افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام با این روش ها

تاريخ : 18 خرداد

افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام با این روش ها

اگر می خواهید تصاویری در اینستاگرام منتشر کنید که به واسطه آن ها فالوئرهای بیشتری جذب کنید، حتما باید روش افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام را بیاموزید. در این بخش در همین مورد صحبت می کنیم.

افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام با این روش ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

۲۹ راه برای افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام

بسیاری از شبکه های اجتماعی در ابتدا تنها برای ارتباط افراد با یکدیگر بنا شده بودند اما با افزایش تعداد کاربران برخی به سوی ایجاد صفحات تجاری و تبلیغاتی حرکت کردند تا جایی که امروز شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام سرشار از اینفلوئنسرهایی است که به لطف ثبت تصاویر پر رنگ و لعاب، کسب و کاری میلیونی را برای خود راه انداخته اند.

اگر به دنبال افزایش مهارت در عکاسی یا دست و پا کردن مخاطبین بیشتر در اینستاگرام هستید، این مطلب را از دست ندهید چرا که در ادامه توصیه های ۲۹ نفر از کاربران با فالوور بالا و توانمند در عکاسی، ارائه شده است.

۱. در مورد محتوا تصمیم بگیرید

Simone Bramante: پیش از هر چیز در مورد بخشی از زندگیتان که می خواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، تصمیم گیری کنید.

۲. تنها روی تعداد لایک ها تمرکز نکنید

Jussi Ulkuniemi: با آرامش کامل به دنبال چیزی باشید که نظر خودتان را جلب می کند، در غیر این صورت شما هم تصاویری معمولی را پست می کنید و استعدادتان در روایت ماجرا، شوخ طبعی یا ثبت تصاویر گیرا به هدر خواهد رفت.

من چندان به دنبال مطالب پرطرفدار یا مورد علاقه کاربران نیستم و به جای آن  سه محرک آرامش، سورئالیسم و عکاسی ناگهانی را انتخاب کرده ام.

۳. از نور طبیعی استفاده کنید

Margaret Zhang: نورپردازی کلید اصلی است. در اینستاگرام مثل دیگر شاخه های عکاسی اگر تصویری نور مناسب نداشته باشد، فیلترهای اضافه یا اپ های ویرایش تصویر کاری از پیش نمی برند. اوایل صبح، عصر یا روزهای ابری بهترین زمان برای عکاسی هستند.

۴. قبل از لنز از چشمتان استفاده کنید

Niv Rozenberg: اولین معلم عکاسی من عقیده داشت چشم هم مثل دیگر عضلات نیاز به تمرین دارد. متاسفانه اکثر افراد قبل از چشم از لنز دوربین استفاده می کنند و به همین خاطر در هر ۱۰۰ شات یک نتیجه خوب به دست می آید در حالی که شاید با چند دقیقه مشاهده دقیق محیط اطراف راه های جدیدی را برای نگریستن پیدا کرده و تصاویر منحصر به فردی را ثبت کنند.

۵. قابلیت گرید را فعال کنید

Dan Cole: از نظر من قرار دادن مهمترین نقطه از یک بنا در مرکز تصویر زیبایی خاصی دارد. هنگام عکاسی از مناظر خاص فارغ از اینکه آیفون یا دوربین را به همراه دارم قابلیت گرید (جدول) را فعال کرده و اجزا را به دقت منظم می کنم.

برای پیدا کردن بهترین نما جابجا شده و عناصر همپوشان را در منظره یاب یا نمایشگر به دقت بررسی می کنم.

۶. توجه مخاطب را به نقاط اصلی جلب کنید

Sam Horine: یک تصویر خوب فارغ از اینکه از فرد یا منظره گرفته شده، باید نقاط اصلی مشخصی برای جلب توجه مخاطب داشته باشد. تصاویر جذاب چندین نقطه اصلی داشته و در عین حال دچار به هم ریختگی نشده اند. هنگام عکاسی به دنبال تصاویری باشید که حرفی برای گفتن داشته باشند.

۷. در کمین لحظه مناسب باشید

Joshua Lott: یک لحظه آرام، عاطفی یا شورانگیز به صورت طبیعی به تصاویری ناب منجر می شوند. از طرف دیگر از ارائه اطلاعات اضافی در تصویر پرهیز کنید، مگر اینکه چیزی به نتیجه نهایی اضافه کنند. هدف از ثبت تصاویر واضح جلب توجه مخاطب به نکته اصلی و جلوگیری از سردرگم ساختن اوست.

۸. به دنبال خطوط، اشکال و رنگ های قوی باشید

Ira Block: یک عکس اینستاگرامی جذاب باید رنگ های غنی و اشکال و خطوط مشخص داشته باشد. به مواردی که در کادر بزرگتر به نظر رسیده و توجه برانگیز هستند، نزدیکتر شده و آنها را با جزییات بیشتر ثبت کنید. روی تصاویری که احساس بیننده را قلقلک می دهند، تمرین کنید.

۹. از بکارگیری اپ ها برای ایجاد افکت خجالت نکشید

Dan Rubin:از اپ هایی که نوردهی کند را شبیه سازی می کنند برای مات کردن آب و دیگر اشیاء متحرک بهره ببرید. این افکت روی دریاچه ها یا آبشار تاثیر به سزایی داشته و به ایجاد کنتراست بین اشیاء مات و واضح کمک می کند.

در iOS اپلیکیشن هایی نظیر CortexCam، Slow Shutter Cam و AverageCam در این زمینه کارایی دارند. از دیگر کاربردهای اپ های مذکور علاوه بر مات ساخت اشیا متحرک، می توان به ایجاد نویز کمتر در نور کم یا ایجاد رد نور اشاره کرد.

۱۰. از نقاط غیر معمول با نور بازی کنید

Matilde Gattoni: لنز موبایل در مقایسه با دوربین های معمولی نور را از راه های مختلف جذب کرده و پتانسیل خوبی برای بازی کردن با نور دریافتی از پشت یا بالای شی دارد. بنابراین با جابجایی اطراف شی و دقت به نمایشگر موبایل بهترین پرتوی دریافتی را کشف کنید.

۱۱. از قابلیت عکاسی پیاپی (Burst Mode) بهره ببرید

Laura Pritchett: برای ثبت بهترین لحظه همراه با جزئیات باید در نور روز یا محیطی با نور کافی عکاسی کنید چون در این صورت شاتر از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود.

پیش از شروع حرکت به صورت دستی روی شی فوکوس کرده و روشنایی را با اسلایدر تنظیم کنید. قابلیت عکاسی پیاپی گزینه های را متعددی را در اختیار شما قرار می دهد که انتخاب بهترین گزینه را تسهیل می کند.

۱۲. از زوایای مختلف عکاسی کنید

Mike Kus: هنگام عکاسی زوایای مختلف را امتحان کنید زیرا تفاوت بین برخی نماهای معمولی و فوق العاده تنها در زاویه عکاسی خلاصه می شود. عکاسی از ارتفاع بالا و کف زمین را فراموش نکنید.

۱۳. از مناظر مختلف بهره ببرید

Kym Pham: برای رسیدن به بهترین نتیجه سوژه های مختلف را آزمایش کنید. این سوژه ها همیشه در محیط اطراف قرار نداشته و ثبت برخی از آنها مستلزم به کوه و دریا زدن است. گاهی اوقات این صحنه ها در کنار زیبایی، زنده شده و حرف هایی برای گفتن خواهند داشت.

۱۴. از شرایط جوی نامساعد استقبال کنید

Pete Souza: هوای بد مساویست با تصاویر خوب. هروقت هوا ابری، مه آلود یا بارانی شد برای شکار صحنه های جذاب بیرون بزنید.

۱۵. بعد از باران دنبال چاله آب بگردید

Paolo Fortades: گاهی اوقات انعکاس تصاویر در چاله آب به تصاویری جذاب ختم می شود؛ برای مثال من عکس بالا را بعد از یک شب بارانی گرفته ام.

۱۶. فضای سفید به مخاطبان اجازه فکر کردن می دهد

Hilary Rushford: وجود بخش های سفید در تصویر به شیک بودن آن می افزاید بنابراین سعی کنید از تصاویر سفید ساده و بدون شلوغی در اینستاگرام بهره ببرید.

از سوژه ها در برابر دیوار، تخته یا پنجره سفید عکسبرداری کرده و هنگام نوشتن متن از پس زمینه سفید بهره ببرید چون به افراد فرصت فکر کردن می دهد.

۱۷. از مزایای قابلیت جدید پرتره غافل نشوید

Eric Rubens: گزینه پرتره در اینستاگرام به تاکید روی طول تصویر کمک می کند. با استفاده از این قابلیت می توان روی نکاتی تاکید کنید که در صورت برش مربعی امکان آن وجود نداشت.

۱۸. دنبال لایه ها باشید

David Guttenfelder: من به حضور لایه های متعدد در تصاویر علاقه دارم و طوری عکس ها را تنظیم می کند که نقطه اصلی آن در واقع دید کسی دیگر باشد. در این عکس دوربین را به گونه ای تنظیم کرده ام که تن های نوری مختلف را دریافت کرده و سوژه را به شکل فردی ایستاده در سایه یا شبح به تصویر بکشد. تمام کادر هم از دید قاب ها ترسیم شده اند.

این موارد ملاحظات فنی و ترکیبی هستند اما آنچه برای من اهمیت بیشتری دارد، کشاندن نگاه تمام مخاطبان به یک نقطه مشابه است.

۱۹. از پرتوهای نور به نفع خودتان استفاده کنید

Paul Octavious: من اغلب به دنبال پرتوهای نوری هستم که از منافذ راه خود را پیدا کرده اند. نکته جالب تکنیک مذکور این است که نتایج آن هرگز یکسان نبوده و در فصول و تی روزهای مختلف نتایج متفاوتی به بار می آورند.

۲۰. شب ها عکسبرداری کنید

Shane Black: اگرچه طی شب چشمان ما توانایی مشاهده جزییات را از دست می دهد اما دوربین های مدرن توانایی جذب نور به مراتب بالایی دارند که در شب ها منجر به ثبت تصاویری خیره کننده می شود.

شب در واقع دنیای دیگری است و در آن دوربین چیزهایی را ثبت می کند که با چشمان غیر مسلح امکان دیدن آن وجود ندارد.

۲۱. به سوژه ها نزدیک شوید

Ami Vitale: فارغ از اینکه سوژه انسان یا حیوان است به آن نزدیک شوید چون به ایجاد عاطفه و صمیمیت در تصویر کمک می کند.

۲۲. موبایل را مجهز کنید

Sam Graves: استفاده از لنزهای موبایلی در ظاهر و حتی احساس تصویر تغییرات شگرفی ایجاد می کند. سعی کنید به سوژه نزدیک شده و عریض ترین فاصله کانونی ممکن را ایجاد کنید تا با ایجاد حس پرسپکتیو، سوژه به گونه ای برجسته شود که در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب کند.

در دوربین های DSLR از لنزهای ۱۶ تا ۳۵ میلی متری استفاده می کنم اما برای عکسبرداری با آیفون لنز عریض Moment را ترجیح می دهم.

۲۳. یک کیس ضد آب تهیه کنید

Cole Rise: کیس ضد آب مورد علاقه من Catalyst است که از Lifeproof ارزانتر بوده و در عین حال تا عمق بیشتری کارایی دارد. هنگام استفاده از این کیس ها آنها را با نوار، زنجیر یا حتی کش سر به مچ دستتان ببندید.

۲۴. از ویرایش های سنگین خودداری کنید

Karan Bhatia: در صورت استفاده از اپ های ویرایش تصویر نسبت به فیلترها و شدت آنها محتاط باشید چرا که تصاویر به شدت ویرایش شده به ندرت از تصاویر طبیعی جذاب تر خواهند بود.

۲۵. تمرین، تمرین، تمرین

Sezgi Olgaç: از نظر من ثبت تصاویر بهتر در اینستاگرام به معنی تمرین دائمی است و همیشه آمادگی عکاسی از جذابترین مکان ها، مناظر و لحظات را دارم. برای  انتشار عکس های واضح با تناژ مناسب و رنگ های طبیعی از یک منظره ثابت فریم های مختلفی گرفته و در فرایند ویرایش تصاویر دقت کنید.

۲۶. کیفیت را در اولویت قرار دهید

Kirsten Alana: بهترین راه برای جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام این است که به جای انتشار تصاویر متعدد، تنها تصاویر با کیفیت بالا را منتشر کنید. بنابراین در مورد ترکیب و نورپردازی تصاویر حساسیت به خرج دهید.

۲۷. در رابطه با محتوا ثبات داشته باشید

Monica Rubalcava: در تصاویر نگاهی واحد و با ثبات داشته باشید. در حال حاضر من تنها عکس های سیاه و سفید را منتشر می کنم. تمامی این تصویر ساده و شبیه به هم هستند بنابراین دیدن آنها در کنار چشم نواز خواهند بود.

تصاویر تک رنگ مورد علاقه من از رنگ مشکی قوی و سفید درخشان برخوردار هستند، بهترین راه برای این کار نورپردازی شدید، و تنظیم کنتراست حین ویرایش است.

۲۸. کپشن قوی مخاطبان را به تعامل تشویق می کند

برای درگیر کردن مخاطبان از کشپن های کوتاه، تکه ای از شعر یا متن مرتبط به عکس استفاده می کنم. گاهی اوقات برای اطلاع از نظر مخاطبان از آنها سوال می پرسم. از هشتگ createdoniphone# هم برای نمایش اینکه تصاویر با آیفون ثبت و ویرایش شده استفاده می کنم. اهمیت هشتگ از کپشن کمتر نیست، بنابراین برای اطلاع از مباحث داغ هشتگ های روز را دنبال کرده و در صورت تناسب با موضوع عکس از آنها بهره ببرید.

۲۹. برای ایجاد مقیاس، عناصر بیشتری را اضافه کنید

Pei Ketron: برای مشخص کردن اندازه شکل ها نسبت به یکدیگر و تعیین مقیاس تصویر از افراد استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي