راهنمای کامل دریافت ویزای کانادا

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 7 اردیبهشت

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت می باشد. گهر در این بخش برای آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، راهنمای کامل دریافت ویزای کانادا را شرح می دهد.

راهنمای کامل دریافت ویزای کانادا

راهنمای کامل دریافت ویزای کانادا, پورتال خبری فرهنگی گهر

ویزای توریستی کانادا

متقاضیانی که برای دیدن جاذبه های کانادا، دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش و کنگره و یا دوره های کوتاه مدت تحصیلی قصد ورود به کشور کانادا را داشته باشند، به عنوان ویزیتور کوتاه مدت درخواست خود را ارائه می دهند.

توجه نمایید که در اپلیکیشن فرم های جدید، گزینه ای برای انتخاب تعداد دفعات ورود به کانادا وجود ندارد؛ به این معنا که تمامی درخواست ها به یک شکل به سفارت ارجاع داده می شوند و درنهایت تصمیم گیری در خصوص مدت زمان اعتبار ویزا و یک یا چند بار ورود بودن آن به عهده سفارت است.

در اکثر موارد، تاریخ خاتمه ویزا با تاریخ انقضای پاسپورت یکی است، پیشنهاد می شود چنانچه اعتبار گذرنامه شما کم است، آن را تعویض نمایید. اعتبار کل ویزای کانادا برای مدت زمان استفاده از آن است که اگر چند بارورود Multiple باشد، اجازه سفرهای مکرر را به دارنده ویزا می دهد. توجه داشته باشید که در ویزای عادی متقاضی نمی تواند در هر بار ورود، بیشتر از شش ماه در کانادا اقامت کند مگر اینکه سوپر ویزا داشته باشد که در این صورت می تواند در هر سفر تا دو سال در کانادا بماند.

مدارک موردنیاز برای ویزای توریستی

  • اصل پاسپورت های جدید و قدیم (صفحه اول و صفحاتی که مهر ورود و خروج یا ویزا دارند ، حتما باید اسکن شوند)
  • ترجکه شناسنامه هر یک از متقاضیان ویزا
  • ترجکه سند ازدواج (اگر زن و شوهر با هم اقدام می کنند)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا (Application Form)
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی (Family Information)
  • یک عدد عکس ۳.۵ در ۴.۵ رنگی زمینه سفید جدید
  • ترجمه سند ملکی در صورت موجود یودن
  • ترجکه مدارک شغلی متقاضی ویزا (برای صاحبان مشاغل جاز کسب ، روزنامه رسمی و آخرین آگهی تغییرات و تصمیمات ، پروانه طبابت ، پروانه نظام مهندسی و یا پروانه بهره وری لازم می باشد . کارمندان باید نامه اشتغال به کار به همراه سه فیش حقوقی آخر و حکم کارگزینی یا حکم بازنشستگی خود را ارائه دهند)
  • گردش سه ماه آخر که نشان دهنده مبلغ درآمد ماهسانه باشد و نامه تمکن مالی Bank Statement به زبان انگلیسی ممهور به مهر امور بین الملل بانک باشد
  • دعوتنامه به همراه مدارک مالی و کارت شاسایی فرد دعوت کننده و مدارک اثبات رابطه خویشاوندی دعوت کننده و دعوت شونده ( در صورت نبود دعوتنامه ارائه رزرواسیون هتل الزامی می باشد)
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا
  • رضایت نامه کتبی والدین برای خروج فرزند (در صورتی که فرزند زیر ۱۸ سال آنها به تنهایی یا با یکی از والدین سفر می کند)

اعتبار ویزای کوتاه مدت کانادا

اعتبار ویزاهای کانادا به هنگام ورود به کانادا توسط افسران اداره مهاجرت و مرزبانی کنترل می شوند. به طور معمول متقاضیان ویزای توریستی و دیداری می توانند حداکثر تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشند. کسانی که سوپر ویزا دریافت کرده اند اجازه دارند تا دو سال در کانادا بمانند. اگر ویزا به صورت Multiple صادر شده باشد چند بار ورود است و به دارنده ویزا امکان می دهد به طور متعدد وارد کانادا شود.

فرزاندانی که بدون والدین سفر می کنند

در صورتی که فرزندان زیر ۱۸ سال بدون والدین سفر می کنند باید رضایت نامه کتبی والدین خود را به همراه سایر مدارک ارائه نمایند و باید مشخص شود وظیفه سرپرستی از وی در مدتی که در کانادا اقامت دارد با چه کسی است. هم چنین اگر فقط یکی از والدین همراه فرزند باشد، باید رضایت نامه والد دیگر را داشته باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

شایان ذکر می باشد که دانشگاه های کانادا جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند و در حوزه های تخصصی رتبه های بالایی را توانسته اند کسب کنند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا برای تحصیل را دارید مطمئن باشید که تحصیل در دانشگاه های کانادا می تواند در آینده بستر مناسبی را برای یافتن شغل فراهم کند .

برای درخواست مجوز تحصیل باید نامه پذیرش از موسسات آموزشی تعیین شده داشته باشید. مدارس ابتدایی و راهنمایی کانادا نیازی به DLI ندارند. شما باید شماره ی موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) که با حرف O شروع می شود را در فرمتان بنویسید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا

  1. مدرک پذیرش / باید نامه پذیرش را مدرسه یا دانشگاه کامل کرده و آن را برایتان بفرستند و شما باید نامه اصلی را با فرم مجوز تحصیلی پر کرده و بفرستید.
  2. مدرک شناسایی / پاسپورت خود و همراهان و۲ قطعه عکس جدید ۳٫۵*۴٫۵ زمینه سفید و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.
  3. مدارک مالی
  • نامه بانک از کانادا (اگر پولتان را به کانادا فرستاده اید)
  • نامه وام دانشجویی از موسسه مالی
  • نامه تمکن مالی ۴ ماه اخیر
  • نامه تمکن کالی به همراه مبلغ معادل به دلار کاناد
  • فیش واریزی تحصیل
  • نامه مالی ساپورت کننده چه شخصی باشد و چه موسسه باشد

مدارک لازم برای ورود به کانادا

  • اصل پاسپورت معتبر
  • نامه دریافتی از سفارت مبنی بر تایید شدن مجوز تحصیلات متقاضی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • مدارک مالی که شما مدت مدت اقامتتان در کانادا ساپورت کند
  • نامه REFERENCE سفارت کانادا

توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است officer از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از ۳ ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند . شما یا اعضای خانواده تان که همراه شما سفر خواهند کرد و بالای ۱۸ سال دارند باید گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید.

شما یا اعضای خانواده تان که همراه شما سفر خواهند کرد و بالای ۱۸ سال دارند باید گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید

هنگام دریافت مجوز تحصیلی حتما بررسی کنید که اطلاعات شخصی تان دقیق و درست است و تا تاریخ انقضای مجوز تحصیلی باید کانادا را ترک کنید و برای تمدید مجوز تحصیلی باید حداقل ۳۰ روز قبل از انقضای مجوز تحصیلی کنونی تان به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید.

ویزای شغلی کانادا

کانادا کشوری با موقعیت های عالی برای زندگی و کار می باشد که شما از روش های مختلف می توانید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای خود انجام دهید. یکی از این روش ها اخذ ویزا از طریق کار است.

اخذ ویزای کاری کانادا بسیار دشوار است

شما بعد از اخذ ویزای موقت کاری و چند سال کار کردن در کانادا، می توانید درخواست اقامت دائم دهید. فاکتورهایی که برای شما امتیاز می آورد شامل:

مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه

میزان تحصیلات

تجربه کاری

سن

پیدا کردن کارفرما در کشور کانادا

سازگاری با محیط زندگی

در صورتی که ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنید واجد شرایط اخذ ویزای شغلی کانادا هستید.

برای پذیرش ویزا باید اقدامات زیر را انجام دهید

  • نامه پیشنهاد به کار از سمت یک کارفرمای کانادایی
  • دریافت تاییدیه از HRDC (سازمان منابع انسانی کانادا)
  • دریافت ویزای کانادا از سفارت کاناداا

برای صدور ویزای کار با ۴ موسسه در کانادا سر و کار خواهید داشت

  1. مرکز خدمات کانادا

در این مرکز تمامی فرمهای درخواستی برای استخدام نیروی خارجی بررسی می شود تا مطمئن شوند که برای موقعیت شغلی درخواست شده هیچ فرد متقاضی کانادایی وجود ندارد.

  1. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا

در این اداره درخواست ویزای کاری کانادا بررسی می شود و در صورت صلاحدید، ویزای متقاضی صادر می شود.

  1. سازمان مراقبت از مرزهای کانادا

این سازمان که مسئولیت مراقبت از مرزهای کانادا را به عهده دارد، شرایط تمامی افرادی که قصد ورود به مرزهای کانادا را دارند بررسی کرده تا از لحاظ امنیتی مشکلی نداشته باشند.

  1. واحد کارگران خارجی

وظیفه این مرکز حمایت و راهنمایی کارگران خارجی در کانادا می باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي