روش ارسال فكس از تلفن همراه

طي سال‌هاي گذشته فكس بهترين و سريع‌ترين راه ارسال نامه و پيام از شهري به شهر ديگر بود كه اين وظيفه در سال‌هاي اخير به سرويس‌هاي ايميل و پيامك محول شده است اما هنوز شركت‌ها و سازمان‌هايي هستند كه كماكان از طريق ارسال فكس فعاليت‌هايشان را پيگيري مي‌كنند.

 

ارسال فكس از تلفن همراه امكاني است كه از سوي اپراتورهاي تلفن همراه كشور فعال شده است.

 

همراه اول در اين باره بيان كرده است كه جهت ارسال فکس به مشترکيني که سرويس فکس آن‌ها فعال شده، بايد از شماره فکس اختصاص يافته به مشترک استفاده شود و جهت بررسي فعال بودن سرويس، در صورت تماس با شماره فکس اختصاص يافته، برروي صفحه نمايشگر پيام «Fax call» را مشاهده كنند.

 

فعال‌سازي سرويس فكس به صورت حضوري و غيرحضوري است كه در روش حضوري مالک يا وکيل قانوني مي‌توانند به يکي از دفاتر خدمات ارتباطي مراجعه و فرم مربوطه را تکميل و مدارک لازم (اصل و تصوير کارت ملي و آخرين قبض پرداختي، اصل وکالت‌نامه، در صورت مراجعه وکيل قانوني) را ارائه كنند.

 

 

اما در روش غيرحضوري، مشترکين در صورتي که خدمات غيرحضوري تلفن همراه خود را فعال كرده‌اند، مي‌توانند با مراجعه به سايت همراه اول نسبت به فعال‌سازي سرويس فکس اقدام كنند و سپس سيستم يک شماره به فکس اختصاص مي‌دهد.

 

پس از فعال سازي سرويس فکس، در صورتي که گوشي مشترک، اين سرويس را پشتيباني كند، مشترك مي تواند به يکي از۲ روش زير ازسرويس فکس استفاده كند:

 

۱) مشترکيني که گوشي تلفن همراهشان داراي منوي فکس است، مي‌توانند مستقيما فکس را ارسال يا دريافت كنند و درصورت لزوم از طريق اتصال گوشي به چاپگر، متن را روي صفحه چاپ کنند.

 

۲) با قرار دادن سيم‌کارت در رايانه شخصي، (با نصب برنامه GSM Modem در رايانه شخصي) فکس را ارسال و دريافت كنند.

 

 

 

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي