تشخیص گوشی اصل و تقلبی اپل و سامسونگ

چگونه به جعلی بودن تلفن های گوشی همراه پی ببریم ؟!

این سوالی است که ممکن برای هر کاربری پیش آید که چگونه گوشی اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهیم. در ادامه راه حل تشخیص این گوشی ها را برای شما منتشر کرده ایم.

تشخیص گوشی اصل و تقلبی اپل و سامسونگ, پورتال خبری فرهنگی گهر

تشخیص گوشی اصل و تقلبی اپل و سامسونگ

برای تشخیص تقلبی بودن گوشی اپل ابتدا پشت گوشی خود را بررسی کنید. در این حال شما باید لوگوی آیفون را مشاهده کنید. اگر لوگو را پیدا نمی کنید پس گوشی شما اصل نیست.
برخی گوشی های آیفون تقلبی لوگو هم دارند، با این حال اگر شما انگشت خود را روی لوگو بکشید، می توانید تغییر حالت از کاور تلفن به لوگوی اپل را احساس کنید.
مورد دیگری که شما باید برای تشخیص تقلبی بودن گوشی آیفون خود چک کنید، صفحه خوشامدگویی است.
سعی کنید گوشی آیفون خود را خاموش و سپس روشن کنید. یک آیفون تقلبی دارای یک صفحه خوشامدگویی مانند «Welcome» است، در حالی که در آیفون اصلی، لوگوی آیفون به شما نمایش داده می شود.
مورد بعدی که در مورد گوشی های تقلبی وجود دارد این است که وقتی شما پیغام متنی خود را بررسی می کنید، با کاراکترهای چینی مواجه می شوید و شما باید از طریق تنظیمات گوشی خود، تنظیمات انگلیسی را فعال کنید.
تک سیم کارت بودن گوشی را فراموش نکنید
گوشی های آیفون تک سیم کارت هستند و در صورتی که گوشی آیفون شما دو سیم کارت باشد، گوشی شما احتمالا تقلبی است. در نهایت اینکه گوشی آیفون اصلی باید دارای برچسبی باشد که اعلام کند گوشی شما توسط Apple California طراحی و در چین اسمیل شده است؛ بدون این علامت گوشی شما تقلبی است.
بررسی های جانبی
شما می توانید این بررسی ها را با استفاده از برنامه های جانبی انجام دهید. برای بررسی مشخصات گوشی خود برنامه Antutu Benchmark را از گوگل پلی جستجو و دانلود کنید.
مراقب اکانت های جعلی باشید
هنگام دانلود برنامه از پلی استور باید مراقب برنامه های جعلی باشید و آنها را دانلود نکنید. این برنامه به شما اجازه می دهد سرعت دستگاه خود را تست کنید و بعد مشخصات کامل گوشی شما و نام دستگاه را شناسایی می کند. اگر این برنامه نام سازنده گوشی دیگری را به شما نشان می دهد پس این احتمال وجود دارد که گوشی شما تقلبی باشد.
روش های تشخیص گوشی های اندرویدی اصل از تقلبی
برای تشخیص اصل بودن گوشی های اندروید مانند سامسونگ و..، IMEI را در پشت گوشی خود پیدا کنید. اگر برچسب برایتان خوانا نبود، می توانید از طریق مسیر Settings > About > Status  به آن دسترسی پیدا کنید.
شما همچنین با شماره گیری #۰۶#* می توانید IMEI را روی صفحه گوشی خود مشاهده کنید. بعد از اینکه IMEI را به دست آوردید به سایت Imei بروید و IMEI خود را در کادر وارد و روی CHECK  کلیک کنید.
با انجام این روند، سیستم اطلاعات تلفن را بررسی می کند. اگر اطلاعات نمایشی با اطلاعات گوشی شما متفاوت است پس احتمال تقلبی بودن گوشی شما وجود دارد.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي