راهکار هایی برای خوشبخت شدن

تاريخ : 17 مرداد

خوشبخت شدن به چه معناست ؟

خوشبخت شدن یک اتفاق ساده است. اتفاقی که در دل آن، رسیدن به تمام رویای انسانیت میسر خواهد شد. خوشبختی مرز نزدیکی با انسانیت دارد و رسیدن به آن با راهکار هایی ساده میسر خواهد گردید.

راهکار هایی برای خوشبخت شدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

برای خوشبخت شدن چه باید کرد ؟

ما توانایی های ذهنی زیادی داریم که می توانیم از آن ها برای ایجاد شادی استفاده کنیم، بنابراین باید از این هدیه ی خدادادی برای رسیدن به کمال و دستیابی به سعادت و شادی بهره جوییم.

در این مقاله، ما در مورد چند راه کار مفید بحث که به شاد بودنمان کمک خواهند کرد بحث خواهیم نمود.

در مورد چیزهایی که نمی توانید آن ها را تغییر دهید نگران نباشید

اگر یک مشکل قابل حل باشد و اگر در وضعیتی قرار بگیرید که بتوانید چیزی را تغییر دهید، خب لازم نیست نگران باشید و تنها کافیست کار مورد نظر را انجام دهید اما اگر وضعیت پیش آمده غیر قابل اصلاح باشد، باز هم جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا کاری از دست شما بر نمی آید. بنابراین نگرانی هیچ مزیتی برای شما به همراه نخواهد داشت. – دالای لاما

نگران نباشید، چرا که نگرانی هیچ مزیتی برای شما به همراه نخواهد داشت مگر اینکه سطح استرس زندگی تان را بیشتر خواهد کرد. اگر می توانید چیزی را اصلاح کنید، نگران نباشید، بلکه به جای آن سعی کنید راه حل های جدیدی بیابید. اگر نمی توانید مشکل به وجود آمده را حل کنید، باز هم نگران نباشید. البته ما به خوبی می دانیم که گفتن این حرف ها آسان تر از انجام دادنش است اما به هر حال نگران بودن هیچ کدام از دردهای شما را دوا نخواهد کرد و حتی ممکن است سلامتیتان را هم به خطر بیندازد.

هر روز چیزهایی را که باعث نگرانی تان می شوند، فهرست کنید و سپس به این امر بیندیشید که برای کدام یک از آن ها کاری از دستتان بر می آید. اگر نمی توانید چیزی را تغییر دهید، بهتر است آن را از لیست خود حذف کنید. مشکلات قابل حل را در فهرست خود قرار دهید و اقدامات عملی را که می توانند باعث کاهش استرس و نگرانی تان شوند انجام دهید.

هنگامی که همه این موارد را بر روی کاغذ نوشتید، می توانید افکار موجود در ذهنتان را مرتب کرده و آن ها را دسته بندی کنید. این کار کمک می کند تا در دریای افکار منفی خود غرق نشوید.

سعی کنید بیشتر ورزش کنید

دانشمندان و محققان بی شماری هر روزه بدین نکته اشاره می کنند که برای سالم ماندن باید ورزش کنیم. بهترین کار این است که ورزشی را پیدا کنیم که از انجام دادنش لذت می بریم. به عبارت دیگر، ورزشی را انتخاب کنیم که باعث رنجش و عذاب ما نشود. فراتر از تمام مزایای بی شماری که ورزش به همراه دارد، یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که سرگرم کننده است و مانع از حجوم فکر و خیال های منفی به ذهنتان می شود علاوه بر این، تمرکز بر انواع جدیدی از ورزش ها ذهن شما را مشغول نگاه داشته و از تمرکز بر افکار نا مطلوب دور نگاه می دارد.

برای مثال، بسیاری از افراد از کلاس های زومبا لذت می برند، زیرا علاوه بر این که کالری زیادی سوزانده اند، از مصاحبت در درون گروه نیز لذت می برند. اگر به ورزش های رزمی علاقه مند هستید، بهتر است کلاس های کیک بوکسینگ را امتحان کنید. اگر از ورزش های خارج از منزل و فضای باز لذت می برید ورزش های آبی مانند قایقرانی را انتخاب کنید. و این نکته را به ذهن بسپارید که در عرصه ی ورزشی انتخاب های بی شماری برای شما وجود دارد.

انتخاب غذاهای مناسب تر

همانطور که حتما می دانید داشتن یک رژیم غذایی نا سالم هیچ کمکی به سالم تر بودن و شادتر بودن شما نخواهد کرد. بدن ما نمی تواند بسیاری از غذاهای خاص فراوری شده را تجزیه کند. علاوه بر این ما نیز همانند حیوانات به منظور داشتن قدرت و توان لازم، به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز داریم.

تجزیه ی غذاهای فراوری شده، تنقلات فوق العاده شیرین یا نا سالم برای بدن ما سخت است و از لحاظ تغذیه ای نیز ارزش غذایی بسیار پایینی دارند. بنابراین بهتر است از مواد غذایی سالم استفاده کنید و مصرف گوشت قرمز، غذاهای شیرین یا شور، الکل و سایر مواد غذایی ای را که ارزش غذایی کمی دارند کاهش دهید. به آنچه در این سیاره طبیعی رشد می کند نگاه کنید و بدن خود را با آن همساز نمایید. این کار ممکن است اندکی سخت باشد اما مزایای فراوانی را برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت.

تمرین توجه و تمرکز

در دنیای پر جنب و جوش امروزی، ما به راحتی می توانیم تعادل و تمرکز خود را از دست بدهیم. مهم نیست که در زندگیتان چه اتفاقی می افتد، نفس عمیقی بکشید و بر لحظه کنونی تمرکز کنید. حتی اگر مدیتیشن را دوست نداشته باشید، می توانید ساعاتی از روز خود را به تمرینات ذهنی اختصاص بدهید و برای این کار حتما لازم نیست در گوشه ای آرام بنشینید و در اطراف خود شمع و عود روشن کنید.

شما می توانید آگاهی ذهنی و بدنی خود را در هر شرایط و هر کجا که باشید؛ چه در یک جلسه کاری، در ماشین در راه خانه، در فروشگاه مواد غذایی، در طول تمرین و غیره افزایش دهید. تنها کافی است که به جای فکر کردن به مسائل پوچ بر شرایط فعلی خود تمرکز کنید. هنگامی که این کار را به طور مداوم انجام دهید، به مرور آرامش ذهنی شما بیشتر شده و خوشحال تر خواهید بود.

خلاص شدن از شر به هم ریختگی

دنیای بیرونی به هم ریخته قطعا به یک دنیای درونی درهم و برهم و به هم ریخته ختم می شود، بنابراین برای جلوگیری از به هم ریختگی و داشتن فضای بیشتری در محل زندگی خود، سعی کنید از قانون حداقل ها استفاده کنید و مدام در حال خرید وسایل جدید نباشید. این کار باعث می شود که پول بیشتری در جیب و حساب پس اندازتان باقی بماند و لذا آرامش ذهنی تان نیز بیشتر شود.

همه ی ما به فضای بیشتری چه از لحاظ ذهنی و چه جسمی نیاز داریم، بنابراین یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین راه ها برای رسیدن به این هدف، خلاص شدن از شر لوازم اضافی تان است. ایجاد فضای بیشتری در محل زندگیتان باعث می شود که فضای موجود در ذهنتان نیز بیشتر شود و بتوانید با آرامش بیشتری فکر کنید. علاوه بر این با پس انداز پول بیشتر، استرس کمتری نیز خواهید داشت.

برای چیزهای کوچک زندگیتان قدردان باشید

یکی از دلایل اصلی که باعث می شود بسیاری از مردم شاد نباشند این است که آنها مدام به چیزی که ندارند فکر می کنند و آنچه که در اختیار دارند را نمی بینند تا زمانی که آن را از دست می دهند. حتی اگر هیچ چیزی در زندگیتان ندارید می توانید برای زنده و سالم بودن، شکرگزار باشید. شما می توانید برای توانایی راه رفتن، نفس کشیدن، نوشیدن و غذا خوردن سپاس گزار باشید.

در پایان زندگی ما وسایل رفاهی جذاب و یا خانه های منحصر به فردمان را به یاد نخواهیم آورد بلکه ارتباط خود با دیگران ، کیفیت زندگی و عشقی را که به معشوقمان و خانواده مان هدیه داده ایم به خاطر خواهیم آورد. بنابراین، به جای اینکه همیشه به دنبال خرید بهترین چیزها باشید، یاد بگیرید که با کمترین چیزها هم خوشحال باشید.

اجازه ندهید که حرص خرید اجناس لوکس شما را از داشتن زندگی ای شاد و توام با خوشحالی محروم کند.

به صورت داوطلبانه به دیگران کمک کنید

ما با نگه داشتن غم ها و غصه هایمان و فکر کردن مداوم به آن ها شانس خوشحال بودن را از خودمان می گیریم. یک راه حل ساده برای کنار گذاشتن این غم و غصه ها این است که به صورت داوطلبانه به دیگران کمک کنیم.

بنابراین هرگز نباید فراموش کنیم که ما موجوداتی اجتماعی هستیم و همان طور که خودمان به کمک دیگران نیاز داریم باید به دیگران نیز کمک کنیم تا یتوانیم شاد و خوشحال باشیم.

چیزهای جدید را امتحان کنید.

ناراحتی و افسردگی می تواند ناشی از خستگی و سکون باشد، بنابراین برای مقابله با این موضوع، بهتر است چیزهایی را در زندگیمان تغییر دهیم. اگر همیشه می خواستید هنرهای رزمی را بیاموزید، یک کلاس مناسب را پیدا کنید و در آن ثبت نام نمایید. ما بزرگترین مانع در راه رسیدن به اهدافمان هستیم، بنابراین هرگز اجازه ندهید ذهنتان به شما بگوید که این کار را نمی توانید انجام دهید. هر انسانی در راه رسیدن به موفقیت، محدودیت هایی دارد بنابراین بهتر است خود را به چالش بکشید و برای چیزی که می خواهید بدان دست یابید بر نا امیدی ها و ترس هایتان غلبه نمایید.

هنگامی که مجددا در زندگی احساس غم و اندوه به سراغتان آمد زمان آن است که مجددا کارهایی را که از آن ها لذت می برید آغاز نمایید. از شروع کارهای جدید نترسید زیرا هنگامی که این کار را انجام دادید، اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت و چرخه ناامیدی موجود در زندگیتان از بین خواهد رفت.

منزوی نباشید

همانطور که احتمالا قبلا نیز متوجه شده اید، ما به جامعه ای فوق العاده منزوی تبدیل شده ایم. مطمئنا، ما بیشتر در دنیای مجازی با یکدیگر در ارتباط هستیم، اما در دنیای واقعی، بیش از هر زمان دیگری، در حال فاصله گرفتن از یکدیگر حتی از خانواده مان هستیم.

ما اغلب روزهایمان را به صورت خیره به صفحه نمایش های مختلف، از تلویزیون گرفته تا گوشی های هوشمند و لپ تاپمان سپری می کنیم. لکن بهتر است بدانید که بزرگترین دارایی ما در زندگی، تصویر یا وضعیت آنلاین ما نیست، بلکه دوستان واقعی ما، خانواده و کسانی هستند که ما را واقعا دوست دارند. ما موجودی اجتماعی هستیم که برای بقا و خوشحال بودن به دیگران به خصوص خانواده و کسانی که دوستمان دارند وابسته هستیم بنابراین بهتر است پرسه زدن در محیط آنلاین را کنار گذاشته و زمان خود را در دنیای واقعی سپری کنیم.

بهتر است ابتدا خود را گم کنید تا بتوانید خود واقعیتان را بیابید

روزهایی را به یاد آورید که کودکی بیش نبودید و در مزارع آفتاب گردان به این سو و آن سو می دویدید و با دویدن در گودال های پر از آب به جای مانده پس از باران، اب را به روی لباس های خود و اطراف می پاشیدید و بر روی چوب هایی که در پشت کلبه تان به عنوان هیزم ذخیره شده بودند می پریدید. شما مجبور نیستید که در یک زمان معین در جای خاصی باشید، به جز زمان شام که باید سر میز شام حاضر باشید.

شما می توانید در طبیعت گم شوید و حس موجود در درون قلبتان را کشف کنید و بیشتر و بیشتر احساس شادی نمایید. چرا فکر می کنید که نمی توانید این کار را انجام دهید. تنها کافی است اندکی وقت بگذارید و به دل طبیعت بروید، پیاده روی کنید و یا با خودروی تان از میان دشت های سرسبز گذر کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي