سرقت از طلا فروشی ها با تبر و کلاشینکف / عکس

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 12 اسفند

پنج جوانی که با تبر و کلاشینکف از طلافروشی‌ ها سرقت می‌کردند پس از آخرین سرقت خود، به دام مأموران پلیس آگاهی تهران افتادند.

سرقت از طلا فروشی ها با تبر و کلاشینکف / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

در تاریخ ۲۴ دیماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در محله شادآباد به ماموران انتظامی گزارش شد در پی این گزارش ماموران کلانتری یافت آباد به سرعت خود را به صحنه سرقت رسانده اما متوجه شدند که سارقان پس از شلیک هوایی و ایجاد رعب و وحشت توانسته اند از محل فرار کنند.

با حضور کاراگاهان و عوامل پلیس آگاهی تهران در سر صحنه و اظهارات شاهدان عینی مشخص شد که سارقان که پنج جوان بودند ضمن اینکه صورت خود را پوشانده با شلیک چند گلوله سوار خودرو سمند از محل گریخته اند.

بنا بر اظهارات شاهدان عینی شماره پلاک خودرو و نوع خودرو در اختیار عوامل انتظامی شهر تهران قرار گرفت تا مانع از فرار متهمان شود اما مشخص شد که خودرو و پلاک خودرو مسروقه بوده و متعلق به سارقان نیست.

بر اساس ادعای طلافروش، این سارقان موفق به سرقت چهار کیلوگرم طلا از طلافروشی شده بودند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد نحوه شناسایی و دستگیری این سارقان گفت: بر اساس اطلاعات حاصله از شاهدان و نتایج بدست آمده از تحقیقات متوجه شدیم که مشابه این سرقت در سایر استان ها نیز صورت گرفته است. با جمع آوری اطلاعات سایر سرقت ها موفق به شناسایی عوامل سرقت شدیم.

وی افزود: دو نفر از سارقان اهل استان خوزستان و ساکن این استان و دو نفر دیگر نیز ساکن تهران بودند که با انجام بررسی ها مشخص شد آنها مدت هاست از محل سکونت خود متواری هستند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: در تاریخ هشتم اسفند ماه طی دو عملیات جداگانه موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر از سارقان شدیم که در این عملیات سه قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۹ خشاب جنگی، ۲۷۰ فشنگ و یک کلت کمری با خشاب اضافه از محل اختفای آنها بدست آمد.

 

سرقت از طلا فروشی ها با تبر و کلاشینکف / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی با اشاره به اینکه سارقان با استفاده از دستگاه ذوب طلا، طلاهای مسروقه را ذوب و به صورت شمش به فروش می رساندند، اظهار کرد: دو نفر بعدی اعضای این باند که ساکن خوزستان بوده است زمانی که قصد عزیمت به تهران داشته است در استان چهارمحال و بختیاری به دام افتادند.

سرهنگ محمدیان در مورد سابقه سرقت این افراد گفت: این باند پنج فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در تهران و استان خوزستان و دو فقره سرقت مسلحانه خودرو در تهران انجام داده اند.

وی با بیان اینکه این باند یک طلافروشی در جویبار را نیز سرقت کرده اند، افزود: آنها سابقه کیفری داشته و پیش از این به جرم حمل مواد مخدر و سرقت دستگیر شده بودند.

 

سرقت از طلا فروشی ها با تبر و کلاشینکف / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد نحوه آشنایی این افراد با یکدیگر، گفت: آنها داخل زندان با یکدیگر اشنا شده و پس از آزادی بار دیگر به سرقت روی آورده اند.

این افراد از عوامل محلی جهت شناسایی محل سرقت خود استفاده کرده و عمدتا به طلافروشی هایی دستبرد می زدند که فاقد سیستم اعلام خطر و شیشه مخصوص ویترین بودند.

 

سرقت از طلا فروشی ها با تبر و کلاشینکف / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

سرهنگ محمدیان در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات پلیسی انجام شده سرقت مسلحانه از طلافروشی نداریم که کشف نشده باشد به همین دلیل و ترس مجرمان از دستگیری آمار سرقت مسلحانه از طلافروشی ها کاهش یافته است.

منبع: فارس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي