خواص کاهو قرمز برای سلامتی

کاهو قرمز شبیه کاهوی معمولی است با این تفاوت که رنگ برگهای آن قرمز و یا بنفش است ، از خواص کاهو قرمز برای سلامتی میتوان به درمان کم خونی، سلامت قلب، لاغری و کاهش وزن اشاره کرد ؛ همچنین این کاهو حاوی تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی و مقدار ناچیزی کالری می باشد. در این بخش از گهر خواص کاهو قرمز برای سلامتی را می خوانید.

خواص کاهو قرمز برای سلامتی

خواص کاهو قرمز برای سلامتی

فواید دارویی و درمانی کاهو قرمز برای بدن

1. بهترین آب رسان بدن

در حالی که نوشیدن آب کافی برای سلامتی بدن ضروری است، برخی سبزیجات مانند کاهو قرمز هم به آب رسانی بدن کمک می کند.

کاهو قرمز 96٪ آب دارد. مقادیر بالای آب موجود در این سبزی از گرسنگی زیاد جلوگیری کرده و باعث بهبود سلامت بدن می شود.

2. منبع غنی آنتی اکسیدان ها

کاهو قرمز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهند؛

سلامت چشم : کاهو قرمز سرشار از آنتی اکسیدان بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A باعث تقویت بینایی شده و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

سلامت قلب : علاوه بر این، کاهو قرمز به دلیل مقادیر بالای آنتوسیانین هایی (گروهی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید) که دارد به کاهش التهاب کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلسترول خون بالا را از بین می برد.

سرطان : همچنین مقادیر بالای ویتامین C موجود در کاهو قرمز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و خطر ابتلا به بیماری های قبی و سرطان را کاهش می دهد.

3. سلامت قلب

به طور کلی، رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات تازه ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

در حالی که هیچ مطالعه ی مستقیمی بر روی کاهو قرمز صورت نگرفته اما برخی مواد مغذی موجود در آن می توانند به سلامت قلب کمک کنند؛ کاهو قرمز سرشار از پتاسیم و منیزیم است که به آرامش عضلات قلب کمک کرده و باعث بهبود سلامت قلب می شوند.

4. منبع عالی ویتامین A

ویتامین A نام گروهی از ترکیبات محلول در چربی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند، باعث افزایش رشد سلولی شده و برای تقویت بینایی و سلامت چشم مفید هستند.

این ویتامین همچنین برای رشد طبیعی و عملکرد بسیاری از اندام های حیاتی مانند قلب، کلیه ها و ریه ها ضروری است.

5. منبع غنی ویتامین K

کاهو قرمز یک منبع عالی از ویتامین K است. ویتامین K برای لخته شدن خون حیاتی بوده و کمبود آن احتمال خونریزی را افزایش می دهد.

پوکی استخوان : علاوه بر این، ویتامین K برای رشد و توسعه استخوان ها ضروری بوده و مقادیر کافی آن در بدن خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی ها را کاهش می دهد.

سرطان : برخی تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای ویتامین K موجود در کاهو قرمز خطر ابتلا به سرطان معده، پروستات، کبد و کولون را کاهش داده و احتمال مرگ و میر ناشی از این بیماری را از بین می برد.

6. فشار خون

مطالعات اخیر نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند؛

کاهو برگ قرمز سرشار از پتاسیم است که به کاهش استرس رگ های خونی کمک کرده و با کاهش فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

7. لاغری و کاهش وزن

کاهو قرمز کالری پایینی دارد، علاوه بر این به دلیل مقادیر بالای فیبر موجود در آن با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

8. سندرم پای بی قرار

کمبود آهن یکی از علل اصلی ابتلا به سندرم پای بیقراری است. تحقیقات متعدد نشان می دهند که سبزیجات غنی از آهن مانند کاهو قرمز می توانند احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

9. نقرس

برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف مقادیر بالای ویتامین C خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می دهد؛ کاهو قرمز یکی از بهترین منابع ویتامین C بوده و مصرف آن احتمال ابتلا به این بیماری دردناک را از بین می برد.

10. استرس و افسردگی

کاهو قرمز حاوی مقادیر بالای انواع ویتامین های B است که به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و برای درمان افسردگی مفید هستند.

11. درمان کم خونی

ویتامین B6 موجود در کاهو قرمز به افزایش تولید گلبول های قرمز خون کمک کرده و با افزایش اکسیژن رسانی به بدن، باعث درمان کم خونی می شود.

عوارض و مضرات کاهو قرمز

آلرژی و حساسیت

کاهو قرمز ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و حساسیت شود.

تداخل دارویی

کاهو قرمز به دلیل مقادیر بالای ویتامین K موجود در آن با برخی دارو های ضد انعقاد خون مانند وارفارین تداخل دارویی ایجاد می کند.

طبع کاهو قرمز چیست؟

طبیعت و مزاج کاهو قرمز سرد و تر می باشد. کاهو قرمز سرشار ازویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز و فیبر است.

کاهو قرمز یکی از اعضای خانواده ی کاهو هاست که در سراسر جهان رشد می کند و طعم و مزه ی آن مانند کاهوی رومی برگ سبز ترد، شیرین و آب دار می باشد.

طریقه مصرف کاهو قرمز

کاهو قرمز را بیشتر به صورت خام برای تهیه انواع سالاد، ساندویچ، سوپ و خوراک سبزیجات به کار می برند.

ارزش غذایی کاهو قرمز (85 گرم)

  • کالری : 11
  • چربی : 0.2 گرم
  • پروتئین : 1 گرم
  • فیبر : 1 گرم
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه