جاذبه های گردشگری کازان + راهنمای سفر به کازان

کازان یکی از شهرهای کشور روسیه می باشد. کازان میزبان جام جهانی 2018 بود. شهر کازان دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کازان این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد کازان و سفر به کازان و جاذبه های کازان می خوانید.

جاذبه های گردشگری کازان + راهنمای سفر به کازان

جاذبه های گردشگری کازان + راهنمای سفر به کازان

جاذبه های گردشگری کازان

اطلاعات ضروری در سفر به کازان :

اختلاف ساعت با تهران: ۰۰:۳۰- (نیم ساعت عقب‌تر از تهران)

زبان رسمی کازان: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) – واحد پول روسیه روبل است که اختصارا به صورت RUB و یا RUR نشان داده می‌شود. هر روبل روسی به ۱۰۰ کوپک تقسیم می شود. به طور مثال : ۲۱۵۰٫۲۰ که خوانده می شود ۲۱۵۰ روبل و ۲۰ کوپک.

نرخ تبدیل ارز: هر ۱۰۰ روبل مسکو تقریبا برابر با ۱.۵ تا ۱.۸ دلار آمریکا است.

برق: ۲۲۰ ولت – ۵۰ هرتز

پریز برق: type C و type F

آب و هوای کازان چگونه است؟

آب و هوای کازان معمولا گرم و متعدل است. بارش باران در این شهر بیشتر در فصل زمستان رخ داده و در تابستان در شهر کازان شاهد بارش باران بسیار کمی هستیم. میانگین دمای سالانه کازان حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد و میانگین بارش باران نیز ۴۵۲ میلی‌متر در سال می‌باشد. در ادامه می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با آب و هوای کازان را مشاهده کنید:

  • آب و هوای شهر در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست بسیار دلپذیر بوده و دمای هوا معتدل است
  • ماه‌های سرد سال در کازان عبارت‌اند از: ژانویه، فوریه، مارس، نوامبر و دسامبر
  • به طور میانگین گرم‌ترین ماه سال در شهر کازان ماه جولای است
  • به طور میانگین سردترین ماه سال در شهر کازان ماه ژانویه است
  • بیشترین میزان بارش در این شهر در ماه جولای رخ می‌دهد
  • ماه فوریه نیز خشک‌ترین ماه سال بوده و کم‌ترین میزان بارش در این ماه اتفاق می‌افتد

بنابراین با توجه به برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در ماه‌های ژوئن و جولای، آب و هوای کازان در طی بازی‌ها معتدل و دلپذیر خواهد بود و نیازی به نگرانی در مورد آب و هوا نیست.

حمل و نقل و جابجایی در داخل شهر کازان

برای گشت و گذار و جابجایی در شهر کازان، می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی، تاکسی و یا ماشین اجاره‌ای استفاده کنید. در این شهر می‌توانید از سیستم مترو، اتوبوس‌های شهری و یا ترواموا استفاده کنید که هزینه همه آن‌ها ۷ روبل روسیه است.

گزینه بعدی که می‌توانید برای جابجایی در کازان از آن استفاده کنید، تاکسی است که معمولا بایستی آن را از قبل رزرو کنید. همین طور می‌توانید برای خود خودرویی اجاره کرده و با استفاده از آن به گشت و گذار در کازان بپردازید.

چگونه به کازان برویم؟

فرودگاه کازان در حدود سی کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و می‌توان با پروازهایی که از شهرهای دیگر به کازان انجام می‌شود به آن سفر کرد. گزینه بعدی برای سفر به کازان، استفاده از قطار است که می‌توان از شهرهایی مانند مسکو و سن‌پترزبورگ به آن رسید. یکی دیگر از گزینه‌ها استفاده از اتوبوس است که از اکثر شهرهای روسیه می‌توان با استفاده از اتوبوس به کازان رسید. استفاده از تاکسی و یا خودروی شخصی نیز می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های رفتن به کازان است که در صورت استفاده از تاکسی حتما قبل از شروع سفر در مورد کرایه با راننده صحبت کنید تا به مشکل نخورید.

کرملین کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

کرملین کازان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کرملین کازان تنها بخش باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه است که قدمت بخش‌هایی از آن به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد.

هرمیتاژ کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

هرمیتاژ یکی از موزه‌های معروف در شهر کازان روسیه است که در آن آثار گرانبهای مربوط به تاریخ منطقه نگهداری می‌شود. افراد زیادی سالیانه از سراسر روسیه برای بازدید از این موزه به کازان سفر می‌کنند.

مسجد قل شریف یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

مسجد قل شریف بزرگترین مسجد روسیه بوده و یکی از اصلی‌ترین مساجد روسیه است که در قرن شانزدهم میلادی و به زیبایی و با ظرافت خاصی ساخته شده است. مسجد قل شریف هم اکنون یکی از نمادهای شهر کازان و از جمله بناهای اصلی این شهر است که گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می‌کند.

معبد همه ادیان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

مجموعه عبادتگاهی مذهبی «معبد تمام ادیان» چند عبادتگاه از جمله مسجد، کلیسا، کنیسه یهودیان، معبد بودایی و همچنین عبادتگاههایی برای آیین های چینی و ژاپنی دارد. این مجموعه به ابتکار الدار خانوف از هنرمندان محلی روسی بنا شده و کار ساخت آن از سال ۱۹۹۴ آغاز شده بود.

کازان آرنا یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

کازان آرنا در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از استادیوم‌های این کشور برای برگزاری بازی‌های خواهد بود. استادیوم کازان آرنا ورزشگاهی در سطح جهانی بوده و طراحی آن بر عهده شرکت معماری بوده است که ورزشگاه ومبلی و ورزشگاه امارات شهر لندن را طراحی کرده‌اند.

برج سویوم‌بایک (Suyumbike Tower) یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

طبق افسانه‌هایی که در منطقه نقل می‌شوند، شاهزاده سویوم‌بایک خود را از بالای این برج پایین انداخته است تا با ایوان مخوف ازدواج نکند. اما لازم به ذکر است که این برج حدود ۱۰۰ سال بعد از حمله ایوان مخوف به کازان ساخته شده است.

خیابان بائومان (Bauman) یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

خیابان بائومان کازان یکی از خیابان‌های اصلی شهر کازان است که مردم محلی این شهر شب و روز در آن تردد دارند. در این خیابان می‌توانید بارها و کلاب‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های تاریخی زیبایی را مشاهده کرده و همین‌طور سوغاتی‌هایی را نیز از آن خریداری کرد.

بازار مرکزی کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

بازار مرکزی کازان بازاری قدیمی در این شهر است که با رفتن به آن در کنار خرید می‌توان با فرهنگ مردم کازان نیز آشنا شد. در این بازار می‌توانید انواع اقلام مورد نیاز از میوه و سبزیجات تا پوشاک را تهیه کنید.

کلیسای پیتر و پائول کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

کلیسای پیتر و پائول (SS Peter and Paul) یکی از کلیساهای زیبای شهر کازان و یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه است که با معماری بسیار زیبا و ظریف ساخته شده است.

محله قدیمی تاتارها یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

با گردش در این مکان شاهد ساختمان‌هایی زیبا و رنگارنگ چوبی خواهید بود که به زیبایی تمام تزئین شده‌اند و یکی دیگر از مکان های دیدنی کازان به شمار می‌رود که در سفر به این شهر می‌توان از آن بازدید کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه