حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس

تاريخ : 21 شهریور

حواشی های تتلو  

امیر تتلو نبوده ماه و یا سالی که برای خود و یا اطرافیانش حاشیه نسازد!

«امیرحسین مقصودلو»- امیر تتلو- از خوانندگان نسل اول موسیقی رپ در ایران است که خیلی زود توانست با ارایه خاصی از موسیقی، نامی برای خودش دست و پا کند. او در ابتدا با همراهی «حسین تهی» در قالب گروهی به نام T&T و در سبک R&B فعالیت زیرزمینی خود را آغاز کرد و به مرور فعالیت هایشان مورد توجه قرار گرفت و پس از چند سفر خارج از کشور، هر کدام از این دو چهره، فعالیت های انفرادی خود را آغاز کردند.
«تهی» چند سال بعد از ایران رفت؛ ولی تتلو همچنان ماند و فعالیت های زیرزمینی خود را آغاز کرد. سال های ابتدایی آغاز به کارش چندان پرحاشیه نبود و فعالیت هایش را تنها به صورت ویدئو کلیپ و تک قطعه دنبال می کرد؛ اما به محض  همه گیری شبکه های اجتماعی، در فیسبوک و اینستاگرام فعالیتش را آغاز کرد و همین باعث جنجال های خبری این خواننده و حاشیه هایی شد که این روزها به اوج خود رسیده است.
تتلو در ابتدای محبوبیتش و پس از اینکه تقریبا هیچ امیدی برای گرفتن مجوز فعالیت رسمی در ایران نداشت، بارها در پیام های مختلف، مدعی شد که از بازار موسیقی کشور خداحافظی می کند؛ اما خیلی زود باز هم با آثار و تک قطعات جدید بازگشت تا این خداحافظی های نافرجام یکی از سوژه های داغ هوادارانش شود.
محبوبیت در زندان

حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

صبح روز ۱۲ آذرماه سال ۹۲ را باید یکی از مهم ترین روزهای زندگی تتلو دانست که درواقع آغازی برای خبرسازی های این خواننده در فضای مجازی بود. در این روز تقریبا تمام خبرگزاری های رسمی کشور در متنی مشابه خبر دستگیری «امیر تتلو» را به نقل از رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا منتشر کردند: «سرهنگ مسعود زاهدیان درباره برخورد پلیس با خواننده های زیرزمینی که اقدام به ساخت آثار خود و پخش آن در شبکه های خارجی می کنند، توضیح می دهد که پلیس با این دسته از افراد برخورد می کند و اخیرا نیز با خواننده ای به نام«تتلو» برخورد کرده است و وی هم اکنون پس از دستگیری در اختیار مقام های فضایی است.
او با بیان اینکه پلیس تمامی این موارد را شناسایی کرده و با آنها برخورد می کند، گفت: اجازه نخواهیم داد در فضای قانونی کشور اتفاقی بیفتد. بحمدالله هم صدا و سیما و هم وزارت ارشاد زمینه های لازم برای فعالیت هنرمندان را فراهم کرده اند و افرادی که به شکل زیرزمینی قصد فعالیت دارند باید دست از این کار خود برداشته و در قالب هنر قانونی و واقعی به فعالیت خود ادامه دهند.»
شبکه های مجازی و ماهواره ای نیز این خبر را مخابره کردند. دو روز پس از این دستگیری، تتلو آزاد شد و انتشار ندامت نامه این خواننده سروصداهای زیادی را در پی داشت: «معذرت می خوام، ببخشید که باعث نگرانی شدم. خیلی ممنونم از همه دوستان، از همه کسانی که به گوشم می رسید، واقعا نگرانم بودند.

باید بگم که من علی رغم میل باطنی ام قدیم یک کارنامه بدی از نظر خیلی ها داشتم که باید پاسخ گو باشم و پاسخ گو هم می شوم و ایشالله که بتونیم مجوز را بگیریم و بتونیم تو ایران کار کنیم.»
انتشار عکس های تتلو با سربازان بازداشتگاهی که در آن بازداشت شده بود، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و همین خبرسازی درباره او را ادامه داد. چند هفته بعد خبر رسید که تتلو برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کرده و با چراغ سبز مسئولین رو به رو شده است.
درگیری با هواداران مرتضی پاشایی

 

حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

تتلو در مقاطع مختلف با چهره های مختلف درگیر شده است. در این لیست از «شادمهر عقیلی» تا بهنوش بختیاری و هواداران مرتضی پاشایی وجود دارد. او پس از انتقاد از کاور بودن آثار شادمهر با حمله هواداران خواننده آلبوم «دهاتی» رو به رو شد.
این خوانند همچنین زمان فوت مرتضی پاشایی به دلیل برخی اظهارنظرهایش به شدت مورد انتقاد قرار گفت. درگیری کلامیش با «بهنوش بختیاری» بر سر تعداد فالوورهای اینستاگرام از دیگر جدل های پرسروصدای چند ماه گذشته بود که باعث شد بار دیگر خبرساز شود. هرچند به مرور رابطه بختیاری و تتلو بهبود پیدا کرد و حتی کار به جایی رسید که بهنوش بختیاری پس از شنیدن یکی از آثار تتلو برای او نوشت: «موسیقی کشور به شما نیاز داره.

من اینجا میخوام بگم که چرا دوستان باهات راه نیومدن… و جو بی جهتی راه انداختن؟ من آقای تتلو رو حتی یبارم از نزدیک ندیدم؛ اما باورم اینه که ایشون هنرمندن. انسان خوبین و روراست و بی شیله پیلن. باید از ایشون حمایت کنیم… این پست من از ته دلم و از جنبه کاملا انسانیه و باور خودمه. امیدوارم تاثیر داشته باشه. خوش و سلامت و پیروز میدان باشید آقای تتلوی عزیز.»
شماره ۶
حضور تتلو در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس و دوستی با بازیکنان این تیم از دیگر اتفاقاتی بود که باعث شد این خواننده همچنان زیرزمینی حتی سر از صفحات اول و جلد روزنامه های ورزشی دربیاورد.

حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

انتشار برخی ویدئوهای دونفره تتلو و «پیام صادقیان» هم باعث شد بسیاری از اهالی ورزش، دوستی صادقیان با این خواننده را مورد حمله قرار دهند و از تتلو بخواهند که دست از سر این بازیکن بردارد.

تتلو که پرسپولیسی دوآتشه است و برخی عکس ها از او با چهره ای مخفی در استادیوم آزادی و در حال تشویق پرسپولیس هم منتشر شده است، این انتقادات را بی پاسخ نگذاشت، اما به قول خودش احترام بزرگ ترهای تیم محبوبش را حفظ کرد و با ادبیاتی درست و مودبانه به آنها پاسخ گفت. او بارها اعلام کرده آرزویش این است که با شماره ۶ پرسپولیس در میادین فوتبال حاضر شود.
تتلو و صدا و سیما

حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

ویدئو کلیپ «صاحب» اثری ارزشی و برای شب های قدر بود که تتلو در ایام ماه مبارک رمضان با انتشار برخی تصاویر از خود که در ساختمان صدا و سیما گرفته شده بود، اعلام کرد که این ویدئو کلیپ قرار است از یکی از شبکه های سیما پخش شود.

او همچنین از برخورد خوب و محترم پرسنل صداوسیما با خود تعریف و تمجید کرد، ولی آن ویدئو هرگز از تلویزیون پخش نشد و باز هم سر از اینترنت درآورد. چند هفته بعد موضع تتلو پس از انتشار برخی تصاویر شطرنجی از خودش در صداوسیما عوض شد و اعلام کرد که می خواهد از صداوسیما شکایت کند.
او در واکنش به گزارش «خارج از گود» اخبار ۲۰:۳۰ که مطالبی را درباره وی بیان کرد، گفت: «آقا چرا شطرنجی می کنین مارو؟! مگه ما قاتل یا متجاوزیم!؟ میخوای نشون ندی نشون نده این صدبار! چرا بی احترامی می کنید به آدم؟ اصلا مجوز نداشتن کارام چه ربطی به فوتبال یا صداوسیما داره! یه دفعه دیگه اگه صداوسیما منو شطرنجی نشون بده از دستشون شکایت می کنم.»
کمی هم سیاست
پیش از توافقات هسته ای بود که تقریبا تمام اهالی هنر و ورزش و بسیاری از شخصیت های مهم در پیام های مختلف سعی کردند که به عناوین مختلف احساشان از این موضوع را بیان کنند.

حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

تتلو هم ساکت ننشست و در اینستاگرام به «جواد ظریف» نوشت: «به روح بابام کوچیکتم حاج آقا «ظریف» دمت گرم، پرچمت بالاست. مرسی که داری تلاش می کنی برای توافق و صلح. مرسی که داری به جاری شدن عشق کمک می کنی. منو همه تتلیتیا هم پشتتیم. همون جور که گفتم سرباز حاج قاسم هستیم، سرباز شما هم هستیم و سرباز هرکی که کوچکترین قدمو واسه خونمون ورداره هستیم.

به روح بابام اینجا جلو یه میلیون میگم من سرباز و کوچیک همتونم البته اگه عددی به حساب بیایم و تا آخرین قطره خون پشت کشورمونیم. ایشالا خدا پشتو پناهت باشه. دست آقامون علی به همراهت و همیشه سلامت و خوش خبر باشی سلطان.»
این پیام اما تمام کارهایی نبود که تتلو بعد از توافق هسته ای انجام داد. چند روز بعد از آن بود که کلیپی با صدای او منتشر شد که روی یک ناو جنگی می خواند و با توجه به توضیحات پایان نماهنگ به نظر می رسد متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران باشد. او در یک پادگان نظامی ارتش و بر روی ناو نظامی نیروی دریایی ارتش این کلیپ را تهیه و ضبط کرد و در آن سربازان ارتش نیز حضور داشتند. بخشی از اجرای امیر تتلو نیز بر روی ناو رزمی نیروی دریایی ساخته شده است. در انتهای کلیپ نیز تقدیر و تشکر از فرماندهی نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است.
پس از پخش کلیپ در شبکه های مجازی برخی با نظرات خود به شدت به این خوانند رپر حمله کرده اند که البته با واکنش امر تتلو مواجه شده اند. وی نوشته است: «متاسفم برای دوستانی که تو کامنتا حرفای زشت میزنن!! اینو بدونن که من هیچی نمیشنوم و فقط دارم محکم میرم جلو و ایشالا به زودی همه کشورمون پر از عشق میشه و همه با هم آشتی میکنن و همه پشت هم میشن و ایشالا تحریم ها هم برداشته میشه تا چشم دشمنای ایران و ایرانی درآد.
کاری به حسودا ندارم که ضدکشورشون میرن سیاسی میخونن واسه یه اقامت یا ویدئوشون رو پر دختر میکنن، که بگن خفنن!! واقعا فکر میکنید این کارا کار سختیه؟!؟ واقعا فکر میکنید من نتونستم که نکردم؟!؟ من واسه اینکار واین همکاری یعنی پروژه انرژی هسته ای چهارده سال زحمت کشیدم و صبر کردم و بهش ایمان دارم و واقعا بهش افتخار می کنم و بدونید این کار از ته دلم و با تمام انرژیمون بود ولی اینم بگم که خدارو صدهزار مرتبه شکر می کنم که اگه چاپلوسم باشم واسه کشور و وطن خودم هستم نه واسه چهار تا اجنبی و خارجی».
حکم فدراسیون فوتبال لو رفت
دوستی نزدیک تتلو با فرهاد کاظمی «مربی تیم فوتبال راه آهن» تهران باعث شده بود این خواننده هرازچندگاهی به دیدار او برود و در این دیدارها بود که تتلو در اوج دادگاه قضایی بین تیم های پیکان و راه آهن، با چند جمله، رای مخفی فدراسیون فوتبال درباره بقای تیم راه آهن و سقوط پیکان را لو داد تا فدراسیون فوتبال زیر تندترین انتقادهای ممکن برود.

حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

تتلو پیش از انتشار و ابلاغ رسمی رای دادگاه اعلام کرد که راه آهن در لیگ برتر خواهدماند و او نیز دوست دارد در تیم فرهاد کاظمی بازی کند و استادیوم ها را پر کند. پس از این ماجرا، اما روابط عمومی باشگاه راه آهن در پاسخی رسمی به خواسته تتلو برای حضور در این تیم، اعلام کرد: «با توجه به اینکه از ابتدای لیگ چهاردهم بنای باشگاه راه آهن بر مبنای آن قرار گرفته که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه ای برگزار شود تا کادر فنی و بازیکنان تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی قرار داده و مطرح شدن مسائل حاشیه ای به ویژه خارج از فوتبال، تمرکز تیم را بر هم نزند، ضمن ادای احترام به اظهارنظرهای مختلف در این زمینه، با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه آهن، ممانعت خواهدشد.»
بغ بغووو
ماجرا از آنجا شروع شد که امیر تتلو یک موزیک ویدیو برای انرژی هسته ای ساخت و این موضوع ابعاد و حاشیه جهانی پیدا کرد. حضور یک ناو جنگی که در اختیار این خواننده قرار گرفته بود و تعداد زیادی سرباز برای ضبط ویدئوکلیپ این قطعه، با واکنش های متفاوتی رو به رو شد و حتی رسانه های خارجی نیز از در اختیار داشتن این همه تجهیزات توسط یک خواننده غیرمجاز ابراز تعجب کردند.

حواشی های تتلو از سال 92 تا الان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

در این بین تتلو در یک پست اینستاگرامی از طرفدارانش خواست که زیر همین پست بغ بغووو کنند و حدود ۴۰۰۰نفر خواسته او را اجابت کردند. او این درخواست در فیس بوکش نیز بیان کرد و در این میان چیزی حدود ۴۰ هزارنفر این کار را کردند .

این موضوع و این اتفاق نادر و تاثیرپذیری چشم بسته دوستداران این خواننده به یک باره به بحث اصلی بسیاری از رسانه ها تبدیل شد و حتی کاریکاتورها و مطالب طنزی در این باره منتشر شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي