بهترین دارو برای خارش بدن

از شایع ترین مشکلات پوستی و بهترین دارو برای خارش بدن و درمان خانگی و معرفی داروهای ضد خارش پوست در مطلب امروز ما به همراه راهکارهای عملی آن در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم…

بهترین دارو برای خارش بدن

بهترین دارو برای خارش بدن

قرص ضد خارش پوست و دارو برای خارش بدن

یکی از شایع ترین مشکلات پوستی خارش پوست می باشد. خارش پوست یک عارضه تقریبا متداول بوده که بسیار آزار دهنده و کلافه کننده می باشد.

خارش پوست ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. گاهی اوقات حساسیت به ترکیبات موجود در مواد شوینده باعث ایجاد خارش پوست بعد از حمام یا تماس پوست با مواد شوینده می شود.

معرفی بهترین قرص های ضد خارش پوست

در بازار تعداد بسیار زیادی قرص ضد خارش پوست وجود دارد و تشخیص اینکه کدام قرص موثرتر است و تاثیر بیشتری دارد کار ساده ای نیست به همین خاطر لازم دیدیم تا در این مقاله به معرفی بهترین قرص ضد خارش پوست بپردازیم.

۱) هیدروکسی زین خوراکی  ـ دارو برای خارش بدن

هیدروکسی زین ها جزو داروهای آنتی هیستامین محسوب می شوند و باعث کاهش حساسیت و آلرژی در فرد می شوند. هیدروکسی زین ها در به شکل قرص یا شربت موجودند و معمولا برای افرادی که آلرژی دارند تجویز می شوند. اصلی ترین کاربرد این دارو درمان آلرژی و خارش می باشد. کنترل خارش های آلرژیک مانند کهیر مزمن از کاربردهای این دارو می باشد. هیدروکسی زین یک داروی خواب آور بوده باید با تجویز پزشک و در دوز مناسب مصرف شود.

۲) بنادریل

قرص ضد خارش پوست بنادریل نیز یک داروی ضد حساسیت می باشد. بنادریل که با نام عمومی “دیفن هیدرامین” شناخته می شود در کنترل و کاهش خارش های آلرزیک نقش موثری ایفا می کند. این دارو نیز به شدت خواب آور است، بنابراین پس از مصرف این دارو تا چند ساعت باید از رانندگی و انجام فعالیت هایی که به هوشیازری کامل نیاز دارند خودداری کنید. مصرف این دارو برای کودکان زیر دو سال ممنوع می باشد. این دارو نیز در اشکال قرص و شربت در بازار موجود می باشد.

۳) سیپروهپتادین

سیپروهپتادین که عمدتا به صورت قرص یا شربت وجود دارد یک داروی موثر در درمان مشکلات و بیماری های آلرزیک بدن می باشد. این دارو باعث کاهش حساسیت گیرنده های سلولی می شود و دارای خواص ضد آلرژی است. مصرف آن باعث افزایش اشتها می شود و مصرف آن برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود. برای درمان آلرژی و خارش ناشی از کهیر مصرف این دارو توصیه می شود.

۴) زادیتن

زادیتن یا کتوفین یک داروی آنتی هیستامینی نسل دوم می باشد. این دارو به شکل های قرص، شربت، قطره چشمی و پماد در بازار دارویی وجود دارد. این دارو نیز در درمان خارش های آلرژیک مانند کهیر و حساسیت های پوستی موثر است. مصرف آن در کودکان زیر شش ماه ممنوع می باشد و مصرف آن فقط با تجویز پزشک مجاز است.

۵) سیتیریزن ـ  دارویی برای خارش بدن

یکی از کاربردهای اصلی ستیریزین درمان خارش و آلرژی پوستی می باشد. ستیریزین یک آنتی هیستامین نسل دوم می باشد و در اشکال قرص یا شربت تولید می شود. ستیریزین نسبت به سایر آنتی هیستامین ها اثر خواب آلودگی کمتری دارد که این ویژگی در اکثر آنتی هیستامین های نسل دوم شایع است. این دارو برای درمان بیماری های آلرژیک پوستی مانند کهیر و آنژیوادم موثر است. مصرف خودسرانه این دارو ممکن است باعث نارسایی قلبی شود.

۶) ترفنادین

قرص ضد خارش پوست ترفنادین یک داروی آنتی هیستامینی می باشد که با اتصال به گیرنده های H1 از اثرات هیستامین ها می کاهد. ترفنادین برای کاهش حساسیت های پوستی و خارش های آلرژیک یک داروی موثر به شمار می رود.

۷) لوراتادین

یکی از معروف ترین داروهای آنتی هیستامینی لوراتادین می باشد که معمولا برای آلرژی های تنفسی، آبرریزش بینی و … تجوویز می شود. اما خوب اس بدانید لوراتادین در درمان خارش پوست نیز موثر می باشد و دارای اثرات مثبتی در درمان کهیر مزمن ناشناخته است. همچنین از این دارو می توان برای درمان حساسیت و قرمزی و خارش پوست نیز استفاده نمود. مصرف این دارو نیاز به نسخه پزشک ندارد اما مصرف بیش از حد آن خطرناک است. استفاده مداوم از این دارو ممکن است منجر به کم شنوایی شود.

۸) قرص خبازی

یک داروی گیاهی برای درمان خارش پوست قرص گیاهی خبازی می باشد. این دارو برای درمان کهیر، خارش، حساسیت های پوستی، بیماری های پوستی سوداوی و اگزما موثر می باشد. شرکت دارویی نوشدارو توسن سلامت، تولید کننده این قرص های گیاهی می باشد.

نکته

اگر دچار خارش پوست شده اید توصیه می کنیم حتما به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از بیماری های نهفته مانند اکثر بیماری های کبدی با خارش خود را نشان می دهند و بی توجهی و عدم پیگیری شما برای بررسی علت خارش می تواند منجر به پیشرفت بیماری و عوارض جبران ناپذیری شود.

 

خارش هایی  که شما هرگز نباید بخارانید

بهترین دارو برای خارش بدن

( بهترین دارو برای خارش بدن ) با راهکارهای سنتی و خانگی

 

چه زمانی نباید احساس خارش را با خاراندن پاسخ دهم؟

پوست خشک

شایع ترین علت خارش ناشی از این است که لایه بیرونی محافظ پوست، خشک می شود ؛ سرامید ها، چربی های ویژه ای هستند که به عنوان موانع پوست شما عمل می کنند (هر دو با نگه داشتن هیدراتاسیون و آبرسانی و خارج کردن مواد خارجی)، البته در مقداری محدود و کم. خاراندن ممکن است رضایت فوری را در شما ایجاد کند، اما می تواند به لایه سطح پوستی که در حال حاضر به خطر افتاده است، آسیب برساند.
بهترین دارو برای خارش بدن
رفع خارش:
دوش آب گرم بگیرید، اما نه آنقدر گرم و داغ که جلو هیدراتاسیون و آبرسانی پوست را بگیرد و سپس با استفاده از پماد مرطوب کننده و یا کرم های آبرسان ،پوستتان را مرطوب کنید.

نیش حشرات و گزیدگی

نگامی که یک پشه روی شما می نشیند، سیستم ایمنی اش بزاقی را ترشح می کند و یک حمله را با انتشار هیستامین به راه می اندازد و این دومین عامل اصلی خارش است. یکی دیگر از عوامل خارش های معمولی، چیگر(نوعی حشره شبیه کنه) است، یک بچه حشره که در جنگل ها یا حوزه های گیاهی یافت می شود. گیاهان نیشکر یک آنزیم را در پوست برای تخریب بافت آزاد می کنند، که باعث می شود که سلول های پوستی و پیرامونش بسیار صدمه ببینند. در نهایت، مراقب مورچه آتشین بد نام باشید، برای حمله سمی را آزاد می کند که به نوبه خود منجر به انفجار حفره های خفیف خونی می شود. نخارانید! در هر موردی.

بهترین دارو برای خارش بدن

رفع خارش:

یک بسته یخ را در محل خارش بگذارید. ضدعفونی کننده های ضد خارش (مانند هیدروکورتیزون) می توانند کمک کنند.

دارو برای خارش بدن

زخم ها :

مدیر مرکز آموزش پزشکی دانشگاه واشنگتن میگوید:در اینجا این چیزی است که شما در مورد زخم هاو برش ها می بینید. درست همانطور که در حال ترمیم و بهبودی هستید، نقطه ای شروع به خارش میکند و شما را دیوانه میکند.
این بخشی از واکنش التهابی است. اما همچنین، “هنگامی که پوستتان را خراش میدهید، به اعصاب پوست آسیب رسانده اید و برای التیام آنها سعی میکنند سیم هایشان را عبور دهند، که می تواند احساس خارش را ایجاد کند.
” اگر پوستتان را خراشیدید، به پوست ظریفی آسیب وارد کردید که سعی در بهبودی خود را داشت، و با این کار فرآیند درمان را طولانی تر می کنید و یا زخم را تشدید می کنید. باکتری های ناخن های شما می توانند به داخل زخم ها رفته و منجر به عفونت شوند، و مشکل بزرگتر می شود.

رفع خارش:

حس خنکی و سرما می تواند به حس خارش کمک کند، بنابراین سعی کنید یک موضع خنک مانند محصول سارنا داشته باشید.

آفتاب سوختگی: 

درد و ناراحتی آفتاب سوختگی به اندازه کافی برای عدم استفاده از کرم ضد آفتاب کافی نیست خارش ناشی بسیار شدید است، همچنین به عنوان خارش جهنمی مشهور است مانند زخم های دیگر، آفتاب سوختگی نیز پاسخی التهابی را به مغز می فرستد.

در حالی که اعصاب در اینجا صدمه دیده اند، آنها به نوبه خود موجب خارش ناخوشایند می شوند. خارش که می تواند پوست را برش دهد، و روند بهبودی را کند می کند و هم خارش را بدتر می کند.

رفع خارش:

کمپرس سرد و ژل های آلوئه ورا می توانند خارش حاصله از آفتاب سوختگی را آرام کنند، و همچنین کرم کورتیزون باعث کاهش التهاب می شود.

بهترین دارو برای خارش بدن

خارش مقعد و درمان  

هموروئید

این وضعیت دشوار در مورد خوشه های وریدی است که درست زیر سطح غشاء مخاطی رکتوم پایین و عضله قرار دارند. گاهی اوقات این رگ ها متورم می شوند (به طور معمول از حاملگی یا وزن یا تحریک در طی حرکت روده است) و پوست آنها را پس از انحلال بیش از حد خارش دار میکند. خاراندن تنها باعث می شود احساس خارش شدید تر شود.

رفع خارش:

کرم های ضد هموروییدی، پد های فندقی یا کمپرس های یخی می توانند کمک خوبی باشند. بنابراین می توانید یک حمام بگیرید، و در آن محل های خارش دار را در وان آب گرم بگذارید، به خصوص پس از حرکت روده ها. آرام بمانید و خودتان را سریع خشک نکنید.
سندرم پای ورزشکار
سوزش خارش شما داخل کفش شکنجه آور است که این نیز کار قارچی است که احتمالا در کف مرطوب دوش، سالن، قفسه حمام و یا استخر شنا وجود دارد. علاوه بر پوسته پوسته شدن، به خصوص بین انگشتان پا، کف پا نیز خشک می شود و قرمز رنگ می شود. شما واقعا نمیخواهید این یکی را بخارانید. علاوه بر ایجاد شکاف و احتمالا عفونت، شما به طور بالقوه می توانید قارچ و خاراندن شدیدی را به قسمت های دیگر بدن خود که به طور اتفاقی لمس کرده اید، از جمله کشاله ران (خارش خنده داریست، نه؟ ) منتقل کنید.
رفع خارش:
با یک کرم ضد قارچ درمان کنید، و اگر کار نکرد و درمان نشد، با پزشک خود درباره راه حل های قوی تر صحبت کنید.
بهترین دارو برای خارش بدن
بهترین دارو برای خارش بدن

خارش سر و درمان

شوره سر

پوسته های سفید سر ممکن است شرم آور باشند، اما پوست سر خارش دار است که می تواند شما را به دیوانه کند. .از لحاظ فنی، شوره سر به شرایطی که سر دارای یک نوع قارچ به نام مالاسزیا است، گفته می شود. این قارچ در پوست سر همه افراد وجود دارد، اما برای افراد مبتلا به شوره سر، مالاسزیا باعث تحریک و رشد بیش از حد سلول های پوست می شود. دکتر کیم می گوید:خاراندن می تواند روند التهابی را که توسط مالاسزیا پیش آمده، را بدتر کند.

رفع خارش:

این یک روش معمولی ساده است. شامپوهای ضد شوره سر که بدون هیچگونه عارضه ای هستند، و حاوی سلنیوم یا پرییتین روی هستند که به مدیریت آن قارچ مزاحم کمک می کند. اگر اینها کار نکنند، متخصص پوست شما می تواند چیزی قوی تر را پیشنهاد کند.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه