ترک اعتیاد به روش ابن سینا

در این مطلب قصد داریم در خصوص ترک اعتیاد به روش ابن سینا و با تکیه بر طب سنتی صحبت کنیم.ابن سینا دانشمند ایرانی روشهایی را برای ترک اعتیاد معرفی کردهکه در ادامه خواندنشان خالی از لطف نیست ، با مطلب زیر درباره این موضوع با ما همراه باشید…

ترک اعتیاد به روش ابن سینا

ابن سینا به عنوان یکی از پایه های اصلی طب سنتی ایرانی بر این باور بوده است که اکثر بیماری ها دارای طبع سرد و خشک هستند و فرد معتاد نیز به عنوان یک بیمار دچار همین مشکل می باشد.

قبل از شروع این موضوع را به یاد داشته باشید که بیشتر توصیه هایی که در ادامه مطالعه می کنید بیشتر در مورد تریاک و سایر مواد مخدر افیونی مانند شیره و هروئین اثر بخش است و در صورتی که به مواد مخدر دیگری اعتیاد دارید می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

ترک اعتیاد با استفاده از طب سنتی و دستورالعمل های ابن سینا

مواد مخدر در ابتدای مصرف طبع گرمی دارند و باعث می شوند که حالت سرخوشی به فرد دست بدهد که به آن نشئگی می گویند؛ از طرفی وقتی زمان مشخصی از مصرف فرد گذشت طبع این ماده در بدن رو به سردی گرایش پیدا می کند، به این ترتیب اصطلاحا فرد خمار می شود و برای جبران این سردی دوباره به سراغ مصرف مواد خواهد رفت.

طبق تظر ابوعلی سینا

در ادامه قدم به قدم مسیر ترک اعتیاد به روش سنتی و طبق نظر ابوعلی سینا در مورد تریاک و اعتیاد به این ماده مخدر راهکارهایی را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • در زمان ترک اعتیاد به هر روشی اولین اصل این است که شخص بیمار واقعا از این بیماری خسته شده باشد و با اراده ای قوی در راه بهبودی قدم بردارد، اگر این اراده نباشد فرد حتی به زور هم نمی تواند ترک اعتیاد موفقی داشته باشد و به محض دسترسی به مواد مصرف خواهد کرد.
  • قدم بعدی این است که روش درست را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که استفاده از داروهایی که با نام داروی گیاهی ترک اعتیاد در عطاری ها به فروش می رسد معمولا حاوی موادی مانند متادون است که خود اعتیاد آور است.
  • در قدم بعد شما باید زمان مصرف خود را نامنظم کنید. تقریبا همه افرادی که مصرف مواد مخدر دارند این کار را در ساعات خاصی انجام می دهند و یکی از بهترین روش ها برای ترک این است که این نظم زمان مصرف مواد را به هم بزنند. به عنوان مثال فرض کنید شخصی که هر روز بعد از ناهار مواد روزانه خود را مصرف می کند باید ساعت مصرف خود را به صبح یا بعد از ظهر تغییر دهد.
  • مرحله بعد کم کردن پله به پله مصرف است. به عنوان مثال در صورتی که شما مصرف روزانه یک گرم تریاک داشته اید هر دو هفته یک چهارم از مصرف خود را کاهش دهید و این مقدار را آرام آرام به صفر برسانید. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید مصرف را از حدی که مشخص کردید بالاتر ببرید، چون با این کار همه زحمات شما به هدر خواهد رفت.

در زمان ترک اعتیاد از چه داروهای گیاهی استفاده کنیم؟

برای سم زدایی می توانید 2 قاشق مرباخوری پودر گیاه افتیمون را با آب پنیر مخلوط کنید و روزانه دو استکان میل کنید. این کار باعث می شود که معده و روده شما پاکسازی شود و سم های به جا مانده از مواد مخدر در دستگاه گوارش را دفع کنید.

همچنین بادکش کردن بدن با روغن زنجبیل، سیاهدانه یا بادام تلخ، حجامت و ماساژ نیز کمک می کنند که روند سم زدایی سرعتر پیش برود.

 

ترک اعتیاد به روش ابن سینا

برای از بین بردن اثرات ترک و خماری می توانید شاخ و برگ گیاه اسپند (اسفند) را پودر کنید و به همراه دانه های اسپند پودر نشده استفاده کنید.

حتما به یاد داشته باشید که دانه های اسپند را اصلا پودر نکنید، چرا که تماس طولانی مدت آن با هوا باعث سمی شدن آن خواهد شد. بهترین راه این است که آن ها دقیقا وقت مصرف کمی با دست بسایید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. bardia says:

    اقا یه سوال این دانه اسپند و ساقه پودر شده رو باید دم کنم بخورم؟؟؟