اموزش چرتکه ابتدایی

چرتکه، قدیمی ترین وسیله یا ابزار مورد استفاده برای انجام محاسبه می باشد.چرتکه یک دستگاه ساده محاسباتی است. این وسیله توسط یک فرد چینی در 2500 سال قبل اختراع شد و در میان کشورهای آسیای پخش شد.

اموزش چرتکه ابتدایی

یادگیری چرتکه

یادگیری چرتکه : چرتکه یکی از ابزار های قدیمی برای محاسبه و جمع و تفریق برای بازاریان می باشد . در این مقاله به یادگیری چرتکه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید . برای این یادگیری لازم است تا جمع و جمع های با انتقال و تفریق با چرتکه را یادگرفته باشیم .

کودکانی که در سنین پایین و رشد ، آموزش چرتکه را شروع کردند، مهارت‌های حیرت آوری را در منطق و ادراک کسب می‌کنند. آنها موفقیت‌های دراز مدت در هر زمینه‌ای از زندگی را با توانایی تقویت‌ شده‌ای از مشاهده و تمرکز بدست می‌آورند به همین علت توصیه می شود آموزش چرتکه برای کودکان از سنین ۵ و ۶ سال آغاز گردد .

سن مناسب برای شروع چرتکه

ریاضی به عنوان موضوعی برای آموزش کامل یک کودک، یک “باید” محسوب می شود. در آزمایش مهارت‌های ریاضی یک کودک، شما به خوبی می توانید عملکرد آکادمیک را در بلند مدت پیش‌بینی کنید. اعتقاد بر این است که ۴ الی ۷ سال بهترین سن کودک برای یادگیری مفاهیم جدید می‌باشد و این سنی است که قدرت فهم مغز، عالی است و میتوان چیزها را برای مدت طولانی‌تری بخاطر سپرد.

فعالیت مغز کودک در زمان رشد آنها بالاتر است چنانکه بیشترین رشد مغز انسان از ۴ تا ۱۴ سالگی می‌باشد. بهترین زمان وقتی است که فرکانس عصب‌ها در مغز افزایش می‌یابد. قدرت حافظه، تمرکز و مهارت‌های استدلال یک کودک در این فاز با قرار گرفتن در مسیر صحیح، جهش می‌یابند.

رشد سرعت و مهارت های محاسباتی با چرتکه

ریاضیات ورزش مغز است. رشد سرعت و مهارت‌های محاسباتی می باشد. کودکانی که از چرتکه استفاده می‌کنند، از حل‌کنندگان ماهر مسائل می‌شوند. فقط ۳۰ دقیقه تمرین در روز می‌تواند به کودک در انجام محاسبات پیچیده در کسری از ثانیه کمک کند. آی کیو مس (iqmas) بهترین برنامه آموزش چرتکه، ذهن را باز می‌کند و ظرفیت مغز را افزایش می‌دهد.
ریاضیات توانایی تفکر جانبی را ایجاد می‌کند. آموزش چرتکه برای کودکان شامل هماهنگی بین دست و چشم می‌باشد که نیم‌کره راست مغز را تحریک می‌کند. انجام دادن چند کار همزمان برای این کودکان سخت نیست. کودک شما همین گونه در ورزش یا اوریگامی و یا موسیقی، در صورتیکه چرتکه را به خوبی بلد باشد، خوب عمل خواهد کرد. آنها توانایی تفکر بیرون از جعبه را نیز یاد خواهند گرفت واین کار  در نهایت آنها را خلاق‌تر می‌کند.

فواید چرتکه

بهبود درک مفاهیم ریاضی
مهارت های محاسباتی را بهتر و سریع تر می کند
افزایش اشتیاق گوش دادن
بهبود حافظه
بهبود واکنش مغزی
افزایش قدرت مهارت های ذهنی
افزایش اطمینان و اعتماد به نفس

اگر می خواهید که یک کودک نابغه داشته باشید، هیچ‌چیز بیشتر از آموزش چرتکه برای کودکان ، نمی‌تواند کارساز باشد. چرتکه یک راه تفریحی برای یادگیری ، و یک مهارت فوق العاده می‌باشد . هرگروه سنی میتواند این را بدون سختی یاد بگیرد ولی همیشه شروع کردن از سنین پایین بهتر است. اگر کودکان در طی بهترکردن مهارت‌های ریاضی در سنین پایین تر، قوی تر شوند، آنها کم‌کم به افرادی با اعتماد به نفس بالا تبدیل خواهند شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه