بافتن مو و نکات مربوط به آن

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 15 دی

حتما دیده یا شنیده ‌‌اید که بعضی خانم‌ ها موهای شان را می‌ بافند. بعضی از این بافت‌ ها دایمی ‌اند(مثل بافت ‌های آفریقایی) و شاید چند ماه روی موها بمانند. شاید بپرسید که پس چگونه می ‌شود با این موها حمام رفت؟

بافتن مو و نکات مربوط به آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

یا چگونه می ‌شود آن ها را شانه کرد؟ و چگونه می‌ توان آن ها را باز کرد؟ پاسخ به این سوالات و سوالاتی از این قبیل را می ‌توانید با خواندن این مطلب بگیرید. احتمالا وقتی حرف از موهای از ته بافته‌ شده به میان می‌ آید، بی ‌اختیار به یاد چهره یک فرد سیاه‌ پوست یا دو رگه می‌ افتید؛ البته اشتباه نمی‌ کنید، چون این سبک آرایش مو، از مکزیک و آفریقا می ‌آید؛ کشورهایی که آب و هوای گرمسیری دارند و شاید دلیل این که این آرایش مو بیشتر در فصل تابستان طرف ‌دار دارد، همین باشد. با این حال هنوز هم برخی از خانم ‌ها برای مهمانی های زنانه به سراغ بافت مو می ‌روند. بافت موها تنوع بسیار زیادی دارد و موهای طبیعی شما را به سبک ‌های گوناگون به هم می‌ بافند، نمی‌ توان مدل بافت خاصی را توصیه کرد چون هر بافتی به یک چهره می ‌آید. شما می ‌توانید موهای طبیعی‌ تان را ببافید و یا موهای مصنوعی بافته شده را لابه‌لای موهای طبیعی ‌تان اضافه کنید. بافت‌ های سنتی سالم‌ تر هستند. خیلی از خانم‌‌ ها، انواع بافتن موها در خانه را از مادر‌ها و مادربزرگ ‌های شان آموخته‌ اند.

 

این بافت‌ ها، بافت ‌های سنتی هستند که اغلب فقط برای مدت کوتاهی روی سر می‌ مانند و به صورت موقتی با کش، سر جای خودشان محکم می ‌شوند. شاید بتوان گفت این نوع بافت مو، سالم ‌ترین روش بافت مو است چون موها محکم بافته نمی ‌شوند و همچنین می ‌توانید هر زمان که خواستید، بافت‌ موها‌ی تان را باز کنید ولی اگر قصد دارید برای بافت موهای تان به آرایشگاه بروید و به صورت دایمی این کار را انجام دهید باید یکی از انواع بافت مو را انتخاب کنید. بافت ریز مو، بافت آفریقایی: موهای تان پس از این بافت، شکلی لوله‌ لوله به خود می‌ گیرد و شبیه موی سوخته بافته‌ شده می ‌شود.

 

این مدل مو بیشتر در کشورهای آفریقایی مُد است و بافت سنتی مردم این سرزمین است. بافت مکزیکی: در این مدل، موهای شما را می ‌بافند و در اطراف سرتان می ‌ریزند. این مدل بیشتر به کسانی می ‌آید که صورت بزرگی دارند که اطراف صورت‌ شان را پُر کند. بافت خطی: این بافت ویژه جلوی سر است و موهای جلوی سر به صورت خطی محکم و کشیده بافته می ‌شوند و در وسط هر بافت، پوست موی سر نمایان است. طرز مراقبت از موهای بافته‌ شده: اگر می‌ خواهید موهای تان را ببافید، باید خودتان را برای مراقبت از آن ها آماده کنید و حال و حوصله رسیدگی روزانه به موهای تان را داشته باشید البته چون جوانان بیش از افراد مسن طرفدار بافت مو هستند، به‌ طور مسلم حال و حوصله رسیدگی بیشتری را نیز دارند. برای شستن موهای بافته شده، آن ها را زیر فشار زیاد آب دوش و یا شیر آب بگیرید.

 

دقت کنید که موها حالت شل داشته باشند و از پوست سر شما کشیده نشوند. از شامپوی معمولی برای موی سرتان استفاده کنید. شامپوی ویژه‌ای برای موهای بافته شده وجود ندارد. حالا نوبت خشک‌ کردن موهای تان است. موهای بافته شده را نباید به حال خود رها کنید تا خشک شوند. این موها نباید مرطوب باقی بمانند چون سبب پوسیدگی موها می‌ شود. از سشوار برای خشک‌ کردن موها استفاده کنید. ژل و کرم مو را می ‌توانید برای حالت دادن موهای تان استفاده کنید. هرقدر موهای خود شما ضخیم‌ تر و کلفت ‌تر باشد، بیشتر تحمل وزن موهای بافته شده را خواهند داشت و مدت بیشتری می ‌توانید موهای تان را به صورت بافته شده بدون این که به پیاز موهای تان آسیب بیشتری وارد شود، روی سرتان نگه دارید.

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي