اموزش امبره كردن مو در خانه

دسته بندي : 🔥 خبرهای متفرقه
تاريخ : 22 دی

امبره در زبان فرانسوی به معنی سایه و روشن است. و در زمینه هایلایت و رنگ و مش به حالتی از رنگ کردن مو گفته می شود که در آن رنگ مو از تیره به سمت روشن می رود و یا بالاعکس آن .

اموزش امبره كردن مو در خانه

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

مرحله ی اول برای آمبره کردن مو

آماده سازی

۱- آمبره کردن مو های خود را با موهایی که یک روز از شست و شوی آن گذشته است شروع کنید. این کار واقعا موهای شما را در برابر آسیب دیدگی محافظت می کند؛ چرا که وقتی موها را برای یک روز نشویید، کمی چرب خواهد شد. چربی به وجود آمده در برابر آسیب های جانبی رنگ مو از موهای شما محافظت می کند.

۲- لباس های خود را عوض کرده و یک لباس قدیمی یا بلااستفاده بپوشید. ممکن است هنگام رنگ کردن، کمی از آن بریزد و لباس خود را لک کنید، بنابراین قبل از شروع کار، لباس تان را عوض کنید.

۳- موهایتان را شانه کنید. حتی اگر موها ابریشمی به نظر برسند، باز هم ممکن است در آن گره وجود داشته باشد. قبل از شروع به کار، با صبر و حوصله موهای خود را شانه کنید.

۴- فویل ها را در اندازه های مختلف ببرید. اگر نامنظم باشند، آمبره طبیعی تر به نظر می رسد.

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

۵- موهای خود را به ۴ بخش تقسیم کنید. بخش اول، قسمت پایینی است که از ریشه ی پایین مو شروع شده و تا زیر گوش ادامه پیدا می کند. دو سانتی متر از این قسمت را بیرون بکشید. قسمت دوم از میانه ی گوش آغاز شده و تا انتهای آن است و مابقی مو به غیر از چتری، قسمت سوم را تشکیل می دهد. چتری نیز قسمت چهارم است. اگر چتری ندارید، لزومی ندارد این قسمت را رنگ کنید. در هر حال مو در قسمت ریشه تیره باقی خواهد ماند. در حین جدا کردن قسمت های مختلف مو، هر بخش آن را با یک کلیپس ببندید.

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

۶- پودر دکلره را ترکیب کنید. این گزینه اختیاری است؛ اگر موهای شما تا به حال رنگ نشده است می توانید به جای دکلره فقط از رنگ مو استفاده کنید. اگر قبلا موهای خود را رنگ کرده اید باید از دکلره استفاده کنید، حتی اگر صدمه ی بیشتری به موهای شما بزند. اگر موهایی با تن رنگ قرمز، آبی، بنفش و… داشته اید باید آن را به رنگ اولیه بازگردانید. اگر موهای شما به طور طبیعی یا مصنوعی بلوند است، می توانید از آمبره کردن مو ها را به حالت معکوس انجام دهید؛ یعنی حالتی که ریشه ها روشن و به تدریج رنگ آن تیره شود. یا از رنگ های جسورانه تر مانند صورتی، آبی، بنفش یا غیره برای آمبره استفاده کنید.

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

۷- یک حوله ی قدیمی در دسترس داشته باشید. آن را روی شانه و دور گردن بیندازید تا مانع ریختن رنگ روی لباس و پوست شما شود. همچنین می توانید یک کیسه ی زباله را به طوری که در آن جای سر و دست ها را قیچی کنید به یک پانچو تبدیل نمائید.

مرحله ی دوم برای امبره کردن مو

دکلره و رنگ کردن

 

۱- کمی از دکلره را در فویل بریزید. این کار باعث می شود تمام رشته های مو به راحتی به دکلره آغشته شود.

۲- دکلره را روی ساقه های مو بزنید. از نوک موها شروع کرده و حدود ۷-۶ سانتی متر به سمت بالا بروید. می توانید از قلم مو و یا دست تان استفاده کنید. استفاده از دست، ظاهری طبیعی تر به موهای شما می دهد، اما اگر می خواهید از قلم مو استفاده کنید به یاد داشته باشید که مرز و خطی ضخیم یا نازک، روی موها به جا نگذارید.

۳-مو را درون فویل بپیچید. این کار را بعد از این که موها را به مواد دکلره آغشته کردید انجام دهید. به یاد داشته باشید که رشته های مو به تنفس نیاز دارند؛ بنابراین اگر فویل را کاملا ببندید، راه تنفس رشته های مو را مسدود کرده و موجب آسیب بیشتر می شوید. از قسمت پایینی شروع کرده و این فرآیند را تکرار کنید تا همه ی قسمت های مو به غیر از چتری باقی بماند.

۴-دکلره ی چتری ها کاملاً اختیاری است! اما اگر چتری های شما بلند است، می توانید کمی آن را هایلایت کرده و با آن چهره ی خود را قاب بگیرید. اگر چتری های شما متوسط یا کوتاه است، آن ها را به حال خود بگذازید، زیرا با ریشه های تیره ی مو ترکیب می شوند.

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

۵-اجازه دهید فرآیند دکلره خاتمه یابد. مدت زمان لازم برای هر مدل مو متفاوت است، بنابراین دائما در طول فرآیند رنگ زدن، رشته های مو را بررسی کنید تا از زمان مورد نیاز مطمئن شوید. به طور معمول این فرآیند ۱۵ دقیقه زمان می برد. همیشه زمان را در نظر داشته باشید و بررسی دائمی موهایتان را فراموش نکنید.

مرحله ی سوم برای امبره کردن مو

دکلره و رنگ کردن – قسمت دوم

۱- فویل را باز کنید تا میزان روشنی تار موها را بسنجید. هنگامی که فکر می کنید موها به اندازه ی کافی روشن شده است، فویل را باز کرده و قسمت های بالایی را بررسی کنید. اگر فکر می کنید به اندازه ی کافی روشن نشده است یک تا دو دقیقه دیگر نیز صبر کنید. اگر فکر می کنید به اندازه کافی روشن شده است به سراغ قسمت بالایی مو بروید.

۲- قسمت بالایی را باز کنید. حدود ۶ سانتی متر پودر دکلره روی آن بگذارید. اطمینان حاصل کنید که نامنظم باشد و مرز مشخصی به جای نماند. مرحله ی دکلره ی اول را دوباره تکرار کنید و اجازه دهید قسمت پایین مو همچنان به روشن شدن ادامه دهد.

۳- اجازه دهید فرآیند دکلره دو مرتبه انجام شده و خاتمه یابد. ۱۵ دقیقه به آن زمان داده و دائما آن را بررسی کنید. موی هر فرد متفاوت است، بنابراین برای به دست آوردن رنگ دلخواه هر چند دقیقه یک بار آن را بررسی کنید.

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

مرحله ی چهارم برای امبره کردن مو

آخرین مرحله ی دکلره و رنگ کردن

۱- دوباره فویل را باز کنید. این آخرین مرحله ی دکلره و احتمالاً مهمترین مرحله ی آن است. تمام فویل ها را باز کنید؛ هنگامی که در انتظار سفید شدن مو هستید رنگ مو را آماده کنید.

۲- رنگ کردن را از حدود ۳٫۸ سانتی متر بالاتر از محل دکلره شروع کنید. مانند قبل کمی نامنظم انجام دهید تا طبیعی تر به نظر برسد.

۳- آن را در فویل بپیچید. در اصل تمام فرآیند را دوباره از ابتدا انجام می دهید، اما نباید اجازه دهید این مرحله به اندازه ی مراحال قبلی طول بکشد. حدود ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید، اما هر چند دقیقه یکبار فویل ها را بررسی کنید تا زیادی روشن نشود و نسوزد یا آمبره از بین نرود. هنگامی که به اندازه ی کافی روشن شد، فویل را باز کرده و آماده ی شست و شو شوید.

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

مرحله ی پنجم برای امبره کردن مو

شست و شو با نرم کننده

۱-دمای آب را تنظیم کنید و توجه داشته باشید که نباید زیادی داغ یا سرد باشد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود، بنابراین آب ولرم بهترین گزینه است.

۲- از نرم کننده استفاده کنید. نیازی به استفاده از شامپو نیست، با نرم کننده موهای خود را مرطوب و نرم کنید، مقدار شامپوی موجود در نرم کننده کافی خواهد بود. در روزهای بعدی نیز از نرم کننده استفاده کنید. تا زمانی که ممکن است استفاده از شامپو را به تعویق بیندازید.

۳- اجازه دهید موها با دمای طبیعی محیط خشک شود نه با حرارتی که به آن می دهید؛ اینگونه از آسیب بیشتر جلوگیری می کنید.

مرحله ی ششم برای آمبره کردن مو

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

مرحله نهایی

۱- اگر موهای شما قرمز شده است، برخی مواقع بعد از کار با پودر دکلره بر روی موهای تیره، برخی از تارهای مو به قرمزی یا رنگ مسی در می آیند. برای از بین بردن این رنگ باید از رنگ های سرد استفاده کنید. شامپوی رنگ صورتی نیز گزینه ی مناسبی است. اگر چنین مشکلی برای شما پیش نیامد، از آمبره ی زیبای موهای خود لذت ببرید.

۲- اساساً استفاده از بلوند خاکستری مشابه استفاده از دکلره است. بنابراین فرآیند را دوباره تکرار کنید و مطمئن شوید که از قطر ضخیمی از رنگ استفاده می کنید تا تاثیر قرمزی مو را از بین ببرد.

اموزش امبره كردن مو در خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

۳- پس از اتمام فرآیند رنگ کردن، دوباره از نرم کننده استفاده کرده و تا دو هفته از کار با سشوار یا دستگاه های گرمایشی بپرهیزید. دوباره استفاده از شامپو را به تعویق بیندازید تا رنگ مو تثبیت شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي