راهنمای ایجاد متن شکسته در فتوشاپ

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

راهنمای ایجاد متن شکسته در فتوشاپ

راهنمای ایجاد متن شکسته در فتوشاپ

آموزش ساخت متن شکسته در فتوشاپ

برای این آموزش اول یک سند جدید میسازیم و رنگ بک گراند رو سیاه میکنیم و یک متن با رنگ سفید تایپ میکنیم:

لایه ی متن رو ریستراز (rasterize) کنید تا به یک لایه ی معمولی و قابل ویرایش تبدیل بشه…

با استفاده از ابزار polygonal lasso tool قسمت هایی از متن رو سلکت کنید و با ابزار مو اونهارو حرکت بدید تا حالت شکسته شدن به متن القا بشه…

من با ماسک و ابزار لازو کمی دیگه هم حالت شکستگی با سلیقه ی خودم به کار میدم(سخت ترین قسمت همینه) سعی کنید تو این قسمت دقت و وقت بیشتری به خرج بدید:

حالا لایه ی متن رو سلکت میگیرم (میتونید برای سرعت بخرج دادن shift+ctrl رو فشار بدید و همزمان نشانگر موس رو روی تابنیل لایه بیارید و کلیک کنید!) بعد از اینکه از لایه ی متن سلکت گرفتید (حالا به هر روشی!) لایه ی تکستچر فلزی رو باز میکنیم… و ناحیه ی سلکت شده رو ماسک میکنیم!

نتیجه نهایی:

حالا روی همون لایه ی تکستجر(نه روی قسمت ماسکت!) با ابزار سایه زدن burn tool میتونید مثل من کمی سایه ایجاد کنید

یک لایه ادجاستمنت مطابق شکل زیر ایجاد کنید تا تیره و روشنی ها جلوه بیشتری به کار بده… برای اینکار میتونید از شکل زیر گزینه add djustment layer  رو که در شکا نشون داده بزنید و بعد گزینه ی brightness/ contrast … رو انتخاب کنید و مقادیر رو به شکل زیر وارد کنید:

حالا وقت ایجاد کردن افکت های نوریه! برای اینکار یک لایه جدید بسازید و اون بیارید بین لایه ادجاستمنت و لایه ی تکستچر قرار بدید… اونو با نگه داشتن کلید alt و کلیک کردن روی مرز میان لایه ی جدید(که اوردیمش بالای تکستچر) و لایه تسکچر، اونرو به لایه تکستچر کلیپ ماسک کنید و با رنگ نارنجی، براش با hardness 15 و flow 5 یک مقدار با این رنگ (یا رنگ قرمز یا سبز یا آبی بسته به سلیقتون) کمی افکت های نوری بدید! فقط رنگین کمانی کار نکنید خواهشا!!!

و حالا تکستچر شیشه رو میاریم بالای تمام لایه ها و مود اونرو به linear dodge تغییر بدید و اگه نیاز بود با پاک کن بخشای اضافی رو پاک کرده و یا با ابزار move  جای مناسب رو پیدا کنید

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه