنها معمولا با دیگران خوب كنار نمی‌آیند و در انتقال دادن عقایدشان مشكل دارند. این افراد به انتقادهای دیگران حساس بوده و خجالتی هم هستند.

خیالپرداز‌ها فیلم فانتزی می‌بینند

رویاپردازها و شخصیت‌هایی كه در آمال و آرزوهای خود زندگی می‌كنند به تماشای فیلم‌های فانتزی (Fantasy) كه داستان آن به جادو، سرزمین رویا و افسانه‌های جن و پری می‌پردازد، علاقه زیادی دارند. تخیلات این افراد بسیار قوی است. این افراد ژرف‌اندیش، خیالپرداز و كناره‌گیر هستند و معمولا دیگران آنها را خوب درك نمی‌كنند.

محافظه‌كاران از فیلم‌های تاریخی لذت می‌برند

شخصیت‌های جست‌وجوگر و تامل‌گرا به تماشای فیلم‌های تاریخی (History) كه داستان آن در دوران قدیم و باستان می‌گذرد، علاقه زیادی دارند. این افراد شخصیت‌های خونگرم، درونگرا و آرام دارند و معمولا افراد مناسبی برای مشورت گرفتن هستند چون با نگاهی محافظه‌گرایانه به امور نگاه می‌كنند. كاوشگری و واكاوی مسائل روزمره یكی از ویژگی‌های این افراد است.

شخصیت های خشك و بی‌تفاوتبه وحشت پناه می‌برند

مرده‌دلی، گرایش به افسردگی و احساس پوچی در این افراد دیده می‌شود. این افراد از فضای ترسناك و وحشت‌زده فیلم به‌طور ناخودآگاه استفاده كرده و به وسیله آن امیال اضطراب‌آور درونی‌شان را در فیلم ارضا و فرافكنی می‌كنند. دسته‌ای از طرفداران فیلم‌های ترسناك (Horror) هم آدم‌های خشك و سردی هستند.

علاقه مندان  به مناظره، تحلیلگر و هدفمند

افراد علاقه‌مند به برنامه‌هایی كه موضوع اصلی‌شان مربوط به بحث‌ها و گفت‌وگوهای چندنفره (Talk-Show) است، شخصیت‌های تحلیل‌گری داشته و بیشتر به مطالعه علوم انسانی و جامعه‌شناسی گرایش دارند. اینها به تصمیم‌های كلان و رهبری علاقه‌مندند و راهبردهای وسیعی را در سر می‌پرورانند. این افراد اهل ایجاد ادله و براهین عالی هستند. افرادی که عمیقا به دنیای عملی گرایش دارند و سازش‌پذیرند؛ آدم‌هایی منظم، برنامه‌ریز و هدفمند.

دوستداران شرلوك هولمز؛ كمال‌گرا و مرموز

اشخاصی كه در برابر سختی‌ها مقاومند و سختكوشی، اراده، ذوق، اشتیاق و كمال‌گرایی بیشتر و روحیه‌ تنبلی، لوس بودن، كم‌آموزی و واقع‌بینی كمتری دارند به فیلم‌های معمایی (Mystery) كه در آن اتفاقات مرموزی رخ می‌دهد و شخصیت اصلی داستان در پی یافتن علت آن است، علاقه و گرایش زیادی دارند. این افراد به مسائل مرموز پوشیده مانند غیب‌گویی، پیشگویی و مسائل فوق طبیعی علاقه‌مند هستند.

مردی قانونمند و باتجربه

علاقه‌مندان به فیلم‌هایی با موضوعات روانشناسی  (Psychological) دقیقا مطابق با مقررات جامعه عمل می‌كنند. آنها هم درباره دنیای درونی و هم درباره دنیای بیرونی كنجكاوند و زندگی‌شان سرشار و غنی از تجربه است. آنها به پذیرش عقاید جدید و ارزش‌های غیرمتعارف تمایل دارند و بیشتر و عمیق‌تر از اشخاص غیرانعطاف‌پذیر هیجان‌های مثبت و منفی را تجربه می‌كنند.

خانم‌ها بیشتر عاشقانه می‌بینند

دلبستگی، سرزندگی و فعالیت از مشخصه‌های اصلی افراد علاقه‌مند به فیلم‌های عاشقانه (Romance) است. این افراد بسیار هیجانی‌اند و به‌طور غیرمعمولی نسبت به عقاید و انتظارات دیگران حساس‌ هستند. آنها از لحاظ عاطفی حساس بوده و به‌راحتی رابطه دوستی برقرار می‌كنند. آدم‌های معاشرتی و سرزنده‌ای هستند. این تیپ شخصیتی در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود.

اگر كارتون زیاد می‌بینید…

عاشقان كارتون و انیمیشن با استفاده از حـواس پـنجگانه و به‌كـارگیری مهارت‌های عملی در طلب پایداری و استواری‌ هستند. دوستان این افراد آنها را قابل اعتماد می‌پندارند. اینها به معنویت، سكون و آرامش گرایش زیادی دارند.

اهل ریسك و جویای موفقیت

افراد علاقه‌مند به تماشای فیلم‌هایی كه تمام یا بخشی از آن به معرفی زندگی یك شخصیت می‌پردازد (Biography) افرادی جویای موفقیت و آرزوهای بزرگ هستند. این افراد معمولا الگوبرداری‌های خوبی دارند، اهل ریسك‌ هستند و دوست ندارند هیچ فرصتی را از دست بدهند.

جنایی‌دوست‌ها؛ سركش و ماجراجو

كسانی كه به تماشای فیلم‌هایی كه به تاریخچه جنایت‌ها می‌پردازند یا به داستان‌های جنایی تبهكاران و جنایتكاران مافیا (Crime) علاقه دارند، افرادی غیرقابل پیش‌بینی، سركش و هیجانی هستند. اینها معمولا افراد بدبینی هستند و توانایی لذت بردن‌شان از مسائل پایین است. این دسته از افراد وابسته به كار هستند، اعتماد به نفس پایینی دارند و اغلب شاد نیستند ولی در عین حال ماجراجو و مخاطـره‌طـلب هستند و تـرسی از برهم زدن قوانین و عادت‌ها ندارند.

مستندبازها؛ منطقی و آرام

فیلم‌های مستند از جمله ژانرهایی است كه بینندگان خاص خودش را دارد. وقتی می‌بینید نامزدتان به تماشای مستند (Documentary) علاقه دارد، باید او را فردی منطقی و اهل علم‌ بدانید. این افراد به‌راحتی هر مطلبی را باور نمی‌كنند. به عبارت دیگر ساده‌لوح نیستند و قبل از پذیرفتن هر چیز باید كاملا قانع شوند. اینها آرام و منطقی‌اند و دیگران می‌توانند بـه آنها اطمینان و تكیه كنند.

اهل خانه و خانواده

افرادی كه به تماشای فیلم‌های خانوادگی (Family) علاقه‌مندند افرادی آسان‌گیر و بی‌خیال هستند. اینها اهل خانواده اند و دارای روابط صمیمی با هیجانات امن، آسوده، فروتن و خاكی‌ و درعین حال شخصیت‌هایی معاشرتی، لذت‌جو و سازش‌پذیرند.

یك دلهره عجیب

علاقه‌مندان به فیلم‌های هیجان‌انگیز كه در آنها تعلیق، كشش و هیجان به عنوان عناصر اصلی استفاده شده است (Thriller) اشخاصی هستند وابسته به پاداش و گشاده‌رو. اینها نسبت به سایر افراد گرما، صمیمیت و مهربانی بیشتری دارند و در عین حال بی‌انگیز‌گی، گوشه‌گیری، سردی و استقلال‌شان كمتر است. اینها برای لذت‌جویی و جست‌وجو كردن تجربیات تازه كمتر تمركز می‌كنند. این دسته افراد زندگی جالب، غیرمعمولی و اغلب عجیب و غریبی دارند.

ایرادگیرها و از خود مطمئن فیلم جنگی می بینند

فرد علاقه‌مند به فیلم‌های مربوط به جنگ، اسیران جنگی، عملیات‌های مخفی نظامی و آموزش نظامی (War) فردی آشفته، سردرگم، سرزنشگر، ایرادگیر، خودكامه و ارباب است و مانند بالادست‌ها رفتار می‌كند. این افراد فشار خون بالایی دارند. صدای شان خشن، ‌گرفته و اغلب زیر و بلند است. به احساسات و افكار دیگران اهمیت زیادی نمی‌دهند و منزوی، سرد و از خود مطمئن به نظر می‌رسند.

طرفداران سریال های چندفصلی؛ صبور و درونگرا

حتما دیده‌اید كه این روزها سریال‌های بلند و طولانی هم برای خودش طرفدارانی دارد. كسانی كه به دنبال كردن سریال‌های تلویزیونی چند فصلی علاقه‌مندند افرادی هستند بسیار صبور، خانواده‌دوست، پرحرف، نتیجه‌مدار، درونگرا و تحلیلی.

یك داماد ایده‌آل!

پرشور، سرزنده، فعال! رقابت‌جو و اهل معاشرت‌های شاداب. ایده‌آل ولی از نوع منطقی و صبور و اهل مراقبت و تامین و سازماندهی و پشتیبانی. افراد علاقه‌مند به تماشای فیلم‌هایی كه به موضوعات ورزشی (Sport) می‌پردازد، انسان‌هایی بسیار سخاوتمندند كه دوست دارند همه را یاری و كمك كنند. كنجكاو و احسـاسـاتی هستند و دوست دارند از طریق موازنه، جهان را به مكانی مناسب‌تر تبدیل كنند.

در وسترن غرق می‌شود؟ لجباز و فرصت‌طلب است

دوستداران فیلم‌های وسترن (Western) كه به داستان‌هایی كه بیشتر در نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی و در آمریكای قدیم اتفاق افتاده است، می‌پردازد، معمولا آرزوهای بزرگ‌منشانه‌ای دارند. آنها یك‌دنده، لجباز و فرصت‌طلب هستند و تفكر منطقی را سركوب می‌كنند. این افراد هیجان عمیقی دارند ولی آن را علنی ابراز نمی‌كنند. مرموز و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسند. این دسته افراد به ساكت بودن، متواضع بودن و كودكانه رفتار كردن گرایش دارند.

شاد و موزیكال، امیدوار و خلاق

شادی و خلاقیت، امید به زندگی بالا و خونسردی و عاری بودن از هر نوع اضطراب‌ از ویژگی‌های بارز افراد علاقه‌مند به فیلم‌های موزیكال (Musical) است. البته گاهی بعضی از افراد به‌شدت مضطرب سراغ تماشای این فیلم‌ها می‌روند تا سطح اضطراب‌شان را كاهش دهند. این اشخاص به زیبایی، هنر، طراوت و شادابی علاقه‌مند بوده و ذاتا افرادی محـتاط و هـوشـیارند.

مسابقه تصویری؛ حسابگر و خونسرد

مسابقات رادیویی یا تلویزیونی هم برای خودش طرفدارانی دارد. افرادی كه پای ثابت تماشای این مسابقات هستند به ایجاد تغییرات اساسی و عمده در زندگی‌شان گرایش زیادی دارند. این افراد به روی دادن اتفاقات خاص و خارق‌العاده در زندگی معتقدند. اینها خودرای، خودخواه و بیش از اندازه معقول و حسابگرند؛ افرادی آرام، خونسرد و آسوده‌خاطر که می‌توان آنها را با ماشین حساب یا كتاب لغت مقایسه كرد!

منبع: مجله زندگی ایده آل

 

[ad_2]

لینک منبع

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي