بخوانید از تاثیر جوراب بر سلامت پا

تاريخ : 11 دی
با روی کار آمدن کفشهای جدید که برای زیبایی بهتر افراد می بایست جوراب نپوشند! متاسفانه در چند سال گذشته خیلی از افراد سلامت خود را فدای مد می کنند که یکی از آنها جوراب نپوشیدن با کفشهای جدید خصوصا تابستانی است!

تاثیر جوراب بر سلامت پا چیست؟

چرا پوشیدن جوراب مهم است؟

جوراب برای سلامتی کلی پای شما مهم است. جوراب نه تنها رطوبت را جذب می کند بلکه از آنها نیز برای جلوگیری از ساییدگی کفش استفاده می شود. جوراب همچنین می تواند بالشتکی برای پد پا ایجاد کرده و به گرم نگه داشتن آنها کمک کند. جوراب در فصول پاییز و زمستان می تواند به جلوگیری از سرمازدگی کمک کند. جوراب های مخصوص مثل جوراب های فشرده ساز ، می توانند گردش خون را بهبود بخشیده و از خستگی پا نیز جلوگیری کنند.

برخی از عوارض ناشی از نپوشیدن جوراب چیست؟

پوشیدن جوراب ، پا را خشک نگه می دارد و از ایجاد قارچ جلوگیری می کند. بدون جوراب ممکن است  روی پای شما تاول یا زخم ایجاد شود. همچنین اگر جوراب نپوشید پای شما بدلیل وجود غدد زیادی چربی بوی بدی می گیرد.
بخوانید از تاثیر جوراب بر سلامت پا, پورتال خبری فرهنگی گهر

مدت زمان عوارض و معایب نپوشیدن جوراب

زمانی که پای شما قارچ می گیرد بایست حتما به پزشک مراجعه کنید. برای رفع علائمی همچون خارش پا بر اثر قارچ بایست داروی مناسبی که پزشک تجویز کرده مصرف کنید . همچنین نپوشیدن جوراب باعث بوی پا و کفش شما می شود و فقط با شستن بوی داخل کفش از بین می رود.

چه زمانی جوراب نپوشیدن بهتر است ؟ 

بهترین زمان برای در آوردن جوراب شب هنگام خواب است. این امر به پاهای شما فرصتی برای هوا خوری می دهد.

آیا نوع خاصی از جوراب توصیه می شود؟

بهترین نو جوراب ، جورابی است که بتواند رطوبت پا را گرفته و از بین ببرد ، این خصوصیت در تابستان بیشترین کاربرد را دارد چرا که خشک بودن پا باعث جلوگیری از بیماری هایی همچون عفونت ، تاول و قارچ پا می شود
بخوانید از تاثیر جوراب بر سلامت پا, پورتال خبری فرهنگی گهر

 جوراب مناسب کودکان چیست؟

پوست بچه‌ها نسبت به بزرگسالان حساس‌تر است. بنابراین توصیه می‌کنیم که در اطفال از جوراب‌های نخی استفاده شود تا امکان مشکلات حساسیتی به حداقل برسد.

گرم نگه داشتن پای کودکان به ویژه هنگامی‌که شروع به راه رفتن می‌کنند، اهمیت خاصی دارد. جوراب در آنها می‌تواند از خراشیدگی، ساییدگی و بریدگی تاحدی جلوگیری و محافظت به عمل آورد.

جالب و عجیب است بدانید که …

بیشترین درخواست خیریه های کشورهای خارجی ، جوراب است . چرا که افراد بی خانمان اکثرا جوراب ندارند و با قدم زدن با پای برهنه در مکانهای مرطوب با بیماریهای همچون قارچ پا و سرمازدگی مواجه می شوند . بعضی از افراد بی خانمان به دلیل سرمازدگی پاهایشان مجبور به قطع عضو پای خود می شوند!!
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي