زمان پرداخت سبد حمایتی به کارگران

زمان پرداخت سبد حمایتی به کارگران

همانطور که معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان توزیع بسته حمایتی بهزیستی و تحت پوشش کمیته امداد را اعلام کرد اینک نیز کارمندان دولت را اعلام کرد و نوبت به بقیه اقشار مردم رسیده است.

جزئیات کامل بسته حمایتی دولت از زبان معاون رفاهی وزیر تعاون:

مشمولان بسته حمایتی دولت و سبد کالا 97 به پنج گروه تقسیم شدند:
• گروه اول افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
• گروه دوم بازنشستگان اعم از بازنشستگان کشوری و لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی
• گروه سوم کارمندان دولت
• گروه چهارم افرادی که در دسته های بالا نیستند و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند یعنی کارگران، رانندگان و بازنشستگان تامین اجتماعی، اما حقوق زیر 3 میلیون تومان دریافت می کنند و حساب یارانه دارند و این بسته ها به حساب یارانه آنها واریز خواهد شد.
• گروه پنجم نیز افرادی هستند که تحت پوشش هیچ کدام از این نهادها نیستند مانند اقشار روستایی و فاقد بیمه های اجتماعی که برخی بر اساس پایگاه رفاه ایرانیانشناسایی شده اند.

جزئیات کامل بسته حمایتی دولت

زمان بندی و نحوه توزیع بسته حمایتی دولت

اولین مرحله پرداخت بسته حمایتی دولت از 20 آبان آغاز شد و تا کنون بسته حمایتی دولت و سبد کالا 97 به حساب آنها واریز شده است. واریز این مبلغ برای گروه دوم یعنی بازنشسته ها نیز از 23 آبان آغاز شد و از 11 آذر، یعنی از یکشنبه توزیع بسته حمایتی کارمندان دولت با حقوق کمتر از 3 میلیون تومان آغاز خواهد شد. پس از آن گروه چهارم که تحت پوشش سازمان تامین اجتماع هستند، سبد کالای 97 را دریافت می کنند که انتظار داریم تا 20 آذر این 4 مرحله به پایان برسد. از 20 آذر برای افرادی گروه پنجم که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند بسته حمایتی واریز خواهد شد. برای این گروه اگر یارانه بگیرند روی حساب یارانه آنها سبد کالای 97 واریز خواهد شد و اگر یارانه دریافت نمی کنند نیز فراخوان خواهیم زد تا افراد با مراجعه به سازمان بهزیستی و کمیته امداد فرم هایی را تکمیل کنند و امکان دریافت بسته حمایتی دولت را پیدا کنند.
بر اساس این برنامه زمان بندی شهروندان صبر کنند تا زمان واریز بسته حمایتی آنها فرا برسد و به پیامک ها و شماره هایی که تحت عنوان شماره پیامک بسته حمایتی دولت معرفی می شود توجه نکنند و فعلا تا زمان فراخوان به ادارات مراجعه نکنند. این زمان حدودا از 20 آذر خواهد بود.
کل بودجه بسته حمایتی دولت
این ترتیب بر اساس دسترسی به اطلاعات بوده است نه اولویت بندی.مبلغ بسته به تعداد خانوار از 100 هزار تومان تا 300 هزار تومان متغیر خواهد بود.
واریز سبد کالای دوم در بهمن 97
دولت اعتبار 9 هزار میلیارد تومانی را برای توزیع بسته های حمایتی در نظر گرفته است و برآورد ما این است که در این مرحله 3 هزار میلیارد تومان هزینه شود و شاید در ایام دهه فجر بسته کالایی دیگری توزیع شود.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه