توقف رئال و برد طوفانی بارسا در شروع لالیگا

تيم فوتبال رئال مادريد که درحضوربيش از70هزارتماشاگر ورزشگاه ”سانتياگو برنابئو” مادريد پذيراي والنسيا بود نتوانست ميهمان سخت کوش خود را از پيش روي برداشته و به تساوي قناعت کرد.

توقف رئال و برد طوفانی بارسا در شروع لالیگا
”گونزالو هيگواين” در دقيقه دهم اين ديدار براي رئال مادريد گلزني کرد تا هواداران سفيد پوش رئال در انتظار يک پيروزي پرگل باشند، اما والنسيا با روش درگيرانه خود در دقيقه 42 با ضربه ”جوناس” به گل تساوي رسيد و اين نتيجه تا پايان 90 دقيقه باقي ماند.

با اين اوصاف شاگردان ”خوزه مورينيو” نخستين ديدار فصل جديد لاليگا را با از دست دادن 2 امتياز به پايان رساندند.

در ديگر ديدار يکشنبه شب، تيم فوتبال آتلتيکو بيلبائو ميزبان رئال بتيس بود و در پايان متحمل شکست سنگين 5 بر 3 شد.

 

بارسلونا طوفان به پا کرد

دوران تيتو ويلانووا در بارسلونا عالي آغاز شد. ليونل مسي دو گل زد تا بارسا بتواند رئال سوسيه‌داد را در نوکمپ پنج بر يک شکست دهد.

توقف رئال و برد طوفانی بارسا در شروع لالیگا

يوردي آلبا، خريد 14 ميليون يورويي بارسا هم در اين ديدار اولين بازي رسمي خود را انجام داد.

براي کاتالان‌ها تنها 4 دقيقه کافي بود تا پيش بيفتند. کرنر چابي را کارلس پويول با ضربه سري زيبا به دروازه حريف فرستاد.

سوسيه‌داد تلاش کرد گل تساوي را بزند. ابتدا سانتر خطرناک ژابي پريه‌تو را چوري کاسترو نتوانست به‌خوبي به سمت دروازه بزند. اما کاسترو، خريد جديد سوسيه‌داد در دقيقه 9 با دقت بيشتري به توپ ضربه زد و بازي را به تساوي کشاند. آسير ايارامندي پاسي هوشمندانه به کاسترو داد و او توپ را مهار کرد و به سقف دروازه کوبيد.

اما بارسلونا اجازه نداد بازي مساوي بماند. سانتر عالي کريستين تي‌يو را ليونل مسي به‌شکلي ناباورانه با کنترل بد توپ از دست داد، اما پدرو توپ را گرفت و دوباره به مسي سپرد و او هم پس از گذشتن از مدافعان حريف در دقيقه 11 گل دوم تيمش را زد.

مسي اندکي بعد در دقيقه 16 گل دوم خود را هم زد. او سانتر تي‌يو را به زيبايي به گل سوم تبديل کرد.

بارسلونا انحصار مالکيت توپ را در اختيار گرفت و با خيالي آسوده‌تر به ادامه بازي پرداخت. آنها در دقيقه 41 گل چهارم را هم زدند تا کار را کاملا يک‌سره کنند. مسي، چابي و فابرگاس با هم همکاري کردند و خط دفاعي سوسيه‌داد را محو کردند. توپ به تي‌يو رسيد و او هم با پاس عالي ديگري پدرو را صاحب توپ کرد تا او آن را به گوشه دورتر دروازه بزند.

سوسيه‌داد در نيمه دوم تلاش کرد تنها از شدت اين شکست بکاهد. اما بارسا با آمدن آندرس اينيستا و جرارد پيکه به ميدان کار آساني پيش رو داشت.

در نهايت داويد ويا هم در دقيقه 75 جاي پدرو را گرفت. او از دسامبر 2011 به دليل شکستگي پا در جام جهاني باشگاه‌ها تاکنون در لاليگا بازي نکرده بود و سرانجام به اين رقابت‌ها برگشت. ويا بازگشت خود را هم با گل جشن گرفت. اينيستا با حرکتي ديدني از ميان مدافعان حريف گريخت و توپ را به او سپرد تا با خونسردي گل پنجم تيمش را هم بزند. ويا سپس نوشته روي پيراهنش را نشان داد که اين بود: «بدون شما غيرممکن بود!» اين جمله خطاب به خانواده او بود.

بارسلونا با اين برد فعلا با 3 امتياز در صدر جدول است و بتيس دوم است. بتيس 5 بر 3 در خانه اتلتيک بيلبائو پيروز شد. گل‌هاي بتيس را مارتين (7)، مولينا (26 و 86)، اچه‌بريا (31)، و پوسوئلو (80) زدند و براي بيلبائو دي‌مارکوس (47) و خوسه (67 و 76) گل‌زني کردند. به اين ترتيب تيم‌هاي ايالت باسک هر کدام پنج گل خوردند!

 

 

گردآوری: گروه ورزش گهر

 

منبع: گل و ورزش سه

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه