تماس تلفنی رایگان سرویس جدید گوگل + آموزش

 گوگل پادشاه اینترنت در جهان اینبار تماس تلفنی رایگان بوسیله جیمیل را راه اندازی کرد

تماس تلفنی رایگان سرویس جدید گوگل + آموزش, پورتال خبری فرهنگی گهر

گوگل با ارائه سرويس جديد تماس تلفني از داخل جي‌ميل وارد كسب‌وكار جديدي غير از جستجوي اينترنتي شده‌است.

با اين سرويس جديد كه روز چهارشنبه رونمايي شد، ‌كاربران در ايالات متحده مي‌توانند از طريق اينترنت با تلفن‌هاي خانگي يا همراه تماس بگيرند.

به نوشته روزنامه آمريكايي هرالد تريبيون، اين سرويس باعث مي‌شود تا گوگل در جبهه مستقيم رقابت با شركت تلفن اينترنتي اسكايپ و شركت‌هاي مخابرات قرار بگيرد.

اين اقدام همچنين گوگل را تبديل به مجرايي فراگير در تعامل اجتماعي مردم مي‌كند زيرا در آن امكان ارسال ايميل، اس‌ام‌اس، چت ويدئويي و تماس تلفني يك‌جا موجود خواهد بود.

در حال حاضر بازديدكنندگان از وب‌سايت «گوگل وويس» (Google Voice)، يا همان سرويس ارجاع‌دهنده تماس كه مرتبط كردن آن با جي‌ميل باعث ايجاد امكان جديد شده با اين پيام روبه‌رو مي‌شوند كه: «ما هنوز براي كاربران خارج از ايالات متحده در دسترس نيستيم اما قصد داريم خدمات خود را در آينده به كشورهاي ديگر گسترش دهيم.»

گوگل از دو سال گذشته امكان گفت‌وگوي صوتي و ويدئويي را فراهم كرده اما هر دو طرف تماس بايد پاي كامپيوتر خود بنشينند.

گوگل مي‌گويد كه سرويس جديد براي كساني كه با تلفن همراه خود از نقاط دوردست با پوشش ضعيف خطوط، زنگ مي‌زنند يا كساني كه از پشت ميز خود تلفن مي‌كنند هم به‌خوبي جواب مي‌دهد.

كاربران جي‌ميل براي تماس تلفني بايد يك ابزار كاربردي جديد مربوط به گفت‌وگوي صوتي و تصويري را به مرورگر خود اضافه كرده و از طريق ميكروفون، بلندگو يا گوشي كامپيوتر با آن سوي خط صحبت كنند.

تماس تلفني از اين طريق در ايالات متحده و كانادا دست كم تا پايان سال جاري رايگان خواهد شد و هزينه تماس‌هاي بين‌المللي از ۲ سنت در دقيقه براي بسياري از كشورها تا ۹۸ سنت در دقيقه براي زنگ زدن به كوبا متغير خواهد بود.

اسكايپ به طور ميانگين، هر ماه ۱۲۴ ميليون كاربر در سراسر جهان دارد كه ۸.۱ ميليون از آن‌ها براي تماس‌هاي تلفني خود پول مي‌پردازند.

گوگل نمي‌گويد كه تعداد كاربران جي‌ميل چند نفر است اما برآورد تحليلگران در اين مورد ۲۰۰ ميليون نفر است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي