رنگ آبی در دکوراسیون منزل و محل کار

تاريخ : 2 بهمن

رنگ آبی یکی از رنگ های آرامشخبش است که برای دکوراسیون منزل و محل کار می توان از آن استفاده کرد. گهر در این بخش نکاتی در مورد رنگ آبی در دکوراسیون منزل و محل کار بیان می کند.

رنگ آبی در دکوراسیون منزل و محل کار

رنگ آبی در دکوراسیون منزل و محل کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

رنگ آبی استرس و نگرانی را از بین می برد و باعث فروکش کردن تنش می شود. آبی افراد را دعوت به صحبت و گفتگو می کند، به فضا آرامش می بخشد و محیطی صلح آمیز ایجاد می کند. به همین دلیل اکثر روانپزشکان برای افرادی که مضطرب هستند، استفاده از این رنگ را پیشنهاد می کنند.

استفاده از طیف های آبی ملایم و روشن برای فضاهای استراحت مناسب است. ترکیب آبی و سفید ترکیبی کلاسیک می آفریند که همیشه زیبا می ماند.

آبی مناسب ترین رنگ برای سرویس های بهداشتی محسوب می شود . فیروزه ای ملایم نیز برای سرویس های بهداشتی کوچک مناسب است ، زیرا باعث می شود که فضا بازتر و وسیع تر جلوه کند . معمولا بهتر است در سرویس ها از طیفی از آبی استفاده کنید که بیشتر به رنگ انواع آبها نزدیک باشد ، مثل آبی آکواریوم ، آبی فیروزه ای و یا سبز- آبی.

آبی همچنین رنگ شب است و از این جهت گزینه مناسبی برای رنگ اتاق خواب است . از طیف های خواب آور رنگ آبی ، مثل آبی ملایم ، آبی – طوسی و آبی لاجوردی بیشتر در اتاق خواب استفاده کنید.

آبی های ملایم  و پر انرژی با وسایل و اثاثیه با رنگ روشن و شاد بخوبی هماهنگ هستند و تاثیر خوبی دارند . برای مثال دیوارهای اتاق کارتان را می توانید به رنگ آبی روشن رنگ آمیزی کنید . حتی اگر فقط یک دیوار را آبی کنید و دیوارهای دیگر را سفید کافی است؛ در همین حد هم تاثیر رنگ آبی را روی محیط متوجه خواهید شد.

در اتاق های شمالی بهتر است بیشتر از آبی فیروزه ای و در اتاق های آفتابگیر از آبی های روشن مثل آبی آسمانی استفاده شود.

آبی یک رنگ اجتماعی و رنگ برقراری ارتباط است . به همین جهت ، بهتر است از آن بیشتر در اتاق نشیمن استفاده شود. برای ایجاد محیطی گرم و پر از نشاط از آبی های تیره تر و هم چنین برای ایجاد فضایی باز و وسیع از آبی های ملایم استفاده کنید .

تمام طیف های رنگ آبی به شدت با سفید هماهنگ و متناسب هستند و در کنار هم فضای زیبایی ایجاد  می کنند.  یکی دیگر از رنگهای زیبا در کنار آبی، رنگ زرد است .

روان‌شناسی رنگ آبی

آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است.

رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است.

رنگ آبی، می تواند احساس غم، درون گرایی یا گوشه گیری را در بعضی افراد به وجود آورد.

رنگ آبی، معمولاً برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق های آبی کارآیی بیشتری دارند.

رنگ آبی، با وجودی که از محبوبترین رنگ هاست امّا یکی از رنگ هایی است که کمترین اشت ها را بر می انگیزد. در برخی از برنامه های کاهش وزن توصیه می شود که غذای خود را در بشقاب های آبی بکشید. رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی در خوراکی ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولاً به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمّی بودن آن در نظر گرفته می شود.

رنگ آبی می تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي