به هلاکت رسیدن یکی از بزرگ ترین سرکرده های داعش

تاريخ : 7 تیر

یکی از بزرگ ترین سرکرده های داعش هلاک شد

حکومت اسلامی عراق و شام  با نام اختصاری داعش یک گروه ستیزه‌جوی جهادگرای سَلَفی است که پیروی یک آموزهٔ بنیادگرای وهابی از اسلام سنی است.

این گروه که از ژوئیهٔ ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهانی کرده‌است و خود را حکومت اسلامی می‌نامد؛ همچنین بخش‌ های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه را با جمعیت‌های ۲٫۸ و ۸ میلیون نفر و بخش‌ های کوچکی را در لیبی، نیجریه و افغانستان به تصرف خود درآورد.

به هلاکت رسیدن یکی از بزرگ ترین سرکرده های داعش, پورتال خبری فرهنگی گهر

قاسم سلیمانی در ٣٠ آبان ١٣٩٦ طی نامه‌ای به سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، «پایان سیطره» داعش را اعلام کرد.همچنین، حسن روحانی، حیدر عبادی و ولادمیر پوتین شکست داعش در عراق و سوریه را اعلام کردند. با این حال همچنان مناطق کوچکی در نواحی مرکزی مرز مشترک عراق و سوریه در کنترل این گروه است.

ماجرای به هلاکت رسیدن یکی از سرکرده های داعش چیست ؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از “روسیا الیوم” گزارش های خبری حاکی است که حمله داعش به پالایشگاه نفتی بیجی استان صلاح الدین با فرماندهی این سرکرده چچنی داعش که “ابوابراهیم الشیشانی” نامیده می شد، اجرا شده بود.
پالایشگاه بیجی بزرگترین پالایشگاه نفتی عراق است و داعش ماه آوریل گذشته به این پالایشگاه حمله کرد.
ارتش عراق هنگام عملیات در مناطق مختلف استان صلاح الدین یک دستگاه بولدوزر داعش را به غنیمت گرفت، و یک کارگاه ساخت مواد منفجره را منهدم و چند دستگاه خودروی بمب گذاری شده را خنثی کرد.
هنوز معلوم نیست که اسم واقعی ابوابراهیم الشیشانی چیست.
سایت های اینترنتی اعلام می کنند که الشیشانی ابتدا در سوریه می جنگید، و به تروریست ها در یک پایگاه آموزش می داد سپس به گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق پیوست.

وزارت دفاع عراق در۱۳ ماه می ۲۰۱۵ ( ۲۴ اردیبهشت ۹۴ ) از کشته شدن نفر شماره دو داعش معروف به حجی معتز در حمله هوایی در نزدیکی شهر موصل خبر داد.
الترکمانی بر حکمرانان تعیین شده از سوی داعش در شهرها و مناطق مختلف عراق از جمله حکام سایه در نقاطی که داعش در صدد تسلط یافتن بر آنها بود، نظارت می کرد.
روزنامه نیویورک تایمز در ژوئن سال ۲۰۱۵ خاطرنشان کرد: الترکمانی ریاست شورای نظامی داعش تشکیل یافته از ۶ تا ۹ عضور را برعهده داشت که استراتژی تشکیلات نظامی را اداره می کرد.
وزارت دفاع عراق همچنین در همین تاریخ از به هلاکت رسیدن چند تن از سرکرده های داعش از جمله ابوعلاء العفری در عملیات نظامی نیروهای عراق با همکاری نیروهای موسوم به ائتلاف بین الملل در استان نینوای عراق خبر داد.
العفری که در منطقه الحضر واقع در ۸۰ کیلومتری موصل فیزیک درس می داد، پس از به هلاکت رسیدن معاون ابوبکر البغدادی رهبر داعش در حمله هوایی شکل گرفته در اواخر سال ۲۰۱۴ به جانشینی وی برگزیده شد.
گزارش های رسانه ای حکایت از آن دارد که العفری پس از زخمی شدن ابوبکر بغدادی در حمله هوایی علیه داعش در ۱۸ مارس ۲۰۱۵ ( ۲۸ اسفند ۹۴ ) به طور موقت به عنوان رهبر داعش برگزیده شد . العفری حلقه وصل میان البغدادی و مشاوران و امرای شهرها و بخش ها در مناطق تحت سلطه داعش به شمار می رفت.
پنتاگون در ۷ دسامبر سال ۲۰۱۵ ( ۱۷ آذر ۹۴ ) کشته شدن وسام نجم عبد زید الزبیدی معروف به نام ابونبیل در حمله هوایی را مورد تایید قرار داد.
سخنگوی دولت آمریکا در ۱۵ نوامبر ( ۲۵ آبان ۹۴ ) از احتمال کشته شدن ابونبیل فرمانده شاخه تروریستی داعش در لیبی در حمله هوایی صورت گرفته علیه مواضع افراد مسلح در نزدیکی شهرک درنه سخن به میان آورد.
رسانه های گروهی وابسته به داعش یک ماه و نیم پیش در ۱۳ ژوئیه سال ۲۰۱۶ از کشته شدن طرخان باتیر شفیلی ملقب به ابوعمر چچنی یکی از سرکرده های برجسته داعش در نبردهای شکل گرفته در نزدیکی شهر الشرقاط واقع در جنوب موصل در استان صلاح الدین عراق خبر دادند.
پیتر کوک سخنگوی رسمی وزارت جنگ آمریکا خاطرنشان کرد: ابوعمر چچنی طراح برخی از عملیات های تروریستی در پاکستان از جمله حمله شکل گرفته علیه دانشگاه باتشا خان در ژانویه گذشته و حمله دسامبر ۲۰۱۴ و حمله به مدرسه نظامی پیشاور بود که در اثر آن بیش از ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.
دادگاه عالی روسیه در ۳۰ ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکید کرد که طرخان باتیرشفیلی فرمانده جبهه شمالی داعش در عراق بود.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي