بهترین کشورها برای مسافرت در سال 2019

بهترین کشورها برای مسافرت و تفریح کدام مکانهاست؟ همانطور که می دانید برخی از کشورها هستند که به نسبت دیگر کشورهای جهان از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیار برخوردارند و به دلیل همین جاذبه ها، هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر جهان هستند. برای آشنایی با بهترین کشورها برای مسافرت این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد کشورهای دیدنی جهان و بهترین کشورها برای گردشگری می خوانید.

بهترین کشورها برای مسافرت در سال 2019

بهترین کشورها برای مسافرت در سال 2019

بهترین کشورها برای مسافرت

هرساله شرکت های بین المللی و معتبر فعال در زمینه ی سفر و گردشگری فهرستی از مقاصد را در قالب کشورها، شهرها و مناطق خاص در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. برای تهیه ی این فهرست همواره فاکتورها و معیارهای متفاوتی همچون جاذبه ها، امکانات و تسهیلات و سایر ویژگی های موثر در امر سفر، توسط کارشناسان خبره مورد مطالعه قرار می گیرند و از جهات مختلف بررسی می شوند.

در این مطلب سری به فهرست تهیه شده توسط شرکت لونلی پِلَنت ( Lonely Planet )می زنیم تا مروری بر مقاصد برتر سال از نظر کارشناسان این شرکت داشته باشیم. لونلی پلنت از معروف ترین شرکتهایی در دنیا است که در زمینه ی تهیه ی کتاب های راهنمای سفر فعالیت می کند.

در این فهرست کانادا را بهترین مقصد برای بازدید در سال پیش رو معرفی می کند و سپس به بررسی های خود در نقاط دیگر ادامه می دهد.

کانادا، آمریکای شمالی، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

رویکرد مثبت رهبر جدید کانادا و شهرهای پویای این کشور، شاخص های جهانی قابلیت زندگی را تسخیر کرده اند. همچنین شهرت کانادا در مودب بودن همه جانبه، باعث شده تا این دومین کشور جهان، ۱۵۰ امین سالگرد خود را در سال ۲۰۱۷ و در سلامت تمام جشن بگیرد. کانادا در تمام این سال ها در برابر میهمانان ناخوانده خود بسیار گرم و میهمان نواز برخورد کرده است.

از آن جا که اخیرا ارزش دلار کانادا پایین آمده، می توانید با دلار آمریکا کلی در این کشور ولخرجی و خوش گذرانی بکنید.

غذاهای مرموز و ترکیبی این کشور را از دست ندهید.

کلمبیا، آمریکای جنوبی، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

به سبب سال ها جنگِ شهری و جرم های خشونت آمیر، ده ها سال تنها پاسپورت برخی از مسافران فعلان و پیگیر برای ورود و بازدید به این کشور مهر زده می شد. اما امروزه و پس از گذشت مدت کوتاهی، گویی همه چیز عوض شده و کلمبیا توانسته به نگینی بی بدیل در میان کشورهای جنوب آمریکا بدل شود. اعجابی جهانی در کار نیست، کلمبیا آمیزه ای از فرهنگی زنده، طبیعتی خارق العاده و میهمان نوازی بسیار است که همه این ها در کنار هم ترکیب وسوسه کننده ای برای سفر به این کشور هستند.

در دهه ی اخیر و با تغییر وضعیت کلمبیایی ها، امروزه این مردم منتظر بازدید کاتولیک شماره یک دنیا هستند. زمانی که پاپ فرنسیس در سال خاک کلمبیا را ببوسد، مردم کلمبیا نخستین ملتی خواهند بود که پس از ۳۰ سال پاپ را ملاقات کرده اند.

فنلاند، اروپا، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

فنلاند کشوری است که ۸۰۰ سال تحت حکومت کشورهایی چون روسیه و سوئیس قرار داشت، در نهایت در سال ۱۹۱۷ توانست اعلام استقلال کند. فنلاندی ها هر ساله سالگرد استقلال خود را با ذوق و شوق بسیار جشن می گیرند و در هر منطقه برنامه هایی مخصوص به خود اجرا می کنند. انواع و اقسام رویدادها از کنسرت تا آشپزی همگانی و عصرهای سونا و نمایشگاه های پوستر، همگی در جشن استقلال فنلاند در انتظار مردم اند.

همچنین پارک ملی جدیدی با وسعت ۱۱۰۰۰ هکتار در هوسا به چشم می خورد که از مملو از درختان کاج است و به رودخانه های متقاطع بسیاری آراسته شده. از آن جا که فنلاند در سال پیش رو میزبان مسابقات جهانی اسکیت و مسابقات اسکی نیمکره دنیاست، وقتی بسیار مناسبی است که به فنلاند سفر کنید و این فرهنگ متمایز و مناظر طبیعی دلبرانه اش را کشف کنید.

دومنیکن، کارائیب، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

یکی از شوخی محلی ها در مورد خودشان این است که اگر کریستف کلمب از خواب مرگ برخیزد و به کارئیب بازگردد، جزیره دومنیکن تنها جایی است که خواهد شناخت! شما هم تنها با نگاهی به سرخس های ماقبل تاریخ و سواحل متروک این جزیره، معنای شوخی آن ها را درخواهید یافت.

درختان نارگیل تنها آسمان خراش هایی است که در اینجا خواهید دید. پیش از رفتن به دومنیکن، در نخستین اقامتگاه های زنجیره ای و وسیع به استراحت بپردازید و نخستین نشانه های پیشرفت و طلایه دار صنعت گردشگری این کشور را از نزدیک ببینید.

نپال، آسیا، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت در سال 2019

حتی فجایع طبیعی هم نمی توانند نپال را برای مدتی طولانی زمین گیر کنند. زلزله سال ۲۰۱۵ خرابی های بسیاری را سبب شد اما قسمت جالب توجه ماجرا، نوع دید مسافران و گردشگران به این منطقه است. «مهم نیست چه چیزی از دست رفته است، مهم چیزی ست که باقی مانده».

با آن که معابد مشهور نپال از بین رفتند، اما بخش های وسیعی از کشور که از آن جمله مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی است، جان سالم به در بردند. خوشبختانه نپال مهارت زیادی در ترمیم و بازسازی مکان های باستانی و یادبودهای خود دارد. در نتیجه تنها مشکل باقی مانده، هزینه و بودجه است. با بازدید از این کشور و حمایت از فرهنگ محلی و مردمان منطقه، کمک بزرگی به یک ملت برای بازسازی و بازگشتی قوی تر خواهید کرد.

برمودا، شمال اقیانوس اطلس، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

قلمرو بریتانیایی برمودا اغلب با جزیره ای کارائیبی اشتباه گرفته می شود و اغلب کسانی که واقعیت را می دانند، به امید آن که اندکی بیش تر برمودا و دنجی بی نظیرش را از آن خود کنند، تلاشی برای گفتن حقیقت ندارند.

برمودا درست ۱۰۵ کیلومتر دورتر از ساحل کارولینا شمالی قرار گرفته و تنها در طی دو ساعت، از بسیاری از شهرهای ساحلی و شرقی آمریکا قابل دسترسی می باشد. یعنی فقط با یک جست کوتاه می توانید خود را به جزیره برمودا برسانید. در خرداد ماه پیش رو، برمودا میزبان کاپ آمریکاست، کاپی که آمریکا روی قهرمانی آن ادعای بسیار دارد. (جایزه برندگان مسابقات قایق‌رانی بادبانی، کاپ آمریکا می‌باشد که در واقع رقابتی نفس گیر بین باشگاه‌های قایق‌رانی این کشور و برخی کشورهای دیگر است.)

آب و هوای معتدل و نسیم های روح بخش، برمودا را به مکان فوق العاده ای برای برگزاری مسابقات تاریخی قایق سواری و مقصد سفر بعدی شما می سازد.

مغولستان، آسیا، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

در سال ۲۰۱۷، از فرودگاه جدید و به روز پایتخت مغولستان پرده برداری شد که این فرودگاه نماد بارزی از تجدد و نوسازی در این کشور است. اولان باتور، پایتخت این کشور توانست از رونق اقتصادی بیش ترین بهره را ببرد و آسمان خراش های مدرن، شیشه ای و فولادی بسیاری در سطح شهر بسازد.

در میان تمام این پیشرفت های شهری، مجموعه ۵۰۰ میلیون دلاری شانگری لا قرار دارد که در سال ۲۰۱۷ تکمیل شد. در این مجموعه هتلی با ۲۹۰ اتاق، سینما آی مکس و کافه ای دلپذیر وجود دارد.

البته تمام جذابیت های کشور مغولستان در شهر اولان باتور خلاصه نمی شود و اطراف این پایتخت طبیعتی بی نظیر به چشم می خورد، که بیش از همه دریاچه خوسگل، مروارید آبی آسیا دلبری می کند. جالب آن که یک بار در سال ۲۰۱۵ دریاچه از طریق جاده آسفالته به شهر اولان باتور متصل شد و رانندگی در آن جاده به مدت ۱۰ ساعت متوقف شد.

عمان، آسیا، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

عمان گرچه کشور کوچکیست، اما در میان کشورهای عربی منطقه مقصدی متفاوت است و از آن جا که تعداد پروازهای بین المللی اش بیش از سابق است و با وجود هتل های مجلل خود، برگ برنده ای تمام عیار در برابر سایرین دارد. اقامتگاه های لوکس این کشور که جوایزی جهانی را از آن خود کرده اند، هر گردشگری را برای سفر به عمان ترغیب می کند. از هتل مجلل سیکس سنس (شش حس) در استان مسندم بگیرید تا هتل علیلا در کوهستان هاجر، همگی جاپای محکمی برا خود در صنعت گردشگری دارند. از دیگر اقامتگاه های پر زرق و برق کشور عمان می توان به انانتارا و کمپینسکی اشاره کرد.

میانمار، آسیا، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

گرچه تغییر مدت هاست که به میان ملت برمه میانمار پا گذاشته، اما برگزاری انتخابات نخستین حکومت غیر نظامی در نیمه قرن، تمام  توجهات را معطوف به خود و آینده این کشور کرده است. نمی توان تظاهر کرد که میانمار مشکلاتی ندارد، اما باید بدانید که همه چیز در مسیر خود حرکت می کند و مرموز ترین کشور جنوب شرقی آسیا مورد هجوم مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

هرچند که بازدید از کشور میانمار با چالش هایی رو به روست اما در مقابل در گشودن دریچه ای به روی فرهنگی آسیایی که در حال محو شدن است، بسیار موثر است. در طی سفر به میانمار زندگی را هماهنگ با ریتم بی انتهایی از راهبان آواز خوان و زنگ های صومعه درخواهید یافت.

اتیوپی ، آفریقا، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مسافرت

کشور اتیوپی با تقویم منحصر به فرد و ۱۳ ماهه اش، زبان، خط، آشپزی، کلیسا و قهوه اش بسیار جذاب و عجیب و غریب است.

اگر بخواهید، می توانید با گشت و گذار و پیاده روی در کوهستان سیمین (Simien Mountain) اتیوپی شروع کنید و حیات وحش خیره کننده و کمیابش را از نزدیک ببینید. از کوه ها بالا بروید و بر روی صخره ای دور افتاده در منطقه تیگرای، با کلیسایی کنده شده در دل کوه مواجه شوید. یا می توانید سفر خود را با قایق سواری و عبور از آب های آرام دریاچه تانا ادامه داده و خود را به صومعه باستانی برسانید. قطعا که از آن همه زیبایی مناظر مسحور خواهید شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه