تعبیر خواب پیشانی

دسته بندي : تعبیر خواب
تاريخ : 22 دی

تعبير خواب به روايت امام جعفر صادق
ديدن پيشاني در خواب بر شش وجه است.
اول: جاه و قدر. دوم: عز و بزرگي. سوم: فرزند توانگر. چهارم: معيشت محمود. پنجم: ديانت. ششم: جود و نيكي.

.
تعبير خواب به روايت محمد بن سيرين
پيشاني در خواب، قدر و جاه است. زيرا كه موضع سجده باريتعالي است و بعضي گويند پيشاني، دليل بر فرزند است كه از اهل بيت او توانگر شود. اگر بيند بر پيشاني او نشاني بود، دليل كه خداوندش در پاك ديني و پرهيزكاري مشهور شود. اگر بيند كسي زخمي بر پيشاني او زد و خون روان شد، دليل كه قدر و جاهش زياده شود. اگر بيند پيشاني او كوچك شد، تاويلش به خلاف اين است. اگر ديد كه پيشاني او را حال خود بگشت، دليل كه زياني به وي رسد. اگر ديد بر پيشاني او مو رسته است، دليل كه وام دار شود. اگر ديد آن موي سرخ يا سفيد است، دليل كه وامش از جهت عيال است. اگر بيند پيشاني او آماس داشت، دليل كه مالش زياده شود. اگر ديد از پيشاني او مار يا كژدم يا چيزي ديگر بيرون آمد، دليل كه او را الم و رنج رسد.

.
تعبير خواب به روايت جابرمغربي
اگر كسي ديد بر پيشاني يك چشم داشت، دليل كه به كار كدخدائي خود پندار شود. اگر ديد در پيشاني چشمهاي بسيار داشت، همين دليل كند، كه او را مصالح خود پنداري تمام است. اگر ديد بر پيشاني وي خطي سبز نوشته است، دليل كه او فرزندي آيد عالم و پارسا. اگر ديد بر پيشاني او آيه رحمت نوشته است، دليل كه عاقبت را محمود كند و مرگ او بر شهادت است. اگر بيند بر پيشاني او آيه عذاب نوشته است، دليل كه عاقبتش محمود نباشد و تاويلش به خلاف اين است.

.
تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني
در محاورات روزمره زياد راجع به پيشاني صحبت مي شود. مثلا مي گويند (هر چه بر پيشانيش نوشته همان مي شود) يا (فلاني پيشانيش بلند است) يعني آدم خوشبخت و سعادتمندي است. از اين قبيل ضرب المثل هائي است که در همه آن ها پيشاني را نشانه بخت و سرنوشت شناخته اند. در خواب نيز پيشاني نشانه قدر و منزلت بيننده خواب است. ابن سيرين استدلال مي کند که چون پيشاني محل سجده حضرت باريتعالي است در بدن آدمي موضعي ارزشمند است.برخي از معبران مي گويند پيشاني فرزند است و برخي هم پيشاني را نماينده شانس و بخت بيننده خواب مي دانند که البته دومي درست است. چنان چه در خواب ببينيم پيشاني بلند و صاف و روشني داريم که هيچ خط يا لکه اي بر آن ديده نمي شود آينده اي روشن در پيش داريم و راهي هموار پيش روي ما قرار مي گيرد که بدون زحمت و به آساني پيش مي رويم. اگر بر پيشاني خود لکه اي از خون يا نشان ديگري که کراهت انگيز نباشد ديديم که در مقام و منزلت تا جائي پيش مي رويم و بزرگ مي شويم که انگشت نما مي گرديم و مردم همه درباره ما سخن مي گويند ولي اگر ديديد که پيشاني شما کوچک شده و منظره اي نا مطلوب و زشت پيدا کرده بايد نگران آينده باشيد. اگر ديديد که پيشاني شما شکل طبيعي خود را از دست داده زياني متوجه شما مي شود. اگر بر پيشاني موي رسته بود بيننده خواب وام دار و مقروض مي شود. اگر کسي در خواب ببيند که بر پيشانيش موي رنگين با رنگ هاي غير معمول روئيده خانواده اش چنان خرج گزافي بر او تحميل مي کند که مقروض و بدهکار مي شود. اگر کله يا زخم و يا زگيل زشت و کراهت انگيزي بر پيشاني بود بيننده خواب غمگين مي شود. اگر بر پيشاني شما چيزي نوشته بود که حتي نتوانستيد بخوانيد در آينده صاحب فرزندي سرنوشت ساز خواهيد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي