تکنیک های آرایشی برای تمام اجزای صورت و موها

تاريخ : 28 شهریور

در این مطلب قصد داریم تکنیک های آرایشی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را بخوانید چرا که نکات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیارتان خواهد گذاشت.

تکنیک های آرایشی برای تمام اجزای صورت و موها, پورتال خبری فرهنگی گهر

فهرست مطالب
[پنهان]
[نمایش]

چگونه با آرایش، صورت گرد را كشیده ‏تر كنیم؟

با تكنیك سایه روشن و تیره می‌توان قدم اول را برای گرد كردن صورت برداشت، طبق روال همیشه همه آرایش‌های صورت را با فون مورد نظر گریم بپوشانید تا پوست یك دست شود؛ سپس از قسمت برجستگی گونه به طرف فك كناری صورت سایه چرب تیره‌تر بزنید و بعد روی قسمت استخوان‌های گونه را با فون، دو درجه روشن‌تر از رنگ زمینه كنید. این كار باعث می‌شود صورت شما گرد‌تر به نظر بیاید.

 

برای تركیب كرم پودر و پنكیك چه نكاتی را باید در نظر گرفت؟ مثلا روی كرم پودر برنز باید چه رنگی از پنكیك را زد و چقدر؟

همیشه پنكیك باید یك درجه تیره‌تر از رنگ پوست باشد تا رنگ خود را از رنگ پوست جدا كند. چربی كرم پودری كه استفاده می‌كنید، باید متعادل باشد تا روی پوست شما به خوبی بنشیند. از كرم پودری كه زردی دارد، نباید اصلا استفاده كنید. ترجیحا كرم پودر باید هم‌رنگ پوست باشد. شناخت نوع پوست هم در این زمینه بسیار مهم است و بستگی به آرایش شب و روز شما دارد. به‌عنوان مثال روی كرم پودر برنز باید از پنكیك‌های طلایی، آجری یا برنز استفاده كنید. مقدار آن هم سلیقه‌ای است.

 

مدت‏هاست سعی می‏ كنم سیاهی و پف زیر چشمم را از طریق كرم پودر بپوشانم اما بعد از ساعتی دوباره زیر چشمانم سیاه می‏ شود. چه كار كنم تا این مشكل برطرف شود؟

برای برطرف كردن سیاهی و پف زیر چشم، راهی آسان را به شما پیشنهاد می‌كنم. پنبه را داخل شیر كم‌چرب آغشته كرده و شب‌ها قبل از خواب زیر چشم‌های خود بمالید. این كار باعث می‌شود سیاهی دور چشم‌های شما به مرور زمان كم‌رنگ‌تر شود. برای بر طرف‌كردن این مشكل باید بدانید كه خواب، آرامش، ورزش و تغذیه مناسب از مهم‌ترین فاكتور‌های اساسی برای پوست شما هستند.

 

صورتم موی زائد دارد، برای رفع آن از چه روشی می‏توانم استفاده كنم؟ آیا وكس مناسب است؟

رفع موهای زائد فقط باید با لیزر و زیر نظر متخصص پوست انجام شوند، این اولین و مطمئن‌ترین راه برای این کار است. می‌توان گفت وكس صورت در جایگاهی بعد از لیزر قرار دارد. وكس كردن صورت تا حدودی ضخامت مو را كم می‌كند، ولی صددرصد باعث برطرف شدن آن نمی‌شود.

 

پوستم چرب است، از چه مداد چشمی باید استفاده كنم؟

از بهترین مارك‌های مداد چشم استفاده كنید زیرا چشم‌های شما حساس‌ترین قسمت صورت شماست. برای پوست‌های چرب، مداد‌های خشك اهمیت ویژه‌ای دارند. بهترین مداد چشمی را که می‌توان معرفی کرد آرت دكو است.

 

اكستنشن مژه به چه صورت است، می‌خواهم در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشم

اكستنشن مژه مثل كاشت است با این تفاوت كه مدت ماندگاری آن بالاتر است. تفاوت این دو نوع در نوع چسبی است كه استفاده می‌شود. در اكستنشن مژه، از مژه‌های تكی استفاده می‌كنیم تا هر جایی را كه می‌خواهیم پرپشت‌تر و بلندتر یا كوتاه‌تر نشان دهیم. این كار دوام بیشتری دارد و زیبایی را دوچندان می‌كند. ترمیم اكستنشن مژه‌ها باید هر ۱۵ روز یك بار یا در آخر هر ماه انجام شود. مژه‌ای كه در این كار استفاده می‌كنیم، باید مخصوص و حتما ضدحساسیت باشد. در این كار كم‌پشتی، پرپشتی، بلندی و كوتاهی مژه شما بسیار مهم است.

 

گردن كوتاهی دارم، به همین دلیل هیچ وقت نمی‌توانم موهایم را شینیون كنم. به نظر شما بهترین مدل شینیون برای من چه مدلی است؟

برای گردن‌های كوتاه شینیون‌های بالای سر و پشت سر پیشنهاد می‌شود. شینیون بالای سر به گردن و صورت شما كشیدگی و به سر و صورت تان شكل بهتری می‌دهد. پیشنهاد من این است که حتما از شینیون‌های جمع‌تر استفاده كنید.

 

صورتم پهن و گرد است. می‌خواهم برای عروسی خواهرم شینیون كنم. مدل فرق از وسط به من می‌آید؟ اگر نه چه مدلی بهتر است؟

مدل فرق از وسط در صورتی به شما می‌آید كه انتهای موها به پشت گوش سنجاق نشوند و به حالت آزاد دور صورت شما قرار بگیرند. با این شینیون از دو طرف پهنای صورت‌تان پوشیده می‌شود و صورت‌تان كشیده به نظر می‌آید. بهتر است شینیون‌تان را زیاد حجیم و بزرگ درست نكنید. مدل‌های كلاسیك و ساده برای صورت‌های پهن بهترین انتخاب است.

 

ابروهایم خیلی كم پشت و خالی است. برای ترمیم آنها تاتو بهتر است یا هاشور؟

تاتو و هاشور یك كار را انجام می‌دهند. در واقع هاشور نوع دیگری از تاتوست ولی پیشنهاد من هاشور است. هاشور از تاتو طبیعی‌تر و زیباتر است.

 

برای شینیون كردن حتما باید موها را از قبل سشوار كشید؟

سشوار كشیدن قبل از شینیون كردن بسته به نوع مدلی است كه شما انتخاب كرده‌اید؛ مثلا اگر مویی وزكرده دارید حتما باید موهای‌تان را با سشوار صاف كرده و بعد شینیون كنید. اگر شینیون‌های شل و اروپایی را دوست دارید، یك سشوار ضعیف و معمولی كافی است. در كل سشوار قبل از شینیون برای تمیز‌تر به نظر آمدن آن ، گرفتن وز ، حالت دادن به موها و دوام بیشتر لازم است.

 

مدتی است ابروهایم را در خانه رنگ می‌كنم. چه رنگ ابرویی برای موهای تیره مناسب است؟ چند دقیقه باید رنگ روی ابروها بماند تا به رنگ مورد نظر برسم؟

برای رنگ ابرو باید از شماره‌ای كه دو تا سه درجه از رنگ موهای‌تان روشن‌تر است استفاده كنید. زمان ماندن رنگ روی ابرو هم بستگی به جنس موهای ابرو دارد. از دو تا پنج الی شش دقیقه زمان مناسبی است. فقط حواس‌تان باشد مدام ابرو را چك كنید، وقتی به رنگ دلخواه‌تان رسیدید، سریع رنگ را از روی ابرو پاك كنید.

 

چانه‌ام مثلثی و كشیده است. با سایه زدن می‌توانم چانه‌ام را كوچك‌تر كنم؟ چگونه باید از این روش استفاده كنم؟

روش سایه زدن می‌تواند كمك كند باید با استفاده از رنگ روشن كرم پودر یا پنكیك گوشه‌های صورت را پر كنید. رنگ روشن كرم پودر به گوشه‌ها حجم می‌دهد و باعث می‌شود كشیدگی چانه به چشم نیاید.

 

برای اینكه پنكیك روی پوست صورتم خوب بخوابد و پوسته پوسته نشود، چه كار باید بكنم؟

دو تا پنج دقیقه قبل از پنكیك، از كرم آبرسان به پوست استفاده كنید. این طوری پوست‌تان مرطوب می‌شود و دیگر خشك نیست. پوست خشك پنكیك را جذب نمی‌كند و پوسته پوسته می‌شود ولی اگر پوست را از قبل مرطوب كنید، دیگر با این مشكل مواجه نمی‌شوید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي