سومین کلیسای مرتفع دنیا

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 24 شهریور

یکی از محبوب ترین جاذبه های کشور گرجستان کلیسای جامع تثلیث می باشد که در شهر تفلیس واقع شده و نماد گرجستان نوین به شمار می رود. این کلیسا یکی از وسیع ترین بناهای مذهبی جهان است که با ارتفاع ۸۷.۱ متر، عنوان سومین کلیسای مرتفع دنیا را هم از آنِ خود کرده است.

سومین کلیسای مرتفع دنیا

سومین کلیسای مرتفع دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

گنبد طلایی این کلیسا از هر گوشه شهر نمایان بوده و می توان آن را مشاهده نمود. در این کلیسای زیبا ۹ عبادتگاه وجود دارد.این کلیسا در طول سال های ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۴ به درخواست مردم گرجستان مبنی بر ساخت کلیسای باشکوه و درخور، بنا گشت. کلیسای تثلیث دارای معماری بسیار زیبا و خیره کننده ای است که چشم گردشگران تور گرجستان را به خود خیره کرده است. همچنین موقعیت مکانی خاص این بنا، چشم اندازی حیرت انگیز را برای آن ایجاد کرده که تماشای آن برای هر توریستی لذتبخش می باشد. گنبد مخروطی شکل این کلیسا دارای ارتفاع ۹.۵ متری بوده که شاخص ترین ویژگی آن است. ۸ گنبد کوچک هم در اطراف گنبد بزرگ قرار دارد که نمای زیبایی به آن بخشیده است.

سومین کلیسای مرتفع دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

اغلب مردم گرجستان پیرو دین ارتدکس هستند، از همین رو کلیسای تثلیث اهمیت به سزایی نزد آن ها دارد. خوب است بدانید که ۲ طبقه از این کلیسا در زیرزمین قرار دارد که ارتفاع آن ها در حدود ۱۳.۷ متر می باشد. بخش های مختلف این کلیسا عبارت اند از:

۱. محوطه بیرونی کلیسا

۲. ساختمان اصلی

۳. طبقات زیرین کلیسا

۴. ساختمان برج ناقوس

خوب است گردشگران تور لحظه آخری بدانند این کلیسا دارای امکانات خوبی از قبیل: کافه، دوربین دو چشمی، مغزه سوغات، پارکینگ، آبخوری و نیمکت می باشد.

سومین کلیسای مرتفع دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

سومین کلیسای مرتفع دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر به بازدید از کلیسا علاقه دارید، می توانید با تور ارمنستان هم راهی این کشور شوید و به بازدید از کلیساهای زیبای آن بپردازید.

آدرس: گرجستان/ تفلیس/ منطقه آولاباری/ تپه ایلیا

ساعات کاری: ۱۰ الی ۱۸

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي