اینترنت پرسرعت چیست + مزایای اینترنت پرسرعت

تاريخ : 7 اردیبهشت

یکی از انواع پرکاربرد اینترنت، اینترنت پرسرعت می باشد. اگر می خواهید بدانید اینترنت پرسرعت چیست و همچنین با مزایای اینترنت پرسرعت آشنا شوید این بخش گهر را تا پایان مطالعه نمایید.

اینترنت پرسرعت چیست + مزایای اینترنت پرسرعت

اینترنت پرسرعت چیست + مزایای اینترنت پرسرعت, پورتال خبری فرهنگی گهر

بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کشورهای پیشرفته از این طریق به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند. در این روش با نصب تجهیزات بسیار پیشرفته در مراکز مخابراتی امکان رساندن اطلاعات اینترنتی به مشترک بدون نیاز به شماره گیری و هزینه تلفن در تمام مدت ۲۴ ساعت امکان پذیر می گردد. بدین ترتیب کاربر با پرداخت مبلغی ثابت ( بسته به سرعت مورد تقاضا) همواره از اینترنت با کیفیت و سرعت مطلوب استفاده می نماید. این روش که کم کم جایگزین روش های قبلی مانند dialup (شماره گیری با کارت اینترنت و خط تلفن ) می شود

مزایای بسیاری دارد که در زیر به مهم ترین آنها اشاره می شود:

۱- افزایش سرعت: بین ۲ تا ۱۰ برایر خطوط عادی (E1- Dialup-Analog) . شما می توانید هنگام ثبت نام سرعت مورد نیاز را بخواهید

۲- عدم نیاز به شماره گیری : شما همواره با یک کلیک به شبکه متصل هستید و نیازی به شماره گیری و پشت خطوط اشغال ماندن نیست

۳- بدون اشغال شدن خط تلفن : هنگام کار با اینترنت تلفن شما آزاد بوده و به راحتی می توانید به تلفن های خود جواب دهید یا شماره گیری کنید

۴-  بدون هزینه تلفن:  مطابق آنچه در بند ۳ بالا گفته شد چون اصلا خط تلفن اشغال نمی شود پس هیچ هزینه تلفنی نیز به شما تعلق نمی گیرد

۵- همیشه آنلاین:  دیگر ارتباط شما به دلیل تمام شدن شارژ کارت قطع نخواهد شد. شما همواره ۲۴ ساعته با یک کلیک بر روی شبکه جهانی هستید.

۶- بدون قطعی : به دلیل ارتباط دائمی شما دیگر هیچگاه با disconnect (قطعی)  خط تلفن حین ارتباط و نیاز به اتصال مجدد مواجهه نمی شوید.

۷- بدون هر گونه هزینه اضافی : مانند مالیات – آبونمان – اجاره مودم – هزینه مکالمه -عوارض  و … شما فقط هزینه اشتراک ماهیانه را می پردازید .

۸ – مودم رایگان : اکثر شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت، در زمان تهیه ADSL، یک مودم رایگان نیر به مشتریان اهدا می کنند.

۹ – پایداری بی نظیر :  به دلیل استفاده از خطوط فیبر نوری اینترنت ADSL نسبت به اینترنت E-1  و بیسیم  Wireless پایداری واقعا بالاتری دارد

۱۰ – امنیت بسیار بالا : به دلیل تکنولوژی های پیشرفته رمز گذاری و اینکه اطلاعات هر مشترک فقط بر روی زوج سیم اختصاصی او منتقل می شود

نسبت به سایر روش ها مانند اینترنت بیسیم که اطلاعات و امواج در محیط پخش می شود ADSL  از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است.

در واقع ADSL ترکیبی از قیمت مناسب اینترنت Dialup (کارتی -تلفنی) و سرعت بالای اینترنت Wireless (بیسیم) است و بر خلاف اینترنت

بیسیم که به تجهیزات گران قیمتی مانند آنتن و مودم مخصوص نیاز دارد در این روش لازم نیست هیچ هزینه ای بابت تجهیزات آن پرداخت کنید.

هزینه اشتراک (شارژ) ماهیانه نیز بسیار کمتر از اینترنت بیسیم است و بهره وری قیمت به کیفیت در این روش بسیار بالاتر از دیگر روش ها است.

موارد مورد نیاز برای اینترنت ADSL :

۱- مودم ADSL و اسپلیتر ( این وسیله که در محل مشترک نصب می شود توسط شرکت ارائه دهنده به صورت رایگان و امانی در طول مدت اشتراک داده می شود)

۲- یک خط تلفن سالم و بدون اشکال ( که می تواند همان خط تلفن عادی منزل یا محل کار باشد. تشخیص کیفیت خط با کارشناس مرکز اینترنت خواهد بود.)

۳- تکمیل مدارک . ( که شامل پرداخت هزینه ثبت نام و پرکردن برگه های مربوطه است  و از طریق مراجعه حضوری به مرکز میسر است)

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي