روانشناسان : دونالد ترامپ بیماری روانی دارد

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 12 بهمن

جزییات و ماجرای بیماری روانی خودشیفتگی دونالد ترامپ را در ادامه می خوانید

روانشناسان : دونالد ترامپ بیماری روانی دارد, پورتال خبری فرهنگی گهر

روانشناسان هشدار داده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، همۀ نشانه‌های کلاسیک بیماری روانی خودشیفتگی را دارد.

روانشناسان اخیراً لب به سخن گشودند و علناً دربارۀ رفتارهای ترامپ هشدار داده‌اند. جان دی. گارتنر، اخیراً گفته است ترامپ «به‌طرز خطرناکی بیماری روانی دارد و از نظر رفتاری نمی‌تواند رئیس‌جمهور باشد.»

وی معتقد است که ترامپ نشانه‌های «خودشیفتگی بدخیم» دارد که بر اساس تعریف ذکرشده در فرهنگ لغت روان‌پزشکی کمپبل، ترکیبی از خودشیفتگی، اختلال شخصیت ضداجتماعی، تجاوزگری و سادیسم است.

دکتر جولی فاترل، روانشناس بالینی، در گفتگو با نیویورک دیلی‌نیوز گفت خودشیفتگی در حقیقت یکی از معمول‌ترین اختلالات روانی ترامپ است؛ «خودشیفتگی موجب اختلال در دیدن واقعیت خود می‌شود، درنتیجه نمی‌تواند از منطق برای متقاعد کردن شخص استفاده کند.»

وی افزود: «۳ میلیون زن تظاهرات کردند؛ وی واکنشی نداشت. مشاوران گفتند که این سیاست جواب نمی‌دهد؛ اما وی اهمیتی نداد.»

گفتنی است، ۳ استاد روان‌پزشک سرشناس امریکایی در ماه دسامبر نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت امریکا، نوشتند و در این نامه دربارۀ ثبات رفتاری ترامپ به‌شدت ابراز نگرانی کردند.

این اساتید دانشکدۀ پزشکی هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا در این نامه نوشتند: «نشانه‌های عدم ثبات رفتاری وی از جمله پرطمطراقی، تکانشگری و حساسیت زیاد به نظرات یا انتقادات، و ناتوانی آشکار در تشخیص خیال و واقعیت منجر شده است که ما صلاحیت وی برای قبول مسئولیت‌های گسترده این پست را زیر سؤال ببریم.»

این اساتید از اوباما خواستند تا دستور «ارزیابی کامل پزشکی و عصبی» وی را صادر کند.

پس از انتخاب ترامپ، گروهی متشکل از هزاران روانشناس تشکیل شد و با اشاره به نشانه‌های رفتاری ترامپ، دربارۀ عملکرد وی هشدار دادند.

گفتنی است، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا، نیز هشدار داده بود که ترامپ «از نظر رفتاری صلاحیت» فرماندهی نیروهای ارتش امریکا را ندارد.

شاید اکنون پس از روی کار آمدن ترامپ، بسیاری در سراسر جهان به همین نقطه‌نظر رسیده باشند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي