بدترین حادثه های رانندگی در جهان چه زمان رخ داد

تاريخ : 24 تیر

درباره حادثه های رانندگی در جهان چه می دانید ؟

بدترین حادثه های رانندگی زمانی رخ می دهند که بدترین رانندگان در جاده ها، مسیر حرکت خود و جان باختن دیگران را تعیین می کنند. حادثه های ترسناک رانندگی لزوما از اجتماع تمامی رانندگان متخلف به وقوع نمی پیوندد. بلکه یک راننده متخلف به تنهای می تواند جان هزاران آدم را تباه کند.

بدترین حادثه های رانندگی در جهان چه زمان رخ داد, پورتال خبری فرهنگی گهر

تعریف شما از یک تصادف زنجیره‌ای چیست؟ آیا تا حالا شاهد تصادف چندین خودرو باهم بوده اید؟ تصادفات زنجیره‌ای اغلب در شرایطی با دید محدود برای رانندگان و همچنین حرکت نزدیک به هم خودروها و نیز بی‌توجهی به علائم جاده‌ای رخ می‌دهند. این حوادث اغلب مرگبار هستند و گاهی هم کسانی که موفق به خروج از خودروی خود می‌شوند توسط خودروهای دیگر زیر گرفته می‌شوند. تا حالا تصادف‌های زنجیره‌ای بزرگی در سراسر دنیا رخ داده که در این گزارش می‌خواهیم شما را با بزرگ‌ترین آنها آشنا کنیم.

بررسی بدترین حادثه های رانندگی در جهان

برزیل، سپتامبر ۲۰۱۱، ۳۰۰ خودرو
۱. جایگاه نخست فاجعه‌بارترین تصادفات زنجیره‌ای به برزیل اختصاص دارد. ۳۰۰ خودرو در یک تصادف زنجیره‌ای در امتداد مسیر اصلی بین سائوپائولو و ساحل شماره ۴ در برزیل با یکدیگر برخورد کردند که مسافتی به طول دو کیلومتر را در بر‌می‌گرفت. در این سانحه دو کامیون و سه خودرو دچار آتش‌سوزی شدند که در نهایت یک کشته و ۴۹‌زخمی ‌بر جای گذاشت كه علت اصلی وقوع آن شناخته شد.

فنلاند، مارس ۲۰۰۵، ۳۰۰ خودرو
۲. یکی از فراموش نشدنی‌ترین تصادفات زنجیره‌ای خودرو در شهر هلسینکی در فنلاند در ماه مارس ۲۰۰۵ رخ داد. حداقل ۳۰۰ خودرو در این تصادف مصیبت بار به یکدیگر برخورد کردند که در نتیجه آن سه نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی ‌شدند. علت آن شرایط بد آب و هوایی شناخته شد. یک هفته آب و هوای خوب پس از بارش سنگین برف باعث شد که رانندگان نسبت به امنیت جاده فریب بخورند.

آلمان، ۲۰ جولای ۲۰۰۹، ۲۵۹ خودرو
۳. بزرگ‌ترین تصادف در تاریخ آلمان در روز یکشنبه بیستم جولای سال ۲۰۰۹ در بزرگراه A2 در مرکز شهر رخ داد. از ویژگی‌های این بزرگراه این است که محدودیت سرعت ندارد. ترکیبی از بارش سنگین باران و بی‌احتیاطی رانندگان باعث وقوع این حادثه عظیم شد که ۲۵۹ خودرو در آن دخیل بودند. در مجموع ۶۶ نفر زخمی‌شدند که حال ۱۰نفر از آنها وخیم بوده است. این حادثه در مسافتی به طول ۳۰ کیلومتر از جاده رخ داده است. بزرگراه در چندین مکان جهت پاکسازی بسته شد که همین امر موجب ترافیکی به طول چندین کیلومتر شده بود. گفتنی است که هزینه پاکسازی اتوبان بیش از ۱.۵ میلیون یورو بوده است.

جمهوری چک، مارس ۲۰۰۸، ۲۳۱ خودرو
۴. یکی دیگر از تصادفاتی که خوشبختانه تلفاتی در پی نداشت. شرایط بد آب و هوایی باعث بروز این تصادف زنجیره‌ای با ۲۳۱ خودرو در بزرگراه اصلی و ارتباطی شهر پراگ با برنو در مارس سال ۲۰۰۸ شد. ۳۳ نفر در این سانحه زخمی‌ شدند. نتیجه این تصادف، ترافیکی به طول ۲۴ مایل و گیر افتادن ۲۰ هزار نفر در آن بود. خسارت برآورد شده در این تصادف چیزی حدود ۲۸ میلیون کرون معادل ۸۰۰هزار یورو بوده است.

انگلستان، مارس ۱۹۹۷، ۱۶۰ خودرو
۵. در سال ۱۹۹۷ یک کامیون به رانندگی دیوید فیرکلاف وارد بزرگراه M42 در مرکز شهر می‌شود. او در حال رانندگی در میان مه‌ای غلیظ بود که به شدت به پشت یک نفت‌کش برخورد می‌کند و آن نیز قبل از انفجار به خودروی جلویی خود برخورد می‌کند. در لحظات بعدی، ۱۵۸ خودرو دیگر نیز به این زنجیره افزوده می‌شود که مسافتی حدود ۴۰۰ یارد در امتداد بزرگراه را در بر می‌گیرد. این تصادف فاجعه‌بار در ساعت ۶:۲۰ صبح و قبل از ساعت شلوغی رخ می‌دهد. در نتیجه آن سه نفر کشته و ۶۰ نفر دیگر مجروح می‌شوند.

میشیگان، ژانویه ۲۰۰۵، ۲۰۰ خودرو
۶. ۱۰ سال پیش تراژدی دیگری در جاده‌های میشیگان رخ داد که در آن ۲۰۰ خودرو در بزرگراه بین ایالتی ۹۶ در میان مه‌ای غلیظ به یکدیگر برخورد کردند. این سانحه در بعد از ظهر رخ داد و بزرگراه برای مدتی بیش از ۱۰ ساعت بسته شده بود. دو نفر کشته، من جمله یک پسر ۱۵ ساله و ۳۷ نفر زخمی‌حاصل این تصادف بود. تمام مجروحان به سه بیمارستان مختلف منتقل شدند.

آلاباما، مارس ۱۹۹۵، ۲۰۰ خودرو
۷. در بیستم مارس ۱۹۹۵، وجود مه‌ای غلیظ در بزرگراه بین ایالتی ۱۰در آلاباما واقع در جنوب شرقی ایالات‌متحده، سبب وقوع یک تصادف زنجیره‌ای شد. حدود ۲۰۰ خودرو در این سانحه با یکدیگر برخورد کردند که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی‌شدن ۹۰ نفر شد.

لس‌آنجلس، نوامبر ۲۰۰۲، ۲۱۶ خودرو
۸. صبح روز یکشنبه در نوامبر سال ۲۰۰۲، عواملی از قبیل مه غلیظ، جاده‌های خیس و سرعت بسیار بالا در کنار هم یکی از بزرگ‌ترین تصادفات زنجیره‌ای تاریخ را در آزادراه لانگ بیچ در لس‌آنجلس رقم زدند. به طور معجزه‌آسایی این حادثه که در آن ۲۱۶ خودرو به یکدیگر برخورد کردند تلفات جانی نداشت و تنها ۴۱ نفر زخمی‌شدند.

تنسی، دسامبر ۲۰۱۱، ۱۷۶ خودرو
۹. با وقوع سه تصادف زنجیره‌ای مجزا در هندرسون‌ویل، ایالت تنسی در سال ۲۰۱۱، ۱۷۶ خودرو به یکدیگر برخورد کردند که منجر به کشته شدن یک نفر شد. حجم خودروهای آسیب دیده به قدری بود که مسافتی به طول دو مایل از بلوار ویتنام را شامل می‌شد. نقطه آغاز این حادثه سرعت گرفتن یک خودرو در بزرگراه و از دست رفتن کنترل راننده بود که سبب وقوع اولین تصادف زنجیره‌ای شد.

میشیگان، ژانویه ۲۰۱۵، ۱۹۳ خودرو
۱۰. جدیدترین تصادف زنجیره‌ای در مه و یخ در بزرگراه I-95 در نزدیکی میشیگان رخ داد. در این تصادف مرگبار ۱۹۳ خودرو به یکدیگر برخورد کردند که فقط ۷۶ مورد از آنها کامیون بودند. اغلب آنها حامل مواد سمی‌ و خطرناک بودند به گونه‌ای که بر اثر انفجار آنها ابرهایی از دود محل حادثه را فرا گرفته بود و این امر باعث شد تا مقامات دستور تخلیه مناطق مسکونی اطراف تا شعاع سه مایلی را بدهند. در نتیجه این حادثه یک راننده کامیون ۵۷ساله جان خود را از دست داد و ۲۲ نفر دیگر نیز راهی بیمارستان شدند. این حادثه جزو پنج تا از بدترین تصادف‌های زنجیره‌ای ثبت شده در تاریخ ایالات متحده بر حسب تعداد خودرو است.

کالیفرنیا، ۲۹ نوامبر ۱۹۹۱، ۱۰۴ خودرو
۱۱. در بیست‌ و نهم نوامبر سال ۱۹۹۱ در تعطیلات آخر هفته روز شکرگزاری در کالیفرنیا حادثه‌ای تراژیک رخ داد، اما این بار نه به خاطر مه بلکه گرد و غبار جاده را در بر گرفته بود. زمین‌های کشاورزی اطراف به علت خشکسالی شدید غیر قابل کشت شده بودند و وزش بادهایی با سرعت ۴۰ مایل بر ساعت طوفان شدیدی از گرد و غبار را به‌وجود آورده بود که دید را به طور کامل از بین برده بود.  در این حادثه ۱۰۴ خودرو ازجمله چهار تریلی در محدوده‌ای به طول یک مایل با یکدیگر برخورد کردند. هزاران مسافر مجبور شدند تا روز بعد برای پاک سازی جاده و باز شدن آن منتظر بمانند. در این حادثه ۱۷نفر جان باختند و حدود ۱۵۰ نفر دیگر به شدت مجروح شدند که از راه هوایی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

ویرجینیا، ۲۲ دسامبر ۲۰۰۰، ۱۱۷ خودرو
۱۲. برخلاف شرایط آب و هوایی خوبی که در دو روز گذشته در ویرجینیا حکمفرما بود، در ۲۲ دسامبر دما تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت. ناگهان طوفان برفی به راه افتاد و همه جا را سفید پوش کرد به طوری که در عرض چند دقیقه در بزرگراه I-95 به ارتفاع یک اینچ برف نشسته بود. در پی این شرایط بود که بدترین تصادف زنجیره‌ای در تاریخ ویرجینیا با ۱۱۷ خودرو به وقوع پیوست. این تصادف وحشتناک یک کشته و ۳۱ زخمی‌بر جای گذاشت. این بزرگراه پس از ۱۲ ساعت با همکاری و تلاش فراوان ماموران آتش‌نشانی، امداد و نجات، اداره حمل و نقل و همچنین پلیس ایالتی پاکسازی شد و تمامی مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

نزرت (بلژیک)، فوریه ۱۹۹۶، ۲۰۰ خودرو
۱۳. مه علت وقوع حادثه‌ای وحشتناک در بزرگراه E17 در نزدیکی شهر نزرت (بلژیک) شناخته شد. این حادثه موجب تصادف ۲۰۰خودرو با یکدیگر شد که ۱۰ نفر کشته و ۸۰ نفر زخمی ‌بر جای گذاشت.

تنسی، ۱۱ دسامبر ۱۹۹۰، ۷۰ خودرو
۱۴. درست بعد از ساعت ۹ صبح، مه‌ای غلیظ که بزرگراه I-75 در ایالت تنسی را در بر گرفته بود منجر به یک تصادف زنجیره‌ای با ۷۰ خودرو شد. علائم هشدار دهنده زیادی در طول جاده نصب شده بود اما شرایط برای رانندگان بسیار سریع رو به وخامت گذاشت. این تصادف که به طول نیم مایل بود ۱۳ کشته بر جای گذاشت. بازماندگان می‌گویند که انفجار خودروها یکی پس از دیگری صحنه تصادف را به تیراندازی و بمب‌گذاری‌های بی‌پایان شبیه کرده بود.
از آن موقع تاکنون تنسی مجهز به سیستم هشداردهنده مه شده است که در آن سنسورهایی نسبت به مه وجود دارند که می‌توانند علائم بزرگراه را بازخوانی کنند تا در سطوح شیب‌دار به رانندگان هشدار دهند و از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند. همچنین نشانگرهای بازتاب کننده نور و چراغ‌های چشمک‌زن در طول جاده نصب شده‌اند تا راهنمای رانندگانی باشند که در مه گیر کرده‌اند.

کالیفرنیا، هشتم دسامبر ۲۰۱۴، ۳ خودرو
۱۵. عصر روز یک‌شنبه هشتم دسامبر سال ۲۰۱۴، در پی برخورد یک خودرو با یک خرس در جاده‌ای دوطرفه در زمین‌های باتلاقی فلوریدا سه نفر کشته و هشت نفر مجروح شدند.در این حادثه که در منطقه‌ای به نام خیابان تمساح رخ داد، یک کادیلاک به یک خرس سیاه اثابت می‌کند که باعث کشته شدن آن خرس می‌شود و در حالی‌که سه نفر از سرنشینان خودروی دوم که جهت کمک به راننده از خودرو بیرون آمده بودند همگی آنها با برخورد به خودروی سوم کشته می‌شوند. طبق گفته مقامات چهار نفر از کسانی که به شدت مجروح شده‌اند را از راه هوایی به بیمارستان منتقل کرده‌اند و همچنین تعدادی از قربانیان این حادثه را بچه‌ها تشکیل می‌دهند.

سانفرانسیسکو، ۲۹ جولای ۲۰۱۴، ۲ خودرو
۱۶. حدود ساعت ۲۲:۱۵ دوشنبه ، بیست و نهم جولای سال ۲۰۱۴، پلیس سانفرانسیسکو تلاش می‌کند یک مینی‌ون را به دلیل تخلف رانندگی متوقف کند. راننده مینی‌ون با سرعت زیاد از چراغ قرمز عبور و سپس با یک تاکسی تصادف می‌کند. بعد از آن تاکسی از مسیر خود منحرف شده و به دو نفر از عابران پیاده و یک تیر چراغ برق برخورد می‌کند. تیر چراغ برق نیز سقوط کرده و بر سر یک دوچرخه‌سوار می‌افتد. در نتیجه این حادثه شش نفر راهی بیمارستان شدند و آن دوچرخه سوار بی‌گناه تنها با استفاده از دستگاه‌های پزشکی می‌تواند زنده بماند. راننده مینی‌ون در حالی پا به فرار گذاشت که همدست خود را که یک زن بود در ماشین رها کرد. آن زن مجروح شده بود و با آمبولانس راهی بیمارستان شد اما در ادامه راننده فراری در حالی که قصد داشته سوار اتوبوس شود توسط پلیس دستگیر می‌شود. مینی‌ون آنها نیز خودروی سرقتی اعلام شده است.

تگزاس، ۲۲ نوامبر ۲۰۱۲، ۱۴۰ خودرو
۱۷. برخورد ۱۴۰خودرو با یکدیگر در جنوب غربی تگزاس که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی‌شدن چندین نفر از مردم شد.این تصادف زنجیره‌ای در ساعت ۸:۴۵ صبح روز پنج‌شنبه در روز شکرگزاری در بزرگراه بین‌ایالتی ۱۰ در جنوب غربی شهر ساحلی بیومونت واقع در ۸۰ مایلی شرق هاوستون در شرایطی با مه‌ بسیار غلیظ رخ داد.
به گفته رییس اداره امنیت عمومی‌تگزاس یک مرد و زن سوار بر شورولت بر اثر برخورد با یک تریلی کشته شدند.
جفرسون کانتی معاون کلانتر راد کارول، در اخبار منتشر شده گفته است که ۸۰ تا ۹۰ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند که از این تعداد اوضاع ۱۰ تا ۱۲ نفر از آنها وخیم است. به گفته وی ۱۴۰ تا ۱۵۰ خودرو با یکدیگر برخورد کرده‌اند.
طبق گزارشات واصله، وقوع یک تصادف در باند شرقی بزرگراه منجر به دیگر تصادفات زنجیره‌ای شده است. چندین تصادف در سمت دیگر بزرگراه نیز رخ داده است. به گفته کلانتر راد کارول، مه آنچنان غلیظ بوده است که ماموران در لحظات اولیه نمی‌دانستند که این تصادف زنجیره‌ای بوده است.

تنسی، ۱۲ دسامبر ۱۹۹۰، ۹۹ خودرو
۱۸. در ساعت ۹:۳۰ صبح در حالی‌که مه بزرگراه بین‌ایالتی ۷۵ در امتداد رودخانه هیواسی را پوشانده بود، ۹۹ خودرو در هر دو باند شمالی و جنوبی بزرگراه به یکدیگر برخورد کردند. در نتیجه این تصادف مرگبار، ۱۵ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۵۰ نفر نیز زخمی‌می‌شوند. بازرسان نتوانستند به طور دقیق علت این حادثه را تشخیص دهند اما عقیده آنها این است که تصادف یک خودرو در باند جنوبی بزرگراه در آن مه غلیظ نقطه آغاز این حادثه است. آنها می‌گویند خودروهایی که در باند شمالی در حال حرکت بودند به منظور تماشای تصادف از سرعت خود کاسته که همین امر علت تصادف زنجیره‌ای در باند شمالی بزرگراه است. به اعتقاد آنها این یکی از بدترین تصادفاتی است که در تنسی رخ داده، چه بر حسب تعداد خودرو و چه بر حسب تعداد قربانیان حادثه. تشخیص هویت برخی از قربانیان به علت سوختگی دشوار بوده و به همین جهت نتوانسته‌اند به سرعت اسامی‌آنان را منتشر کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي