با مهم ترین عوارض خودارضایی در پسران آشنا شوید

تاريخ : 27 مرداد

مهم ترین عوارض خودارضایی

خود ارضایی و اقدامات غیر اخلاقی از این دست می توانند بیش از هر پدیده و قانون دیگری نشانه هایی از یک فشار روانی و جنسی باشند. مهم ترین روش ها برای مقابله و درمان این فشار، روش هایی است که سازنده بودن آن اثبات شده باشد.

با مهم ترین عوارض خودارضایی در پسران آشنا شوید, پورتال خبری فرهنگی گهر

عوارض خودارضایی در پسران چیست ؟

۱. سخت ارضا شدن

یکی از عوارض جانبی خودارضایی در پسران که به صورت علمی اثبات شده است، این است که این عمل می‌تواند باعث شود انزال بعدی شما بیشتر طول بکشد. به عنوان مثال فردی که  قبل از رابطه جنسی چندین بار خودارضایی می‌کند، در زمان رابطه جنسی به سختی به اوج می‌رسد. باید قبل از رابطه جنسی، آلت تناسلی شما بتواند نیروی خود را بازیابی کند. حقیقت خطرناک دیگر در این رابطه می‌تواند این باشد که خودارضایی می‌تواند پس از مدتی باعث شود که مردان فقط به لمس کردن خودشان توسط خودشان واکنش دهند و نسبت به لمس دیگران این واکنش را از خودشان بروز ندهد. این موضوع باعث می‌شود که به اوج رسیدن و ارضا کمی سخت‌تر گردد.

۲. عدم استحکام طی انزال‌های متوالی

این مورد را می‌توان یکی از خطرناک‌ترین عوارض جانبی خودارضایی در مردان دانست. با هر انزال، مردان شاهد کاهش استحکام نعوظ می‌شوند به صورتی که آلت تناسلیشان هنگام نعوظ نرم و شل می‌شود. با این حال، شواهدی وجود ندارد که اثبات کند نعوظ مکرر و زیاد باعث ایجاد مشکل در نعوظ‌های بعدی می‌شود که نتیجه آن ایجاد ناتوانی جنسی است و باعث می‌شود شما مجبور شوید به دنبال درمان ناتوانی جنسی بروید. یکی دیگر از عوارض جانبی خودارضایی، تورم و خراش در آلت تناسلی است.

۳. احساس گناه و خجالت در اثر خودارضایی

یکی از عوارض جانبی روانشناختی در خودارضایی این است که فرد پس از این عمل احساس خجالت و گناه با خود به همراه دارد. این موضوع می‌تواند نشأت گرفته از حیا، مذهب و مشکلات فرهنگی باشد که باعث می‌شود افراد به خودشان بیشتر سخت بگیرند. این موضوع در واقع جنگیست بین چیزی که از نگاه خود فرد شاید لذت‌بخش به نظر برسد اما از نگاه باورهای او یک کار اشتباه است و می‌خواهد از آن دوری کند. احساس گناه به طور کلی یکی از بدترین دشمنان عزت نفس، خودباوری و اعتماد به نفس است.

۴. ایجاد تغییرات در بدن و مغز

خودارضایی مزمن باعث ایجاد مشکلاتی دربدن و شیمی مغز می‌شود. این مشکل یکی از بدترین عوارض خودارضایی در پسران است. خودارضایی باعث تولید بیش از حد هورمون‌های جنسی و حتی انتقال‌دهنده های عصبی می‌شود. نتیجه این اتفاق بین افراد متفاوت است. برخی افراد می‌گویند که تولید این هورمون‌ها در سطح زیاد باعث ایجاد خستگی، اختلالات بینایی، کاهش مو، درد بیضه، درد لگن و غیره می‌شود. اگر این علائم به وجود آمد و نمایان شد، سعی کنید تکرر خودارضاییتان را کاهش دهید تا شاهد کاهش چنین علائمی در بدن خود باشید. در صورتی که احساس کردید نیاز به ملاقات با یک دکتر دارید، حتما این ملاقات را ترتیب دهید.

۵. ایجاد عدم تعادل بین نیازها و امورات زندگی

به نظر می‌رسد نیاز به خودارضایی بر روی یک مرد تأثیر ناخوشایندی می‌گذارد. البته نباید فراموش کنید که ممکن است یک پسر با ۶ بار خودارضایی در روز احساس خوبی داشته باشد، اما فرد دیگری آن احساس را نداشته باشد. باید بتوانید بین نیاز‌ها و زندگیتان تعادل مناسب ایجاد کنید. اگر به این مهم دست نیابید، ارتباطات عاطفی، کار، وضعیت مالی، عزت نفس، حمایت اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر در زندگی شما تحت تأثیر منفی قرارگرفته و باعث ایجاد مشکل برای شما می‌شود.

۶. خودارضایی نمی‌تواند جای رابطه جنسی را بگیرد

در واقع خودارضایی با رابطه جنسی موضوعی متفاوت است. وقتی خودارضایی موجب ایجاد تأثیرات منفی در  زندگی جنسی شما باهمسر و شریک زندگیتان می‌شود یعنی یک مشکلی در حال به وجود آمدن است. در چنین حالتی است که توصیه می‌شود با یک پزشک متخصص در این باره مشورت کنید تا به شما راه‌حل های عملی ارائه دهد.

۷. خودارضایی و زودانزالی

یکی از علت‌های زودانزالی مردان خودارضایی زیاد است. خودارضایی مکرر باعث ایجاد آسیب به اعصاب بدن می‌شود که در انزال افراد تأثیر دارند. این آسیب‌ها باعث می‌شود که افراد دچار زود انزالی شوند. علاوه بر این موضوع خودارضایی زیاد باعث ایجاد انزال در خواب نیز می‌‌گردد که برای بسیاری ناخوشایند است.

۸. ایجاد مشکل در زندگی روزانه

خودارضایی بیش از حد باعث ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود

  • نرفتن به محل کار، مدرسه و رویدادهای مهم اجتماعی
  • ایجاد اختلال در عملکرد عادی روزانه
  • ایجاد مشکل در انجام مسئولیت‌ها و روابط با دیگران
  • فرار از مشکلات در روابط عاشقانه و ایجاد جایگرین برای زندگی جنسی واقعی

۹. اعتیاد به خودارضایی

برخی از افراد به خودارضایی معتاد می‌شوند. همان‌گونه که گفته شد اگر بیش از حد به خودارضایی وابسته شده و معتاد خودارضایی شوید، شاهد محدود شدن فعالیت‌های روزانه، اختلال در تحصیل و کار، کنسل‌کردن برنامه‌های خانوادگی و دوستانه و عدم شرکت در رویداد‌های مهم اجتماعی توسط خودتان خواهید بود.

همچنین اعتیاد به خودارضایی زندگی عاشقانه و دیگر بخش‌های زندگیتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع تأثیر این عمل بر روی کار و درس، بهره‌وری شما را کاهش داده و موجب جلوگیری از پیشرفت شما می‌شود. ضربه‌ای که این عادت بر روی روابط شما با دیگران می‌گذارد باعث می‌شود شما زمان زیادی را با کسانی که دوستشان دارید نگذرانید و به نیازهای آنان توجه نکنید.

دیگر عوارض خودارضایی در پسران

خودارضایی بیش از حد باعث ایجاد تغییرات هورمونی در بدن می‌شود. سطح این تغییرات به طور کامل به تعداد و میزان خودارضایی افراد باز می‌گردد. خطرات بالقوه خودارضایی بر روی هورمون‌ها می‌تواند این موارد باشد.

  • اعتیاد: همان‌گونه که گفته شد، خودارضایی می‌تواند موجب اعتیاد شود و این عادت مانند اعتیاد به هر مواد مخدر دیگریست و همان تأثیر را بر روی شما دارد
  • اختلال نعوظ:  خودارضایی بیش از حد موجب ایجاد ختلال نعوظ در افراد می‌شود.
  • مشکلات عصبی: تحقیقات نشان می‌دهد که خودارضایی زیاد باعث ایجاد مشکلات عصبی در مردان می‌شود و این یکی از بدترین عوارض خودارضایی در پسران است.
  • زودانزالی: همانگونه که گفته شد، مردانی که زیاد خودارضایی می‌کنند، نمی‌توانند تخلیه اسپرمشان را کنترل کنند. تحریک بیش از حد عصب آلت تناسلی موجب ایجاد چنین مشکلی می‌شود.
  • درد: یکی دیگر از عوارض خودارضایی در مردان ایجاد درد و تبخال تناسلی به صورت تدریجی است.

روش‌های ترک خودارضایی بسیار گوناگون وگسترده‌اند. اگر احساس می‌کنید به خودارضایی معتاد شده‌اید، با یک پزشک و یا مشاور صحبت نمایید تا به کمک آنها بتوانید خودارضاییتان را کاهش دهید. گفتار درمانی نیز روشی مناسب برای کنترل اعتیاد است. شما باد بتوانید خودارضایی را با فعالیت‌های دیگری جابجا کنید. زمان دیگری که نیاز به خودارضایی پیدا کردید این فعالیت‌ها را به عنوان جایگزین امتحان کنید.

  • دویدن
  • نوشتن یادداشت
  • گذراندن زمان با دوستان
  • پیاده‌روی
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي