درمان شپش با پیاز

تاريخ : 25 دی

شپش سر که منشع آن حشرات کوچکی هستند به آسانی نمی توان آن را در لابلای موها با چشم دید. شپش ها به ریشه ی مو می چسبند و از خون سر تغذیه می کنند و روی پوست سر تخم گذاری می کنند. برای درمان شپش سر با پیاز با ما باشید.

درمان شپش با پیاز

درمان شپش با پیاز, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان خانگی شپش 

درمان خانگی شپش سر با استفاده از روغن های گیاهی و حتی خوراکی ها انجام می شود. این روش ها بارها توسط پزشکان توصیه شده است. نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از این روشها برای کشتن شپش نیاز به مداومت داشته و در صورتی که بر طبق مراحل گفته شده عمل نشود نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی شود. 

درمان شپش با پیاز, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان خانگی شپش سر با روغن زیتون

آبلیمو

 سیر و آبلیمو

روغن اکالیپتوس

روغن درخت چای

درمان شپش با سس مایونز

درمان شپش با پیاز

پیاز دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و حاوی گوگرد است که در از بین بردن شپش سر کاربرد دارد. ابتدا چند عدد پیاز را پوست گرفته و داخل مخلوط کن بریزید تا خمیر شود سپس آب آن را جدا کنید و تفاله ها را دور بریزید. تمام قسمتهای پوست سرتان را با آب پیاز ماساژ داده و موها را با یک حوله یا کلاه ببندید. بعد از گذشت ۲ ساعت موها را با شامپو مناسب و آب ولرم بشویید. بعد از استحمام موها را کامل خشک کرده و با شانه مخصوص شپش موها را شانه بزنید. برای از بین رفتن شپش سر لازم است که این روش را سه روز پشت سر هم به کار ببرید. و بعد از سه روز باید به مدت ۲ ماه و هربار یک مرتبه در هفته انجام دهید.

درمان شپش با پیاز, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان شپش موی سر با پیاز

پیاز یکی از موادی است که از سالهای دور تا کنون برای درمان شپش موی سر استفاده می شود . چهار یا پنج عدد پیاز را در مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیر درآید ، خمیر حاصله را در صافی بریزید و با پشت قاشق فشار بدهید تا آب آن خارج شود حالا  پوست سرتان را با آب پیاز ماساژ بدهید و آن را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه بدهید حداقل دو ساعت روی سرتان بماند بعد از مدت زمان مناسب موها را با شامپو و آب ولرم بشویید و سپس حتما موها را خشک کنید و برای جدا کردن شپش ها از یک شانه ی ضدشپش استفاده کنید.

فراموش نکنید که این درمان را سه روز متوالی تکرار کنید و سپس برای ریشه کن کردن کامل شپش سر، آن را هفته ای یک بار به مدت دو ماه تکرار کنید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. بهاره

    عالی دخترم شپش داشت وب شد

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي