این روش ها باعث افرایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر می شوند

تاريخ : 3 بهمن

سرعت پایین لپ تاپ و کامپیوتر یکی از مشکلات همیشگی کاربران است. این مشکل را می توان با استفاده از روش های مختلفی برطرف کرد. اگر هم شما به دنبال روش های افرایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر هستید پس این بخش گهر را از دست ندهید.

این روش ها باعث افرایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر می شوند, پورتال خبری فرهنگی گهر

این روش ها باعث افرایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر می شوند

هیچ چیز بدتر از یک کامپیوتر کند نیست. کارایی را کاهش می‌دهد، شما را ناامید می‌کند و در نهایت باعث می‌شود در انجام کارهای سنگین‌تر با کامپیوتر‌تان، تجربه وضعی آشفته و بهم ریخته را داشته باشید. در اینجا با ۷ راه حل‌ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آشنا می‌شوید که سرعت کامپیوتر شما را افزایش می‌دهد.

Computer شما می‌توانید برای جلوگیری از اینکه کند شدن کامپیوترتان، موجب از رده خارج شدن آن بشود، کاری بکنید. دنیای فناوری در حال تغییر است و با پیشرفت فناوری، کامپیوترها، برنامه‌ها و خدمات جدید راه‌اندازی می‌شوند و متعاقباً ماشین‌های قدیمی منسوخ می‌شوند .

با این حال، راه‌هایی برای افزایش طول عمر دستگاه شما وجود دارد. با کمک برخی از راه حل‌های سخت افزاری و نرم افزاری و کمی دوراندیشی، قادر خواهید بود سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید و به روزی بازگردید که احساس می‌کردید که از ماشینی استفاده می‌کنید که یک عمر برای شما می‌ماند.

بنابراین، برای کمک به شما در این زمینه و پیدا کردن راه حل‌های مناسب برای انجام کار، ما خلاصه‌ای عملی از راهکارها را گردآوری کرده ایم. اگر از راه حل‌هایی که در ادامه معرف می‌شوند، بهره ببرید، شانس خوبی وجود دارد که  کامپیوتر شما سریعتر شود و بهره‌وری شما را بهبود ببخشد.

پردازنده Intel Core i9

پردازنده یکی از بهترین جاهایی است که هنگامیکه می‌خواهید سرعت رایانه خود را افزایش دهید، می‌توانید از آن شروع کنید. پردازشگر اینتل Core i9 شاید بهترین گزینه در بازار باشد.

این تراشه با عملکرد چشمگیر قابل ملاحظه‌اش می‌تواند با توربو هم تقویت شود، (turbo-boosted )، تا سرعت کامپیوتر شما بهبود یابد. نسخه‌های مختلف Core i9با سرعت‌های مختلفی ددسترس هستند اما همه آن‌ها برای واقعیت مجازی، streaming و شاید مهمتر از همه، اطمینان حاصل کردن از اینکه رایانه شما همیشه سریع کار میکند، بهینه‌سازی شده اند.

با این حال، توجه داشته باشید که بسته به اینکه کامپیوتر شما چقدر قدیمی است، ممکن است نیاز به یک مادربرد و منبع تغذیه جدید داشته باشید تا مطمئن شوید که پردازنده شما به درستی کار می کند.

نرم‌افزار Iolo System Mechanic Pro

در قسمت نرم افزاری، راه حل‌های متعددی وجود دارد که همه در بهبود عملکرد رایانه شما مؤثر هستند. سیستم ۵۶ دلاری Iolo System Mechanic Pro یکی از این گزینه‌های برتر است.

این نرم افزار با میزبانی ابزارهای برجسته‌ای که استفاده می‌کنید تا دستگاه‌تان به خوبی کار کند، همراه است. این نرم‌افزار، بدافزارها، از جمله ویروس‌ها و نرم‌افزارهای جاسوسی را مسدود خواهد کرد و به طور خودکار نرم‌افزارهای سنگینی(bloatware) را که می‌خواهند روی دستگاه شما نصب شوند و سرعت آن را کاهش دهند، حذف می‌کند. حتی ۵۰ نوع فایل‌های به‌در‌نخور پنهان را جستجو می‌کند و مشکلات رایجی را که منجر به کاهش سرعت می‌شوند بدون اینکه از شما کمک بخواهد، حل می‌کند.

از همه مهمتر، اگر برخی از اطلاعات را در طول مسیر از دست بدهید، آن را پیدا خواهد کرد و آن‌ها را بازیابی می‌کند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را بازگردانید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080

یکی دیگر از راه‌های عالی استفاده از سخت افزار برای افزایش کارایی کامپیوتر شما این است که پردازنده گرافیکی را در دستگاه خود با چیزی جدیدتر عوض کنید. و Nvidia GeForce GTX 1080 نقطه خوبی برای شروع است.

این تراشه به قیمت ۵۳۰ دلار در دسترس است و دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی و سرعت ۱.۸ گیگاهرتز می‌باشد. این پردازنده برای استفاده تمام دستگاه‌های ویندوز از ویندوز ۷ به بالا طراحی شده است، بنابراین تا زمانی که شما یک کامپیوتر نسبتا جدید دارید، باید بتوانید از آن راحت استفاده کنید. به طور کلی، این پردازنده گرافیکی تا سه برابر بیشتر نسبت به عملکرد تراشه‌های نسل قبلی عملکرد بهتری دارد وبرای بازی‌های ویدئویی نیازمند قدرت بالا،گزینه فوق‌العاده‌ای است.

اپلیکیشن AVG TuneUp

AVG TuneUp نرم افزاری کاربردی است که برای شما فقط ۵۰ دلار در سال هزینه دارد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید همه چیز را از رایانه گرفته مک، سر‌ و سامان دهید. حتی اگر می‌خواهید از گوشی هوشمند خودبهتر استفاده کنید، می‌توانید از آن در سیستم عامل Android هم استفاده کنید.

این برنامه شامل انواع ویژگی‌هایی است که موجب سرعت بیشتر سیستم شما می‌شود، از جمله اینکه به سان ابزاری عمل می‌کند که به طور خودکار فضای دیسک را پاکسازی می‌کند. این برنامه هم‌چنین، ایرادها و از کار افتادگی‌های برنامه‌های دیگر نصب شده بر سیستم شما را تجزیه و تحلیل خواهد کرد تا ببیند چه اتفاقی برایشان افتاده است و به شما در پیدا کردن برنامه‌های متخلفی که سرعت دستگاه شما را کاهش می‌دهند، کمک خواهد کرد.

درایو حالت جامد سامسونگ ۸۶۰ EVO 1TB

جالب است که درایوهای دیسک می‌توانند نقش مهمی در عملکرد دستگاه شما داشته باشند. اینکه بتوانید تمام چیزها را در هارد درایو سنتی  دستگاه‌تان ذخیره کنید، خیلی خوب است، اما اگر امکان‌پذیر نباشد، آن‌گاه داشتن یک درایو حالت جامد و بدون قطعات متحرک، می‌تواند به طور چشمگیری عملکرد رایانه شما را بهبود بخشد.

گزینه Samsung 860 EVO 1TB با هزینه‌ ۲۱۸ دلار گزینه پیشنهادی ما است. با تهیه این درایو، شما یک دستگاه ذخیره‌سازی کوچک خواهید داشت که سریعتر به فایل‌ها دسترسی پیدا کنید و محتوایی را در هارد دیسک سنتی ذخیره کرده بودید، بازیابی کنید. این درایو به اندازه کافی کوچک است که بتواند در جاهای متنوعی داخل رایانه شما قرار بگیرد، بنابراین نگران نباشید که نیاز به خرید یک شاسی بزرگتر دارید.

اپلیکیشن Glay Utilities 5

یکی دیگر از ابزارهای فوق‌العاده برای افزایش سرعت، نصب برنامه Glarysoft Glary Utilities 5 است. این اپلیکیشن یک پنل برای دسترسی به انواع ابزار بهبود عملکرد کامپیوتر دارد، از جمله کارایی‌های این ابزارها می‌توان به راه‌های پاک کردن رجیستری، حذف فایل‌های زائد و حذف برنامه‌هایی مورد نظر شما نیست، اشاره کرد.

نسخه رایگانی از Glary Utilities Pro 5 وجود دارد، اما اگر نسخه پولی آن را تهیه کنید، بیش از ۲۰ امکان دیگر هم خواهید داشت که می‌توانند در بهتر پاک کردن رایانه شما بسیار مؤثر باشند. به گفته این شرکت، ابزار حرفه‌ای این اپلیکشن هم‌چنین به شکل بسیار بهتری کار اسکن سیستم شما را انجام خواهد داد.

رم Corsair LPX

ایده آخر ما که البته آخر بودنش به معنای کم اهمیت بودنش نیست، این است که «رم» داخل رایانه خود را به روز رسانی کنید. این حرکت در بهبود عملکرد نرم افزاری شما  مؤثر است. شما پس از به روزرسانی رم خود قادر به دریافت بازی‌های ویدئویی و فرآیندهای ویدئو رمزگذاری شدهه بیشتر خواهید بود.

Corsair Vengeance LPX یک جفت ماژول رم ۸ گیگا بایتی است که می‌تواند بر دستگاه شما سوار شود. اگر شما نیاز به رم بیشتری دارید،می‌توانید تا ۳۲ گیگابایت هم این رم را ارتقاء دهید. در هر صورت، می‌توانید انتظار داشته باشید که با افزایش رم کامپیوتر‌تان، شاهد عملکرد بهتر آن باشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي