روند اخذ وقت سفارت انگلیس

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 26 مرداد

یکی از کشورهایی که همه می‌خواهندحداقل یک‌بار هم که شده به آن سفر کنند، کشور انگلیس است؛ به خصوص شهر لندن. زیباترین و رویایی‌ترین مکان‌ها و منظره‌ها را می‌توانید در این کشور پیدا کنید. جاذبه‌های گردشگری زیادی در انگلستان وجود دارد. به فرهنگ و هنر علاقه دارید؟ قطعاً شهرهای انگلستان برای شما حکم بهشت را دارند. قبل از این که بخواهید به این بهشت روی زمین قدم بگذارید، باید ویزای انگلیس تهیه کنید. برای دریافت ویزا هم لازم است که یک مسیر را طی کنید. اولین قدم مسیر دریافت ویزا گرفتن وقت سفارت انگلیس است. اما چگونه وقت سفارت انگلیس بگیریم؟ با ما همراه باشید تا راجع‌به این مسئله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه وقت سفارت انگلیس بگیریم

روند اخذ وقت سفارت انگلیس, پورتال خبری فرهنگی گهر

همه کشورهای جهان شامل صفت جهان اولی بودن و امکانات آن نمی‎باشند. وضعیت زندگی در بسیاری از کشورهای جهان بسیار سخت است. اقتصاد ورشکسته، کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، تحصیلی و… زندگی را برای مردم این کشورها سخت کرده است. بنابراین طبیعی است که عده زیادی از مردم جهان برای داشتن زندگی بهتر به دنبال مهاجرت به یکی از کشورهایی که این امکانات را دارند؛ باشند. انگلیس یکی از این کشورهاست که بسیاری از مردم جهان از جمله مردم ایران به‎دنبال یافتن راهی برای مهاجرت به آن هستند. اما شرایط اخذ ویزای انگلیس برای ایرانیان کمی متفاوت است. به‎دلیل عدم وجود سفارت انگلیس در ایران متقاضیان این ویزا باید برای طی کردن مراحل اخذ ویزای انگلیس به سفارت انگلیس در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که می‎خواهید همه چیز درباره وقت سفارت انگلیس را بدانید؛ این یاداشت را تا انتها بخوانید.

کشور انگلیس بنابه دلایل زیاد، یکی از مقاصد محبوب جهان برای مهاجرت است. این کشور چه از نظر جاذبه‎های طبیعی و تاریخی و چه از نظر امکانات رفاهی برای زندگی از وضعیت فوق‎العاده‎ای برخوردار است. کسانی که اقامت انگلیس را می‎گیرند می‎توانند به‎راحتی از امکانات بهداشتی و تحصیلی مناسب برای خود و فرزندانشان استفاده کنند. اما مساله مهمی که در خصوص اخذ ویزای انگلیس وجود دارد این است که این کشور برای اخذ این ویزا سخت‎گیری‎های فراوانی دارد. بنابراین کسانی که قصد دارند به انگلیس مهاجرت کنند؛ باید در طول تمام مراحل دقت زیادی را برای انجام درست آن مرحله مبذول دارند.

گرفتن وقت سفارت انگلیس یکی از اصلی‎ترین گام‎هایی است که باید در اخذ ویزای انگلیس بردارید. وقت سفارت انگلیس خود مراحل مختلفی دارد که در ادامه به این مراحل اشاره خواهیم کرد.

اولین مرحله در اخذ وقت سفارت انگلیس این است که ابتدا نوع ویزای مورد نظر را انتخاب کنید. براساس این انتخاب باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای انگلیس و ترجمه این مدراک را برای ارائه به سفارت تهیه کنید. در مرحله بعدی باید به وب‎سایت سفارت مراجعه کرده یک اکانت برای خود بسازید و همچنین فرم انگلیسی درخواست ویزا را پر کنید. سپس باید یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه و یا امارات را انتخاب کنید تا مراحل مربوط به انگشت‎نگاری را در سفارت انگلیس در یکی از این کشورها بگذرانید زیرا کشور انگلیس در ایران سفارت‎خانه ندارد. در مرحله بعدی باید وقت سفارت خود را براساس تقویم سفارت انتخاب کرده و پس از پرداخت هزینه سفارت منتظر روز مصاحبه خود باشید.

هزینه‎های وقت سفارت انگلیس با توجه به نوع ویزای مورد نظر متفاوت است. برای مثال هزینه ویزای دانشجویی  ۶۳۰ دلار + هزینه بیمه است درحالی که هزینه ویزای توریستی تنها ۶۳۰دلار می‎باشد. با این حال چیزی که درمورد هزینه‎های اخذ ویزای انگلیس اهمیت زیادی دارد و عدم دقت به آن می‎تواند باعث رد ویزای شما شود این است که شما باید با ارائه پرینت گردش مالی خود سفارت انگلیس را مطمئن کنید که می‎توانید از عهده هزینه‎های خود در مدت زمانی که در خاک این کشور هستید؛ برآیید.

به‎طور کلی فرایند اخذ وقت ویزای انگلیس معمولا حدود ۳ماه زمان لازم دارد. حدود ۴۰ تا ۶۰ روز برای اخذ وقت سفارت و حدود ۲۰ تا ۳۰ روز نیز زمان برای پاسخ سفارت نیاز است. اما کسانی که نیاز دارند مراحل اخذ ویزای خود را در زمان کمتری بگذرانند می‎توانند وقت فوری سفارت انگلیس استفاده کنند. وقت فوری سفارت انگلیس هزینه بیشتری را برای شما در بر دارد اما با این حال تنها در ۲هفته می‎توانید وقت سفارت بگیرید. برای آمدن جواب وقت سفارت شما نیز در این حالت بین ۵ تا ۸ روز زمان لازم است. نکته مهم درباره وقت سفارت فوری انگلیس این است که در حال حاضر امکان جواب فوری از تهران وجود ندارد و فقط می‎توان وقت سفارت فوری گرفت اما؛ متقاضیان می‎توانند از هر کدام از کنسولگری‎های انگلیس در امارات و ترکیه جواب فوری دریافت کنند.

نکته آخری که باید درخصوص وقت سفارت انگلیس بدانید ریجکت شدن ویزا و دلایل آن است. مهم‎ترین دلایلی که ممکن است باعث ریجکت شدن ویزای شما شود عدم تمکن مالی، ناقص یا جعلی بودن مدارک، داشتن سو پیشینه، عدم وجود دعوتنامه و… است. سعی کنید با رعایت این موارد خطر ریجکت شدن را پیشاپیش دفع کنید زیرا سفارت انگلیس بسیار سختگیر است. درصورتی که ریجکت شدید؛ ایمیلی شامل دلایل ریچکت شدن و اینکه ایا حق اعتراض دارید یا نه به دستتان خواهید رسید. بر اساس همین ایمیل که به روشنی دلایل ریجکت شدن شما بیان شده است؛ شما می‎توانید نواقص پرونده خود را رفع کرده و نامه اعتراضی به سفارت بنویسد. معمولا رسیدگی به اعتراض شما ۲ تا ۳ حتی طول می‎کشد اما گاهی این زمان طولانی‎تر نیز می‎شود.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي