برادران و خواهران رهبر انقلاب چه می کنند؟

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 12 مهر

روز سه شنبه اسامی اعضای جدید شورای نمایش فیلم های سینمایی معرفی شدند. برخی از رسانه ها گفتند که این فهرست برای نخستین بار اعلام شده اما در کنار نف انتشار این فهرست، قرار گرفتن نام برادر مقام معظم رهبری در این فهرست مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

برادران و خواهران رهبر انقلاب چه می کنند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

آن طور که در این خبر آمده، محمد حسن خامنه ای، عضو پیشین و نیز عضو جدید شورای نظارت بر نمایش آثار سینمایی است. شورایی که وظیفه آن دادن مجوز ساخت و اکران به همه فیلم های تولید شده در سینمای ایران است. سایت های خبری می گویند که حجت الاسلام و المسلمین حسن خامنه ای پیش از این عضو کارگروه پیشگیری و مبارزه با رشوه در صنعت نفت، عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت و ظاهرا دارای مسوولیتی نظارتی دیگری در وزارت نفت است، علاقه زیادی به دیدن فیلم های سینمایی دارد و از همین رو در شورای پروانه نمایش عضویت دارد.

اما دیگر برادران و خواهران رهبر انقلاب به چه کاری مشغولند؟ قبل از آن باید بدانید که پدر رهبر انقلاب یعنی حجت الاسلام والمسلمین جواد خامنه ای، بعد از درگذشت همسر نخست خود، همسر دیگری اختیار نمود. از همسر اول سه دختر داشت که دو تن از آنان به رحمت خدا رفتند و از ازدواج دوم چهار پسر و یک دختر که رهبر انقلاب، دومین فرزند هستند.(شرح اسم )

سید محمد خامنه ای، برادر بزرگ ایشان در حال حاضر مدیر بنیاد حکمت اسلامی صدرا است. دکترای فقه و حقوق دارد، تحصیلات کارشناسی ارشدش و اکثر مقالات و کتبش در حوزه فلسفه و عرفان است و پیش از این وکیل دادگستری و دو دوره هم نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.(اینجا)

برادر دیگر رهبری، سید هادی خامنه ای است. او چهار دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و عضو مجمع روحانیون مبارز است. او مدیرمسئول دو روزنامه جهان اسلام و حیات نو بوده است که انتشار هر دو آنها در حال حاضر متوقف است.

به غیر از این سه برادر، رهبر انقلاب یک خواهر تنی و سه خواهر ناتنی دارند که دو تن از آنان از دار دنیا رفته اند. خواهر تنی رهبر انقلاب، بدری حسینی است که به همراه همسرش شیخ علی تهرانی، مدتی با اغفال مجاهدین خلق، مدتی در خارج از کشور زندگی کرد، اما در حال حاضر در ایران حضور دارند. تنها خواهر ناتنی زنده ایشان هم فاطمه سلطان حسینی خامنه است که در حال حاضر ۸۶ سال دارد. نام خواهران ناتنی فوت شده هم علویه حسینی خامنه و بتول حسینی خامنه ای است.

منبع:آینده

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي